Töretlen sikert fut a Rolls-Royce
A Phantom az autógyártás csúcsa
The Wealth Scene/TM    2014.09.02    4 hozzászólás

A Rolls-Royce magyar származású vezérigazgatója a világ legnagyobb presztízzsel bíró autómárkájának jövőjéről, a goodwoodi gyártóközpont személyre szabott ajánlatairól, valamint a legfurcsább vásárlói igényekről is mesélt a The Wealth Scene szerkesztőjének.

The Wealth Scene: Milyen hatással van a BMW a Rolls­-Royce márkára, mióta felvásárolta a cég?

Torsten Müller-Ötvös: A Rolls­-Royce reneszánszát a BMW csoporton belül úgy lehet megfogalmazni, mint a legutóbbi nagy autóipari kalandot, és visszatekintést a figyelemre méltó 11 évre, ettől­ nem is tudok ettől találóbb megnevezést találni. Kicsit több mint egy évtizede, West Sussex egy kisebb része brit gyártási kiválósággá alakult, mely több mint 1000 képzett szakembert, mérnököt, és tervezőt foglalkoztat. Ma már három nagy kiegészítő és különleges modellcsaládunk van, és egymást követő négy éven keresztül értékesítési rekordot élveztünk. A legfontosabb, hogy ez a növekedés fenntartható legyen. A BMW­-vel közös munkálatok sikerességének a kulcsa az együttműködés, mely a vállalkozás hosszú távú sikerének a biztosításához lényeges, és épp ezért nem hajszoljuk a sikert. Egy komoly cégvezetőnek meg kell értenie hogy mi tesz egy olyan márkát, mint a Rolls- Royce annyira értékessé, a fő elveink például: az exkluzivitás, a részletekre való ügyelés, és a töretlen tökéletességre való törekvés bármiben, amit csinálunk.

Torsten Müller-Ötvös (Fotó:
bimmertoday.de)
Torsten Müller-Ötvös (Fotó: bimmertoday.de)

Változtatott ez bármely hagyományos szemponton abban, hogyan készültek az autók, vagy lehetőség volt így is megtartani a Rolls­-Royce jellegét?

Először is fontos megemlíteni, hogy a Rolls­-Royce mindig is Nagy­-Britanniához tartozott, és ezután is oda fog. Csak meg kell nézni, miért is választottuk Goodwood­ot az új Rolls­-Royce otthonnak, elkötelezve az alapvető értékek fenntartása mellett, amely biztosítja a márka helyét a gépjárműiparban, és a szuperluxus kiválóság tetőfokán. A legjobb minőségű luxustermékek megalkotásához a világ legjobb szakembereire van szükség, olyanokra, akiknek olyan egyedi tehetségük van, amilyen nincsen mindenkinek. Például: embereket vettünk fel a helyi vitorlázási ágazatból, nagyon speciális faipari tehetséggel, és szakembereket a nyereggyártó iparból. Az első generáció képezte ki a következőt, a rendkívül sikeres gyakornoki programunk révén, ez garantálja hosszú távon az alapvető kézműves készségek megtartását. Ez a hagyományos megközelítés egyensúlyba hozza a rendelkezésre álló szakértelmet, és a technológiai erőforrásokat, köszönhetően a BMW csoporttal való együttműködésnek; és épp ennek köszönhetően mutatja be a Rolls­-Royce a világ legcsábosabb együttműködését, a kitűnő technikának, és a legújabb módszereknek az alkalmazásával. Természetesen minden egyes vásárló meghívást kap a Rolls-­Royce otthonába, hogy saját szemmel tekinthesse meg a termékeket, és valóban, az egyik legjobb dolog a munkámban, ha az ügyfelek a találkozó és tárgyalás során betekintést nyernek a személygépkocsik előállításának helyére, és elcsodálkoznak az ottani szakértelmen.

Tudna egy gyors áttekintést adni a különböző modellekről, és arról, hogy miben különböznek egymástól?

Az egyik kedvenc analógiám a márka különálló, de mégis egymást kiegészítő felállására az, hogy az autók olyanok, akárcsak egy jól felszerelt szekrény különböző zakókkal, melyek a különböző alkalmakra valók. A Phantom például olyan, mint egy „hivatalos szmoking”. Ez a leghagyományosabb mutatója annak, hogy a Rolls­-Royce luxustermékei mennyire időtállóak, elegáns vonalaik és tágas arányaik teljes egészükben a szalon eleganciáját tükrözik, és a kiterjesztett tengelytáv változatok a tökéletes motorral az autóban bármikor, bármilyen alkalommal jól vezethetők. A coupé, és a drophead coupé karosszériák azoknak valók igazán, akik könnyedén szeretnének vezetni egy igazán páratlan autót. Az autók közül a Ghost egyértelműen az „üzleti öltöny” lenne. Bemutatásakor egy merész, és a sikeres vállalkozók új generációjának bemutatkozó autója volt, a márkánkból ez az autó lehetne a tökéletes üzleti kellék, hiszen annyira megnyerő, és annyira dinamikus autóról van szó. Végül, a Wraith lenne a „tökéletesre szabott sportzakó”, mely egy rendkívül dinamikus, modern mestermű, merész tervezéssel, és a Rolls- Royce luxus fémjelzésével, mely a leginkább magával ragadó vezetési élményt képes nyújtani, amire valaha egy ilyen márkájú autó képes volt. A tavalyi bemutatója óta, nagyon elégedetten mondhatom, hogy a Ghost sikerének mintájára, ez az autó is vonzza a merész, fiatalabb generációját a sikeres üzletembereknek. Egész egyszerűen ez a tökéletes autó arra, hogy nagyobb távokat kényelmesen tegyünk meg.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

2013 egy újabb sikeres év volt a Rolls­-Royce számára, hiszen ez volt a negyedik egymást követő év, amikor növekedést tapasztaltak. Mit kellett tenniük azért, hogy ilyen lenyűgöző számokat érjenek el?

Ez annak a keresletnek tudható be világszerte, mely a családi Ghost és a Phantom autók után, valamint a Wraith sikeres bemutatkozása után lett tetten érhető, mely a márka után vonzotta a merész, fiatal, és modern új generációt. Amellett, hogy rendkívül elégedett vagyok azzal, hogy rekordot értünk el az évben a személyre szabott szolgáltatásainkkal is, mely jól tükrözi, hogy számunkra rendkívül fontos az igényes vevőink vágyának, és a valóban egyedi, és személyes kívánságaikhoz való igazítás, és az, hogy a termékeinket az ízlésükhöz, és az életstílusukhoz megfelelően alakítsuk. Szintén elégedettek vagyunk azzal, hogy a globális eladásaink kiegyensúlyozottságot mutatnak, mely még tovább növelhető az új, és a még kialakulóban lévő piacoknál lévő terjeszkedéssel, mint például Vietnamban, a Fülöp­-szigeteken, Új­-Zélandon, és Kazahsztánban.

Mennyi bemutatóterem van világszerte, és melyik ezek közül a legnagyobb, és leglenyűgözőbb?

Jelenleg 120 kereskedésünk van világszerte. 2013-­ban a Rolls­-Royce Motor Cars Abu Dhabi volt a leggyümölcsözőbb, a testreszabottsága, és az értékesítési volumene miatt.

El tudná mondani, hogy mi a Rolls­-Royce­ "Bespoke personalisation" program lényege?

A rendkívül igényes ügyfeleink olyan mértékű személyre szabottságot igényelnek, ami jóval messzebbre túlmutat a hagyományos funkciók és beállítások listáján. Ezen felül, külön csapatot alkalmazunk arra a célra, a legjobb tervezőkkel, mérnökökkel, és szakemberekkel a Rolls­-Royce központjában, akik ha kell, együtt dolgoznak a vásárlókkal azon, hogy az autóikat rendkívül személyessé tegyék, legyen szó akár az életstílusukról, akár az üzleti életükről. Egy személyre szabás jelenthet például kézzel festett kiegészítéseket, vagy a családi név, valamint az üzleti név lemezre való gravírozását, de akár összetettebb fejlesztéseket is, mint például olyan festést, mely például egy ruhadarabhoz illik, vagy olyan faelemek felhasználását, mely az ügyfél otthonában is fellelhető. Emellett lehetőséget biztosítunk az ügyfeleinknek arra, hogy olyan biztonsági kiegészítéseket szereltessenek az autójukba, melyeknek köszönhetően hódolhatnak kedvenc szabadidős tevékenységeinek, de például autós szivarkészlet, beépített ékszerdobozok, vagy a pezsgős hűtőszekrény is a kedvezményes lehetőségek között találhatóak. Ha egy ügyfél bármilyen módosítást kér, a folyamat egy konzultációval kezdődik a bemutatóteremben, ahol az ügyfél elmagyarázza egészen pontosan mit is szeretne, hogy hozzáadjunk az autójához. Minden egyes ügyfél meghívást kap a Rolls-­Royce központjába, West Sussex­be, ahol lehetősége van személyesen is beszélni a tervezőcsapattal az egyedi igényeinek kialakításáról. A testre szabott ajánlatunk népszerűsége az utóbbi években határozottan megnőtt, hiszen például majdnem mindegyik Phantom, amelyik elhagyja a Rolls­-Royce központját, valami egyedi átalakításon esik át. Ez kiterjed a másik két modellre is, hiszen a Wraith esetében 90%­-ban, a Ghost­nál pedig 75%­-ban kérnek extrákat pluszba.

Rolls-Royce Ghost
Rolls-Royce Ghost

Jelenleg hol van a legnagyobb piac, és mit gondol miért?

A stratégiánk az, hogy fenntarthatóan növekedjen a piacunk mindenhol, és nagyon büszkén jelenthetem be, hogy jelenleg világszerte kiegyenlített mindenhol a kereslet a Rolls­-Royce­ra. Éppen ezért nem támaszkodunk a jólétre egyetlen piacon. Persze, hogyha kissé közelebbről vizsgáljuk meg, Kínában, és az Egyesült Államokban van a két legnagyobb piacunk, a Közel- Kelet pedig egyre fontosabbá válik, mivel már a 2013-­as évben is jelentős növekedés történt ott, bár európai szinten is folyamatos a jelenlétünk, a kihívó piaci feltételek ellenére is. Szintén elégedett vagyok a Rolls­-Royce hazai piacával, az Egyesült Királyságban továbbra is állandó a piac, körülbelül 10%-­át adja a teljes mennyiségnek. Ez a siker számos tényezőnek tudható be: először is, nagyon kiegészítő, de jellegzetes termékfelállással büszkélkedhetünk. A Phantom az autógyártás csúcsa, míg a Ghost után egyre inkább a rendkívül sikeres vállalkozók, és az igényes autóra vágyók érdeklődnek. A Wraith is bebizonyította már, hogy bemutatója óta hatalmas sikernek örvend a merész, sikeres fiatal férfiak, és nők körében a piacon. Habár az is nagyon fontos, hogy nem hajszoljuk éppen a mennyiséget, hiszen a vásárlóink nagy többsége egyáltalán nem örülne annak, ha minden sarkon egy Rolls­-Royce állna. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy mint drága luxusmárka, nem tehetünk olyan kijelentéseket a jövőbeli eladásokra vonatkozóan, hogy tömeges autómárkává szeretnénk válni. Hogy biztosítsuk, hogy a fenntartható növekedési hullámunk folyamatos lesz, a Rolls­-Royce­nak mindig is rendkívül ritka, tökéletesen kialakított, testre szabott mesterműnek kell lennie.

Mely területeken, országokban látja a jövőbeli növekedést?

Kulcsfontosságú része a stratégiánknak, hogy továbbra is az új, vagy a még kialakuló piacokon legyünk jelen. Ezért dolgozunk, hogy azonosítsuk, és együttműködjünk az olyan megfelelő kereskedőpartnerekkel a piacon, ahol növekedési potenciált látunk. Az utóbbi időben így került hangsúly az ázsiai csendes­-óceáni régióra, ahol az elmúlt években az utóbbi változásoknak köszönhetően bejelentettük a jelenlétünket. Ilyen például Vietnam, a Fülöp-­szigetek, vagy Indonézia. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a szolgáltatásunkat kiterjesszük az egyre növekvő népességben, ahol a rendkívül sikeres vállalkozók igyekeznek egyedi luxuscikkekkel körülvenni magukat. Az ázsiai és a csendes-­óceáni részlegen túl sok sikert értünk el az elmúlt időszakban Oroszországban, ahol a vagyonos réteg folyamatosan keresi a termékeinket, de például hamarosan márkakereskedést fogunk nyitni Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, és Kambodzsában is. Ez a stratégia lehetővé teszi, hogy a legjobban ki tudjuk szolgálni a növekvő fogyasztói igényeket.

Hogyan tervezi, a márka hogyan fog megbirkózni a továbbra is növekedő értékesítési volumennel; például nyit egy újabb helyet, vagy kibővíti a jelenlegit Goodwood­ban?

A gazdálkodás sikerének a kulcsa a goodwoodi gyár biztosítása, hiszen ez a gyár rendkívül rugalmas, és képes megfelelni az egyre növekvő keresletnek. Amikor 2009-­ben a piacra dobtuk a Ghost­ot, újraformáltuk a jelenlegi üzemet, és több száz új alkalmazottat, és szakembert képeztünk ki, második körben pedig tovább terjeszkedtünk, és beruháztunk a növekvő keresletnek megfelelően egy személyre szabott szolgáltatással.

Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith

Milyen technológiai fejlesztést terveznek a jövőre nézve annak érdekében, hogy a Rolls- Royce megtartsa a helyét, mint a vezető luxusmárka?

110 éve a Rolls­-Royce autók számítanak a legjobbnak a gépjármű­-technológiát illetően­, és ez a büszke tradíció még a mai nap is így működik. Például, a Wraith bemutatásakor egy nagyon izgalmas technológia debütálásának is szemtanúi lehettünk, mely elsőnek számított a szuper- luxus szektorban­ ez volt a támogatott műholdas adatátvitel (SAT). Alapvetően ez a technológia lehetővé teszi az autónak, hogy lássa azt is, amit a sofőr szabad szemmel nem lát, így a GPS használatával biztosítja az autó számára a terepnek leginkább megfelelő beállításokat előre. A SAT a tökéletes technológia a Wraith­ben, mely segít a sofőrnek könnyedén kezelni az utat, még akkor is, ha hosszú távon megy. Ezen felül, bemutattuk már a Ghost második szériáját 2014 márciusában a Genovai Motorshow­n, mely jól mutatja az elkötelezettségünket az iránt, hogy biztosítsuk ügyfeleink számára a legfejlettebb technológiai fejlesztéseket, melyek a Rolls­-Royce hátterében állnak, és melyekhez bárki hozzáférhet. Az új generációs Ghost­ban új technológiák összessége található meg, beleértve a SAT integrációját, és egy vadonatúj LED világítástechnológiát is.

Tud olyat mondani a márkával kapcsolatosan, amit esetleg az emberek nem tudhattak eddig?

A márkánk testreszabhatóságának természetének, és az ügyfeleink típusának köszönhetően minden bizonnyal lenne néhány érdekes történet, azonban ez így bonyolult lenne, ha hirtelen ki kellene emelni egyet közülük! A kedvenceim között az olyan vásárlóktól származó történetek vannak, akik kezdetben mókás kérésekkel álltak elő. Például, néhány évvel ezelőtt egy ügyfél eljött hozzánk, és egy lágyabb, kevésbé közvetlen fényt szeretett volna beépíttetni az autó hátsó részére, mely mellett kényelmesebb újságot olvasni. Sok megbeszélést követően a tervezők és a mérnökeink felvázoltak számára egy olyan koncepciót, melyben az autó belsejében úgy helyezték el az aprócska lámpákat, mintha a csillagos égboltot varázsolták volna a tetőre. Így kapott helyet 1340 optikai kábel, melyeket egyenként szőttek bele az autó tetőbélésébe, hogy visszaadhassák a csillagos égbolt hatását. Ezt követően ez vált az egyik legnépszerűbb kiegészítővé, melyet lehet kérni még most is személyre szabható módon a tervezőinktől.

A 2014-­es év a Rolls­-Royce 110. évfordulója. Mivel szeretné emlékezetessé tenni ezt az alkalmat?

Ezúttal is egy különleges ebéden veszünk majd részt a Midland Hotelben az évforduló pontos dátumán, mellyel megemlékezünk arról, amikor C.S. Rolls, és Henry Royce elhatározták, hogy Rolls­-Royce néven autógyárat nyitnak.

És végül, Ön melyik modellt és típust vezeti legszívesebben, és miért?

Mindig is nagyon nehéz közülük választani, és mint a legtöbb vásárlónk, én is vagyok olyan szerencsés, hogy nem kell választanom! A hivatalos, és az ünnepi alkalmakkor a Phantom­ot szoktam választani, a mindennapokra a Ghost­ot, és a hétvégi kiruccanásokkor, amikor csak itt Sussex­ben szeretnék kocsikázni, akkor pedig legszívesebben a Wraith­et veszem elő.

avatar
Sapphire2000
-
2014.09.06. 06:44
3
A világ legjobb autója a Mercedes S. De a R-R nem autó.
avatar
salvador
-
2014.09.02. 20:04
2
\"Például, néhány évvel ezelőtt egy ügyfél eljött hozzánk, és egy lágyabb, kevésbé közvetlen fényt szeretett volna beépíttetni az autó hátsó részére, mely mellett kényelmesebb újságot olvasni. Sok megbeszélést követően a tervezők és a mérnökeink felvázoltak számára egy olyan koncepciót, melyben az autó belsejében úgy helyezték el az aprócska lámpákat, mintha a csillagos égboltot varázsolták volna a tetőre. Így kapott helyet 1340 optikai kábel, melyeket egyenként szőttek bele az autó tetőbélésébe, hogy visszaadhassák a csillagos égbolt hatását.\"

Erre mondják hogy néha a vásárlóból lesz a legnagyobb ötletgazda :)
avatar
Tgyuszi
-
2014.09.02. 18:46
1
Klassz interjú! Nem gondoltam volna hogy a RR vezetője magyar származású :D
Kris Van Assche sneaker
Gyakori probléma a fiataloknál, hogy a mostanság divatos sportosan elegáns, feketét a fehérrel kombináló stílushoz nem találnak megfelelő cipőt. A Kris Van Assche megalkotta számukra a tökéletes modellt, mely fekete bőrből készült, a talpa pedig fehér színű.

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Javában dúlt a salvadori polgárháború, a továbbra is forrongó Közel-Keleten az izraeli légierő meglepetés csapást mért az iraki atomerőműre, megalakult a Music Television és az első Indiana Jones-film is mozikba került.