Trendmagazin

A pénzes kínaiaknak Louis Vuitton kell

A top tízben szerepel az Apple és a Rolex is

2012.01.17 | Munkatársunktól

Kína egyre nagyobb felvevőpiaca a különféle luxuscikkeknek, egy most készült felmérés azt kutatta, hogy vajon melyek azok a márkák, amiket a vagyonos kínaiak a legszívesebben vásárolnak ajándékozás céljából.

A Hurun Report közvélemény-kutató összeállításából kiderül, melyik az a tíz brand, ami idén minden bizonnyal a legkelendőbb lesz a térségben. Mivel Kínában az év tradicionálisan azzal kezdődik, hogy az emberek különféle ajándékokkal lepik meg családtagjaikat és barátaikat, így a most elkészült kutatás remek képet ad a kínai társadalom kedvenc luxusmárkáiról.


A kutatók 503 kínain végezték el a felmérést, méghozzá olyan személyeken, akik átlépték a 40 éves kort, és rendelkeznek legalább 63 millió jüannal, azaz több mint 7.8 millió euróval.

A listán szereplő tíz cégből öt francia, másodikok az olaszok, az Egyesült Államok és Kína is csak 1-1 márkával tudott felkerülni. Különös, hogy olyan nevek, mint a Gucci vagy a Bulgari - amelyek szintén igen népszerűek Kelet-Ázsiában – nem tudtak felkerülni a toplistára.

A top tíz luxusmárka, amit a kínaiak szívesen ajándékoznak szeretteiknek:

1. Louis Vuitton (Divat, Franciaország) 14.9%
2. Cartier (Ékszerek/Órák, Franciaország) 10.3%
3. Hermes (Divat, Franciaország) 8%
4. Chanel (Divat/Parfüm, Franciaország) 6.2%
5. Moutai (Italok, Kína) 5.9%
6. Apple (Elektronikai eszközök, USA) 5.7%
7. Dior (Divat, Franciaország) 4.6%
8. Prada (Divat, Olaszország) 3.9%
9. Rolex (Órák, Svájc) 3.6%
10. Armani (Divat, Olaszország) 3.4%