Tretlen sikert fut a Rolls-Royce
A Phantom az autgyrts cscsa
The Wealth Scene/TM    2014.09.02    4 hozzszls

A Rolls-Royce magyar származású vezérigazgatója a világ legnagyobb presztízzsel bíró autómárkájának jövjérl, a goodwoodi gyártóközpont személyre szabott ajánlatairól, valamint a legfurcsább vásárlói igényekrl is mesélt a The Wealth Scene szerkesztjének.

The Wealth Scene: Milyen hatással van a BMW a Rolls­-Royce márkára, mióta felvásárolta a cég?

Torsten Müller-Ötvös: A Rolls­-Royce reneszánszát a BMW csoporton belül úgy lehet megfogalmazni, mint a legutóbbi nagy autóipari kalandot, és visszatekintést a figyelemre méltó 11 évre, ettl­ nem is tudok ettl találóbb megnevezést találni. Kicsit több mint egy évtizede, West Sussex egy kisebb része brit gyártási kiválósággá alakult, mely több mint 1000 képzett szakembert, mérnököt, és tervezt foglalkoztat. Ma már három nagy kiegészít és különleges modellcsaládunk van, és egymást követ négy éven keresztül értékesítési rekordot élveztünk. A legfontosabb, hogy ez a növekedés fenntartható legyen. A BMW­-vel közös munkálatok sikerességének a kulcsa az együttmködés, mely a vállalkozás hosszú távú sikerének a biztosításához lényeges, és épp ezért nem hajszoljuk a sikert. Egy komoly cégvezetnek meg kell értenie hogy mi tesz egy olyan márkát, mint a Rolls- Royce annyira értékessé, a f elveink például: az exkluzivitás, a részletekre való ügyelés, és a töretlen tökéletességre való törekvés bármiben, amit csinálunk.

Torsten Mller-tvs (Fot:
bimmertoday.de)
Torsten Mller-tvs (Fot: bimmertoday.de)

Változtatott ez bármely hagyományos szemponton abban, hogyan készültek az autók, vagy lehetség volt így is megtartani a Rolls­-Royce jellegét?

Elször is fontos megemlíteni, hogy a Rolls­-Royce mindig is Nagy­-Britanniához tartozott, és ezután is oda fog. Csak meg kell nézni, miért is választottuk Goodwood­ot az új Rolls­-Royce otthonnak, elkötelezve az alapvet értékek fenntartása mellett, amely biztosítja a márka helyét a gépjármiparban, és a szuperluxus kiválóság tetfokán. A legjobb minség luxustermékek megalkotásához a világ legjobb szakembereire van szükség, olyanokra, akiknek olyan egyedi tehetségük van, amilyen nincsen mindenkinek. Például: embereket vettünk fel a helyi vitorlázási ágazatból, nagyon speciális faipari tehetséggel, és szakembereket a nyereggyártó iparból. Az els generáció képezte ki a következt, a rendkívül sikeres gyakornoki programunk révén, ez garantálja hosszú távon az alapvet kézmves készségek megtartását. Ez a hagyományos megközelítés egyensúlyba hozza a rendelkezésre álló szakértelmet, és a technológiai erforrásokat, köszönheten a BMW csoporttal való együttmködésnek; és épp ennek köszönheten mutatja be a Rolls­-Royce a világ legcsábosabb együttmködését, a kitn technikának, és a legújabb módszereknek az alkalmazásával. Természetesen minden egyes vásárló meghívást kap a Rolls-­Royce otthonába, hogy saját szemmel tekinthesse meg a termékeket, és valóban, az egyik legjobb dolog a munkámban, ha az ügyfelek a találkozó és tárgyalás során betekintést nyernek a személygépkocsik elállításának helyére, és elcsodálkoznak az ottani szakértelmen.

Tudna egy gyors áttekintést adni a különböz modellekrl, és arról, hogy miben különböznek egymástól?

Az egyik kedvenc analógiám a márka különálló, de mégis egymást kiegészít felállására az, hogy az autók olyanok, akárcsak egy jól felszerelt szekrény különböz zakókkal, melyek a különböz alkalmakra valók. A Phantom például olyan, mint egy „hivatalos szmoking”. Ez a leghagyományosabb mutatója annak, hogy a Rolls­-Royce luxustermékei mennyire idtállóak, elegáns vonalaik és tágas arányaik teljes egészükben a szalon eleganciáját tükrözik, és a kiterjesztett tengelytáv változatok a tökéletes motorral az autóban bármikor, bármilyen alkalommal jól vezethetk. A coupé, és a drophead coupé karosszériák azoknak valók igazán, akik könnyedén szeretnének vezetni egy igazán páratlan autót. Az autók közül a Ghost egyértelmen az „üzleti öltöny” lenne. Bemutatásakor egy merész, és a sikeres vállalkozók új generációjának bemutatkozó autója volt, a márkánkból ez az autó lehetne a tökéletes üzleti kellék, hiszen annyira megnyer, és annyira dinamikus autóról van szó. Végül, a Wraith lenne a „tökéletesre szabott sportzakó”, mely egy rendkívül dinamikus, modern mesterm, merész tervezéssel, és a Rolls- Royce luxus fémjelzésével, mely a leginkább magával ragadó vezetési élményt képes nyújtani, amire valaha egy ilyen márkájú autó képes volt. A tavalyi bemutatója óta, nagyon elégedetten mondhatom, hogy a Ghost sikerének mintájára, ez az autó is vonzza a merész, fiatalabb generációját a sikeres üzletembereknek. Egész egyszeren ez a tökéletes autó arra, hogy nagyobb távokat kényelmesen tegyünk meg.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

2013 egy újabb sikeres év volt a Rolls­-Royce számára, hiszen ez volt a negyedik egymást követ év, amikor növekedést tapasztaltak. Mit kellett tenniük azért, hogy ilyen lenygöz számokat érjenek el?

Ez annak a keresletnek tudható be világszerte, mely a családi Ghost és a Phantom autók után, valamint a Wraith sikeres bemutatkozása után lett tetten érhet, mely a márka után vonzotta a merész, fiatal, és modern új generációt. Amellett, hogy rendkívül elégedett vagyok azzal, hogy rekordot értünk el az évben a személyre szabott szolgáltatásainkkal is, mely jól tükrözi, hogy számunkra rendkívül fontos az igényes vevink vágyának, és a valóban egyedi, és személyes kívánságaikhoz való igazítás, és az, hogy a termékeinket az ízlésükhöz, és az életstílusukhoz megfelelen alakítsuk. Szintén elégedettek vagyunk azzal, hogy a globális eladásaink kiegyensúlyozottságot mutatnak, mely még tovább növelhet az új, és a még kialakulóban lév piacoknál lév terjeszkedéssel, mint például Vietnamban, a Fülöp­-szigeteken, Új­-Zélandon, és Kazahsztánban.

Mennyi bemutatóterem van világszerte, és melyik ezek közül a legnagyobb, és leglenygözbb?

Jelenleg 120 kereskedésünk van világszerte. 2013-­ban a Rolls­-Royce Motor Cars Abu Dhabi volt a leggyümölcsözbb, a testreszabottsága, és az értékesítési volumene miatt.

El tudná mondani, hogy mi a Rolls­-Royce­ "Bespoke personalisation" program lényege?

A rendkívül igényes ügyfeleink olyan mérték személyre szabottságot igényelnek, ami jóval messzebbre túlmutat a hagyományos funkciók és beállítások listáján. Ezen felül, külön csapatot alkalmazunk arra a célra, a legjobb tervezkkel, mérnökökkel, és szakemberekkel a Rolls­-Royce központjában, akik ha kell, együtt dolgoznak a vásárlókkal azon, hogy az autóikat rendkívül személyessé tegyék, legyen szó akár az életstílusukról, akár az üzleti életükrl. Egy személyre szabás jelenthet például kézzel festett kiegészítéseket, vagy a családi név, valamint az üzleti név lemezre való gravírozását, de akár összetettebb fejlesztéseket is, mint például olyan festést, mely például egy ruhadarabhoz illik, vagy olyan faelemek felhasználását, mely az ügyfél otthonában is fellelhet. Emellett lehetséget biztosítunk az ügyfeleinknek arra, hogy olyan biztonsági kiegészítéseket szereltessenek az autójukba, melyeknek köszönheten hódolhatnak kedvenc szabadids tevékenységeinek, de például autós szivarkészlet, beépített ékszerdobozok, vagy a pezsgs htszekrény is a kedvezményes lehetségek között találhatóak. Ha egy ügyfél bármilyen módosítást kér, a folyamat egy konzultációval kezddik a bemutatóteremben, ahol az ügyfél elmagyarázza egészen pontosan mit is szeretne, hogy hozzáadjunk az autójához. Minden egyes ügyfél meghívást kap a Rolls-­Royce központjába, West Sussex­be, ahol lehetsége van személyesen is beszélni a tervezcsapattal az egyedi igényeinek kialakításáról. A testre szabott ajánlatunk népszersége az utóbbi években határozottan megntt, hiszen például majdnem mindegyik Phantom, amelyik elhagyja a Rolls­-Royce központját, valami egyedi átalakításon esik át. Ez kiterjed a másik két modellre is, hiszen a Wraith esetében 90%­-ban, a Ghost­nál pedig 75%­-ban kérnek extrákat pluszba.

Rolls-Royce Ghost
Rolls-Royce Ghost

Jelenleg hol van a legnagyobb piac, és mit gondol miért?

A stratégiánk az, hogy fenntarthatóan növekedjen a piacunk mindenhol, és nagyon büszkén jelenthetem be, hogy jelenleg világszerte kiegyenlített mindenhol a kereslet a Rolls­-Royce­ra. Éppen ezért nem támaszkodunk a jólétre egyetlen piacon. Persze, hogyha kissé közelebbrl vizsgáljuk meg, Kínában, és az Egyesült Államokban van a két legnagyobb piacunk, a Közel- Kelet pedig egyre fontosabbá válik, mivel már a 2013-­as évben is jelents növekedés történt ott, bár európai szinten is folyamatos a jelenlétünk, a kihívó piaci feltételek ellenére is. Szintén elégedett vagyok a Rolls­-Royce hazai piacával, az Egyesült Királyságban továbbra is állandó a piac, körülbelül 10%-­át adja a teljes mennyiségnek. Ez a siker számos tényeznek tudható be: elször is, nagyon kiegészít, de jellegzetes termékfelállással büszkélkedhetünk. A Phantom az autógyártás csúcsa, míg a Ghost után egyre inkább a rendkívül sikeres vállalkozók, és az igényes autóra vágyók érdekldnek. A Wraith is bebizonyította már, hogy bemutatója óta hatalmas sikernek örvend a merész, sikeres fiatal férfiak, és nk körében a piacon. Habár az is nagyon fontos, hogy nem hajszoljuk éppen a mennyiséget, hiszen a vásárlóink nagy többsége egyáltalán nem örülne annak, ha minden sarkon egy Rolls­-Royce állna. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy mint drága luxusmárka, nem tehetünk olyan kijelentéseket a jövbeli eladásokra vonatkozóan, hogy tömeges autómárkává szeretnénk válni. Hogy biztosítsuk, hogy a fenntartható növekedési hullámunk folyamatos lesz, a Rolls­-Royce­nak mindig is rendkívül ritka, tökéletesen kialakított, testre szabott mestermnek kell lennie.

Mely területeken, országokban látja a jövbeli növekedést?

Kulcsfontosságú része a stratégiánknak, hogy továbbra is az új, vagy a még kialakuló piacokon legyünk jelen. Ezért dolgozunk, hogy azonosítsuk, és együttmködjünk az olyan megfelel kereskedpartnerekkel a piacon, ahol növekedési potenciált látunk. Az utóbbi idben így került hangsúly az ázsiai csendes­-óceáni régióra, ahol az elmúlt években az utóbbi változásoknak köszönheten bejelentettük a jelenlétünket. Ilyen például Vietnam, a Fülöp-­szigetek, vagy Indonézia. Ez lehetvé teszi számunkra, hogy a szolgáltatásunkat kiterjesszük az egyre növekv népességben, ahol a rendkívül sikeres vállalkozók igyekeznek egyedi luxuscikkekkel körülvenni magukat. Az ázsiai és a csendes-­óceáni részlegen túl sok sikert értünk el az elmúlt idszakban Oroszországban, ahol a vagyonos réteg folyamatosan keresi a termékeinket, de például hamarosan márkakereskedést fogunk nyitni Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, és Kambodzsában is. Ez a stratégia lehetvé teszi, hogy a legjobban ki tudjuk szolgálni a növekv fogyasztói igényeket.

Hogyan tervezi, a márka hogyan fog megbirkózni a továbbra is növeked értékesítési volumennel; például nyit egy újabb helyet, vagy kibvíti a jelenlegit Goodwood­ban?

A gazdálkodás sikerének a kulcsa a goodwoodi gyár biztosítása, hiszen ez a gyár rendkívül rugalmas, és képes megfelelni az egyre növekv keresletnek. Amikor 2009-­ben a piacra dobtuk a Ghost­ot, újraformáltuk a jelenlegi üzemet, és több száz új alkalmazottat, és szakembert képeztünk ki, második körben pedig tovább terjeszkedtünk, és beruháztunk a növekv keresletnek megfelelen egy személyre szabott szolgáltatással.

Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith

Milyen technológiai fejlesztést terveznek a jövre nézve annak érdekében, hogy a Rolls- Royce megtartsa a helyét, mint a vezet luxusmárka?

110 éve a Rolls­-Royce autók számítanak a legjobbnak a gépjárm­-technológiát illeten­, és ez a büszke tradíció még a mai nap is így mködik. Például, a Wraith bemutatásakor egy nagyon izgalmas technológia debütálásának is szemtanúi lehettünk, mely elsnek számított a szuper- luxus szektorban­ ez volt a támogatott mholdas adatátvitel (SAT). Alapveten ez a technológia lehetvé teszi az autónak, hogy lássa azt is, amit a sofr szabad szemmel nem lát, így a GPS használatával biztosítja az autó számára a terepnek leginkább megfelel beállításokat elre. A SAT a tökéletes technológia a Wraith­ben, mely segít a sofrnek könnyedén kezelni az utat, még akkor is, ha hosszú távon megy. Ezen felül, bemutattuk már a Ghost második szériáját 2014 márciusában a Genovai Motorshow­n, mely jól mutatja az elkötelezettségünket az iránt, hogy biztosítsuk ügyfeleink számára a legfejlettebb technológiai fejlesztéseket, melyek a Rolls­-Royce hátterében állnak, és melyekhez bárki hozzáférhet. Az új generációs Ghost­ban új technológiák összessége található meg, beleértve a SAT integrációját, és egy vadonatúj LED világítástechnológiát is.

Tud olyat mondani a márkával kapcsolatosan, amit esetleg az emberek nem tudhattak eddig?

A márkánk testreszabhatóságának természetének, és az ügyfeleink típusának köszönheten minden bizonnyal lenne néhány érdekes történet, azonban ez így bonyolult lenne, ha hirtelen ki kellene emelni egyet közülük! A kedvenceim között az olyan vásárlóktól származó történetek vannak, akik kezdetben mókás kérésekkel álltak el. Például, néhány évvel ezeltt egy ügyfél eljött hozzánk, és egy lágyabb, kevésbé közvetlen fényt szeretett volna beépíttetni az autó hátsó részére, mely mellett kényelmesebb újságot olvasni. Sok megbeszélést követen a tervezk és a mérnökeink felvázoltak számára egy olyan koncepciót, melyben az autó belsejében úgy helyezték el az aprócska lámpákat, mintha a csillagos égboltot varázsolták volna a tetre. Így kapott helyet 1340 optikai kábel, melyeket egyenként szttek bele az autó tetbélésébe, hogy visszaadhassák a csillagos égbolt hatását. Ezt követen ez vált az egyik legnépszerbb kiegészítvé, melyet lehet kérni még most is személyre szabható módon a tervezinktl.

A 2014-­es év a Rolls­-Royce 110. évfordulója. Mivel szeretné emlékezetessé tenni ezt az alkalmat?

Ezúttal is egy különleges ebéden veszünk majd részt a Midland Hotelben az évforduló pontos dátumán, mellyel megemlékezünk arról, amikor C.S. Rolls, és Henry Royce elhatározták, hogy Rolls­-Royce néven autógyárat nyitnak.

És végül, Ön melyik modellt és típust vezeti legszívesebben, és miért?

Mindig is nagyon nehéz közülük választani, és mint a legtöbb vásárlónk, én is vagyok olyan szerencsés, hogy nem kell választanom! A hivatalos, és az ünnepi alkalmakkor a Phantom­ot szoktam választani, a mindennapokra a Ghost­ot, és a hétvégi kiruccanásokkor, amikor csak itt Sussex­ben szeretnék kocsikázni, akkor pedig legszívesebben a Wraith­et veszem el.

avatar
Sapphire2000
-
2014.09.06. 06:44
3
A vilg legjobb autja a Mercedes S. De a R-R nem aut.
avatar
salvador
-
2014.09.02. 20:04
2
\"Pldul, nhny vvel ezeltt egy gyfl eljtt hozznk, s egy lgyabb, kevsb kzvetlen fnyt szeretett volna bepttetni az aut hts rszre, mely mellett knyelmesebb jsgot olvasni. Sok megbeszlst kveten a tervezk s a mrnkeink felvzoltak szmra egy olyan koncepcit, melyben az aut belsejben gy helyeztk el az aprcska lmpkat, mintha a csillagos gboltot varzsoltk volna a tetre. gy kapott helyet 1340 optikai kbel, melyeket egyenknt szttek bele az aut tetblsbe, hogy visszaadhassk a csillagos gbolt hatst.\"

Erre mondjk hogy nha a vsrlbl lesz a legnagyobb tletgazda :)
avatar
Tgyuszi
-
2014.09.02. 18:46
1
Klassz interj! Nem gondoltam volna hogy a RR vezetje magyar szrmazs :D
Ralph Lauren plk tbbfle sznben
Ralph Lauren pólót szeretnél vásárolni, de itthon egyáltalán nem találsz? Gyakori probléma, de az internetes vásárlás lehetsége ezt is megoldja.

Idén sem lesz hiány új karórákból, errl a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissül cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzésébl kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissül cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
A folyamatosan kiújuló izraeli-arab konfliktus 1982-ben egy újabb fordulóponthoz érkezett, közben Michael Jackson Thriller cím albuma világsikert ért el, Steven Spielberg E.T.-je pedig Golden Globe-ot nyert.