Trendmagazin

A jövő próbafülkéje?

A virtuális öltöző

2011.06.08 | Kirschner Dávid

Egy orosz ügynökség legújabb fejlesztése nyomán a vásárlóknak nem kell magukra aggatniuk az egész megvásárolni kívánt ruhatárat, hanem egy kamerával felszerelt képernyő elé állva a szoftver virtuálisan felöltözteti őket.


Az orosz AR Door nevű ügynökség kifejezetten a kiterjesztett valóságon (augmented reality – innen a cég nevében az AR) alapuló kampányokat kreál a különféle cégeknek. A kiterjesztett valóság egy néhány éves fejlesztés. Egy egyszerű megoldással operáló szoftveren alapszik, amelynek lényege, hogy egy kamera segítségével a szoftver felismer bizonyos objektumokat, jeleket, piktogramokat, amelyek megjelennek a kamera képernyőjén. Ezekre az előre beprogramozott tárgyakra aztán a szoftver egy bizonyos képet vetít, így a képernyőn már egy virtuális valóság is megjelenik a valósan rögzített tér mellett. Legutóbb a TopShop nevű ruhacég moszkvai multibrand üzlete számára ötlöttek ki valami egyedülálló megoldást arra, hogy meggyorsítsák a vásárlást, ezáltal pedig megkönnyítsék a vásárlók dolgát. A program az előbb említett módon működik, viszont különlegessége, hogy mindenféle ruhát felismer.



A kamerával és kijelzővel ellátott „próbafülke” előtt megálló vásárló lapozgatva kiválasztja a neki tetsző darabot, a képernyőn pedig már ő a kiválasztott ruhában jelenik meg, ráadásul foroghat is benne, a program képes elölről és hátulról, valamint oldalról is mutatni a ruhát próbálót – anélkül, hogy ténylegesen fel kellett volna vennie az adott darabot. A lapozgatást a Microsoft Kinect nevű szoftvere teszi tökéletesen könnyűvé: a vásárlók egyszerű gesztusokkal, a levegőben végzett kézmozdulatokkal képesek cserélni magukon a ruhát másodpercek alatt. A programnak nincs szüksége speciális, testen elhelyezett érzékelőkre, a kamera felismerve az emberi testet azonnal 3D-ben vetíti ki rá a ruhát.