Prada: a letisztult, fiatalos elegancia szinonimája
A Prada család sikertörténete
49 hozzászólás
Ispán Laura    2010.06.27

A világ bármely pontján lehetünk, a Prada kifejezés mindenütt ugyanazt jelenti, szinonímája az eleganciának, letisztult, de mégis fiatalos megjelenésnek. Az üzletház kialakulásának története nemcsak a márkarajongói számára lehet tanulságos, hanem azoknak is, akik a tudatos brandépítés jelenségét közelről szeretnék megvizsgálni.


A világra szóló hírnévhez vezető út 1913-ban kezdődött, amikor Mario Prada megnyitotta az első bőráruval foglakozó boltjának ajtajait Milánóban. Saját tervezésű bőrutazótáskákat, válltáskákat, cipőket, bőröndöket árult, melyek hamar az utazó közönség kedvenceivé váltak. Nem kellett sokat várni a második milánói bolt megnyitásáig, melynek vevőköre nem csupán egész Európát fedte le, hanem a tengerentúlról is számos megrendelés érkezett a céghez. Ekkor kibővült a termékkínálat finom bőrből készült kiegészítőkkel és vízálló válltáskákkal. 1978-ban Mario unokája Miuccia Prada vette át a cég vezetését. Pantonim színésznek tanut öt éven keresztül a milanói Teatro Piccoloban, ezen kívül PhD-t szerzett politika tudományból. Habár a képzettsége alapján nem gondolnánk, mégis rendkívüli érzéke volt a divathoz. Mikor átvette a családi vállalkozást a fő profil még mindig a bőráru készítés és értékesítés volt, és sajnos évekóta jellemzően anyagi gondjaik is voltak. A Gucci üzletház volt vezető szerepben a piacon. Miuccia változtatott ezen az állapoton és a Prada üzletházat tette a csúcsdivat vezetőjévé.

A vállalakozás irányításának átvételével egy időben, Miuccia megházasodott. Újdonsült férje Patrizio Bertelli vette át az üzlet pénzügyeit, management irányítását, ami lehetővé tette, hogy felesége teljes erő bedobással megtervezze az új Prada imázst. Miuccia 1970-től kezdve különböző fekete, vízálló táskákat tervezett, egy speciális nejlon anyagból, melyet Pocone-nak neveztek. 1985-ben bemutatta a széles publikumnak a napjainkra klasszikusnak számító egyszerű, fényes, fekete nejlon kézitáskát, ami óriási sikert aratott. A táska minden elvárásnak megfelelt, melyek szerint funkcionális, tartós, praktikus és divatos. A hihetetlenül magas ár, amely minden táska árcéduláján megtalálható volt, nagy kihívást jelentett a többi tervező számára, viszont ez által a különleges és nehezen megszerezhető Prada termékekre egyre nagyobb lett a piaci kereslet.

Sasha Pivovarova a Prada
reklámfotóján
Sasha Pivovarova a Prada reklámfotóján

Az 1980-as években, a minden márka olyan kollekciókkal állt elő, melyek a szexualitásra játszottak rá. Nagy népszerűségnek örvendtek a fodros, csipkés élénk színű öltözetek, melyek felül mélyen kivágottak, alul pedig rövidek voltak. 1989-ben a Prada üzletház egy olyan kész viselettel lépett a kifutókra, amelyre senki nem számított. Elegáns, egyszerű darabokkal, melyek a letisztult vonalakat hangsúlyozták, pazar anyagok és alapszínek felhasználásával. A divat világ felfedezte az új irányzatot és a Prada népszerűsége az egekig szökött. Az 1990-es évekre a Prada vezető erővé vált a divat világban. A kollekciók és kiegészítők divatosak, kifinomultak és rendkvül magas minőségűek voltak. Az anyagok, az egyszerű stílus és a többnyire feketés barnás, szürkés, zöldes és krémszínek a Prada viselet főjellemzőivé váltak. A ruházat magabiztosságot sugallt, és anélkül is vonzóvá tette viselőjét, hogy szemérmetlenül sokat láttatott volna. A kiegészítők között találhattunk vékony bőröveket, elegáns magas sarkú cipőket és természetesen a klasszikus kézitáskákat.

A képen Miuccia Prada,
Domenico De Sole, Anna Wintour (fotó: Fashionworld)
A képen Miuccia Prada, Domenico De Sole, Anna Wintour (fotó: Fashionworld)

1992-ben Miuccia bemutatta a jobban megfizethető Miu Miu irányzatot, mely célközönsége elsősorban a fiatalabb korosztály. Több "föld-szín" és minta szerepel ebben a kollekcióban, és az áron kívül ez az, ami megkülönbözteti a többi terméktől, ezen kívül természetesen megmaradtak az egyszerű tervezésnél és a klasszikus megjelenésnél, ami biztosította a Prada minőség fennmaradását. Ezek után nem sokkal kiegészült az üzletház a Prada Sport, majd a férfi ruházati részleggel és végül fehérnemű kollekciókkal. A következő évben 1993-ban a Prada nyerte el az amerikai divattervezők tanácsának (Council of Fashion Designers of America) díját a kiegészítőiért. A Prada image az évek során természetesen alakult, finomodott, és Miucciának köszönhetően a javukra írhatunk több innovációt, mind a tervezés, mind a kivitelezés szintjét tekintve. Mindent megtett a lehető legkülönlegesebb öltözetek kialakítása érdekében.

Rengeteget kísérletezett az új és egyedi anyagok ötvözésével. Az ez úton nyert tapasztalatai nyomán a késztermékek reputációja sosem ingadozott. Időközben több tucat városban nyílt Prada üzlet. Mind női- és férficipőik alapdarabnak szamítanak a divatkedvelők világában valamint a rendkívüli kéztáskáik továbbra is ropppant népszerűek. A megkülönböztető ezüst Prada háromszög státusz szimbólumnak számít egész Európában és Észak-Amerikában is.

Prada üzlet Milánban
Prada üzlet Milánban

A The Wall Street Journal, üzleti újság Miucciát Európa harminc legbefolyásosabb hölgye közé sorolta. A mesés divatbemutatók, sztárok öltöztetése mint pl. Uma Thurman és Cameron Diaz valamint a töretlen siker után elmondható, hogy Miuccia a nagyapja küzködő bőrboltjából igazi birodalmat épített ki.

Cimkék: divat, luxus, Prada,
2,904,600 Huf / 9,400 Eur
4,449,600 Huf / 14,400 Eur
Rajongsz Kristenért? Szeretnél üzenni neki? Rajtunk keresztül írhatsz kedvencednek!
A Twilight Saga óta világszerte ismerik a nevét, ám az így kialakult médiafigyelmet nem mindig viseli jól. Kristen Stewart idén április 9-én töltötte be a 21. életévét.
Mivel az utóbbi időkben egyre gyakrabban esik szó ilyen-olyan módon a bulvármédiáról, ezért úgy döntöttünk, hogy egy asztalhoz ültetjük a Starity és a Trendmagazin vezetőjét.
avatar
katca
-
2010.07.15. 17:46
50
szegény gery volt már gary, grey, gray... :D

Angelina: sajnálatos módon én sem tudok mást mondani, Prada még nem látogatott el kishazánkba :( pedig mennyivel színesebbé tenné a kínálatot
avatar
Blackjack
-
2010.07.15. 12:14
49
Gray te ezt honnét veszed? :S

Angelina: én nem tudok róla hogy bármelyik hazai üzletben lennének Prada ruhák :(
avatar
Adrihanna
-
2010.07.15. 12:07
48
szerintem itt a Pradaról van szó. jó a cikk. élvezet olvasni.
avatar
Szeki
-
2010.07.15. 00:02
47
gary: ezt kár itt feszegetni, eleve félinformációid vannak, és nem is tartozik a tárgyhoz!
avatar
Balumsn
-
2010.07.14. 21:46
46
gery te direkt provokalsz itt? Lbzst minek kerdezed meg errol, ugyis tudjuk mi a vege megint kombinalni fog.. HEnnel Adam fel eve is erthetoen elmondta a dolgokat de o akkor is belekotott.
avatar
Marci20
-
2010.07.14. 17:48
45
gery: Erről én is hallottam de nem hiszem hogy sok valóságalapja van.
Ádám pedig... visszafogott? Lehet, de ez is csak addig tarthat amíg nem ír megint egy cikket vagy mond valamit és akkor máris megkergül minden :D (te amúgy ki vagy? ismerlek?)
avatar
gery
-
2010.07.14. 17:37
44
Lbzs90: Németh Andris nem tényező már jó ideje.. csinált 1-2 hülyeséget a gyerek és ezért már le lett véve az első vonalról ahogy én hallottam.

Viszont HÁ is csendben van... visszafogott főszerkesztő lett? erről mit gondolsz?
avatar
Angelina
-
2010.07.13. 21:23
43
Eléggé meghozta a kedvem a cikk hogy jobban szétnézzek a Prada jelenlegi termékei közt, de sajnálattal olvastam hogy nincs Magyarországon?????????

Amennyiben valaki tud egy üzletet ahol vannak Prada termékek (főleg táskák meg kisebb kiegészítők) kérem írja le.

Köszönöm.
avatar
Adrihanna
-
2010.07.06. 22:12
42
végre, valaki aki említi ezt én nem mertem :S próbáltam párosítgatni a neveket.
Laura tudtommal nem írt a hennel.hu-n
de ha összefutok vele megkérdezem =)
ugyan kérem, hogy volnék egyedül? hát ennyi férfi közt? kell a támogatás =)
avatar
greenclub
-
2010.07.06. 21:45
41
Jaj lbzs hagyd már ezt :S

A cikk nagyon jó lett most olvastam végig. Én amúgy azt hittem csak Adri lesz lány a TM csapatban :D Laura is ismerős lehet nekünk a Hennel.hu-ról valamilyen nicknévvel?

Az a baj hogy csomóan más néven kommentelnek itt mint ott és azt se tudom ki kicsoda.:P
avatar
Toma
-
2010.07.06. 13:01
40
tudom, de maradunk annyiban hogy nincs megcáfolva, sem megerősítve..örüljünk hogy élvezhetjük a Trendet :)
avatar
lbzs90
-
2010.07.06. 12:19
39
Toma: Nem volt szó? Németh A. miről beszélt akkor szerinted a hennel.hu-n hónapokon át? Mellesleg HÁ akkor sem tette ezt tisztába, pedig kiadott egy nyilatkozatot. Attól még hogy nem lett abból semmi, MÉG, az nem jelenti hogy tévesek voltak okfejtéseim.
avatar
Toma
-
2010.07.05. 20:56
38
nyugalom..lapcsaládos dolog projektről nem votl szó...szerintem a Trendmagazin abszolút helyt áll így is, nem kell egyből lapcsaládot követelni:)
avatar
katca
-
2010.07.05. 20:52
37
\"Az 1980-as években, a minden márka olyan kollekciókkal állt elő, melyek a szexualitásra játszottak rá. Nagy népszerűségnek örvendtek a fodros, csipkés élénk színű öltözetek, melyek felül mélyen kivágottak, alul pedig rövidek voltak.\"

Dúúrva hogy a 80-as években ilyennel álltak elő, pedig azt gondolnám épp akkor volt minden konzervatívabb az öltözkdésben is :$
avatar
Balumsn
-
2010.07.05. 11:54
36
Lbzs: azok a zavaros ügyek csak a te fejedben léteznek, és nem kéne még itt is ezeket terjesztgetni..;)
avatar
lbzs90
-
2010.07.04. 19:26
35
annacska: Hennel Úr még jobban nyilatkozott volna ha fényt derítene a lapcsalád zavaros ügyeire illetve választ adna a mintegy fél éve feltett kérdéseimre.

A magazin viszont tetszik. Színvonalasak a cikkek.

Sir Lohengrin
avatar
chloe
-
2010.07.02. 23:45
34
Nekem is tetszenek a cikkek és jó lenne ha nem veszekednétek! :)
avatar
Adrihanna
-
2010.07.02. 23:41
33
nem ölni akartam, igyekeztem érzékeltetni az éles nyelv vágásainak súlyát és mértékét
avatar
jazmina
-
2010.07.02. 23:27
32
Olyan rossz, hogy mindent ennyire fel kell fujni. Egy negativ kritika miatt ne akarjon mär rögtön ölni az elszenvedö fel...Olyan jo ez a magazin, a legtöbb cikk szuper. Persze a dicseretekböl nincs gond...Na mindegy ez kezd unalmas lenni.
Hajrä Prada csaläd :)
avatar
Adrihanna
-
2010.07.02. 22:02
31
ja amúgy én nem haraxom, de akkor elmondom, hogy egy finom megfogalmazással és egy kedves jó tanáccsal sokkal nagyobb dolgokat lehet elérni valakinél. azonban egy éles nyelv olyat vág, hogy a másik ember csatatérnek érzi a helyszínt és a csatában vagy ölsz, vagy meghalsz.
avatar
Adrihanna
-
2010.07.02. 21:55
30
hát csokis bizony... =))) (just kiddin)
hát kérlek az Ő ötlete volt, hogy a férfit is nyomassam.. én meg csak engedelmes vagyok.. =)
avatar
jazmina
-
2010.07.02. 19:10
29
Szeki öszinte leszek, nehez. De en ezt jobbnak tartom es az ismeröseimtöl ezt värom el! Ha csokis a szam, vagy elkenödött a sminkem szoljanak, meg ilyenek :)
Az biztos, hogy nagyon divatos a ajnärozäs, meg a nyalizäs, es ha valaki nem äll be a sorba, azt bizony köpködik. De en ilyen vagyok. Persze, ha valami öszinten tetszik, annak is mindig hangot adok, igy korrekt szerintem.
avatar
Szeki
-
2010.07.02. 18:53
28
Adri nyomást kell gyakorolni a főszerkesztő úrra hogy legyen férfidivat ősszel is hahah :)

Jázmina te mindig túl őszinte vagy :D nem nehéz így az élet ilyen szókimondósággal? :)
avatar
jazmina
-
2010.07.02. 18:28
27
Adrihanna, ha az elsö cikked volt, akkor szerintem se volt rossz, elnezest ha megint kicsit tul öszinte voltam. Csak leirtam, hogy nekem ez a prada cikk letisztultabb volt, hogy ugy mondjam.
Nem kell mindjärt megsertödni, ha az ember kap egy kis negativ kritikät, bär szerintem annyira nem is voltam negativ.
avatar
Szeki
-
2010.07.02. 13:09
26
annacska: hello! Az a cikk eléggé durva, nem értem miért kell ilyeneket reklámozni egy oldalon? most mondhatsz bármit de megvan a véleményem a lifestyle.hu elveiről!
avatar
Adrihanna
-
2010.07.02. 00:10
25
thx Marci =) éreztem, hogy benned nem fogok csalódni. meg is ígértem, hogy ha Isten is úgy akarja és élek (na meg ha Ádám úgy akarja :P) akkor cikkezek a férfi divatról. :)
avatar
Marci20
-
2010.07.01. 23:42
24
Annacska: pedig az az interjú már kb 1 hetes.

Adrihanna: én szívesen olvasok olyan kollekcióbemutatókat, itt eleve két másfajta cikkről van szó... ez egy történeti cikk az meg aktuális bemutató. És egy olyan ruhákról szóló cikkhez sztem illik a szabadabb hangvétel, és nekem épp az tetszett benne... szval csak így tovább!
avatar
Adrihanna
-
2010.07.01. 23:31
23
én nem fogok ígérem =) csak ez egy vicc már tudod... ja elmesélném, hogy nem végeztem újságírói iskolát, nem vagyok genius sem, csak szeretem amit csinálok és ennyi. lehet, hogy nem tetszik, de nem hiszem, hogy ismét ilyen stílusba kell ennek hangot adni. ez megalázó és nem méltó a lap színvonalához. ugyan lehet, hogy a cikk, sem de úgy vélem, hogy a Főszerkesztő Úr alkalmas ezt jól megítélni. ez az oldal pedig arról szól, hogy az értékrend képviselet mellett szóljunk és nem annak a csomagolási formájáról. (mellesleg mint azt látjátok más munkáját is értékelem és nagyon tetszik ez a cikk, azért is kommenteltem ide. szerintem Laura nagyon profin összeállította)
avatar
gabesz21
-
2010.07.01. 22:44
22
lányok ha itt is elkezdtek civakodni akkor én lelövöm magam :D

nekem mindkettő cikk bejött , de hajlandó vagyok pártoskodni egy kis jutalom utnán ^^ csak vicc....;)

annacska: jó Téged itt látni :) én a címből adódóan meg se nyitottam a linket de el tudom képzelni :O
avatar
Adrihanna
-
2010.07.01. 22:39
21
örülünk jázmina nem is vártunk volna mást a hennel.hu után...
Címeres Key Largo pulcsi
Miért érdemes a német Key Largo termékeit választani? Mert fiatalosak, trendik és mérsékelt árakkal jönnek piacra.

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Miután a hatvanas-hetvenes években ugrásszerűen nőtt a TV-készülékek száma a háztartásokban világszerte, egyre nagyobb hatást gyakoroltak az emberek életére a különböző Tv-sorozatok.