Egy orosz ügynökség legújabb fejlesztése nyomán a vásárlóknak nem kell magukra aggatniuk az
egész megvásárolni kívánt ruhatárat, hanem egy kamerával felszerelt képernyő elé állva a szoftver
virtuálisan felöltözteti őket.
Az orosz AR Door nevű ügynökség kifejezetten a
kiterjesztett valóságon (augmented reality – innen a cég nevében az AR) alapuló kampányokat
kreál a különféle cégeknek. A kiterjesztett valóság egy néhány éves fejlesztés. Egy egyszerű
megoldással operáló szoftveren alapszik, amelynek lényege, hogy egy kamera segítségével a
szoftver felismer bizonyos objektumokat, jeleket, piktogramokat, amelyek megjelennek a kamera
képernyőjén. Ezekre az előre beprogramozott tárgyakra aztán a szoftver egy bizonyos képet vetít,
így a képernyőn már egy virtuális valóság is megjelenik a valósan rögzített tér mellett. Legutóbb
a TopShop nevű ruhacég moszkvai multibrand üzlete számára ötlöttek ki valami egyedülálló
megoldást arra, hogy meggyorsítsák a vásárlást, ezáltal pedig megkönnyítsék a vásárlók dolgát.
A program az előbb említett módon működik, viszont különlegessége, hogy mindenféle ruhát
felismer.
A kamerával és kijelzővel ellátott „próbafülke” előtt megálló vásárló lapozgatva
kiválasztja a neki tetsző darabot, a képernyőn pedig már ő a kiválasztott ruhában jelenik meg,
ráadásul foroghat is benne, a program képes elölről és hátulról, valamint oldalról is mutatni a ruhát
próbálót – anélkül, hogy ténylegesen fel kellett volna vennie az adott darabot. A lapozgatást a
Microsoft Kinect nevű szoftvere teszi tökéletesen könnyűvé: a vásárlók egyszerű gesztusokkal,
a levegőben végzett kézmozdulatokkal képesek cserélni magukon a ruhát másodpercek alatt. A
programnak nincs szüksége speciális, testen elhelyezett érzékelőkre, a kamera felismerve az emberi
testet azonnal 3D-ben vetíti ki rá a ruhát.