Trendmagazin

A TAG Heuer­nél imádjuk a kihívásokat

A svájci márka vezére Kínáról, Tiger Woodsról és kedvenc órájáról is beszélt

2013.12.30 | WtheJournal/TM

Nemrégiben nevezték ki a vezérigazgatói posztra, miután már 20 éve a TAG Heuer­nél dolgozott. Stéphane Linder jól tudja, mi a képlete annak, hogy sikeres legyen a munkájában. Miközben a WtheJournal munkatársával beszélgetett, nemcsak a karrierjéről, hanem a TAG Heuer termékeiről és piacról is elárult egyet, s mást.

Stephane Linder, a TAG Heuer vezérigazgatója (Fotó: ablogtowatch.com)

WtheJournal: Történelmi visszatérést produkálva, az amerikai Oracle Team épp most nyerte meg az amerikai kupát az új-zélandi csapat ellen. Mit gondolsz erről?

Stéphane Linder: Természetesen elégedett vagyok, hiszen ez fantasztikus győzelem! Megnyerni nyolc magas szintű vitorlásversenyt, egyszerűen hihetetlen visszatérés. A TAG Heuer­nél imádjuk a kihívásokat, és a kiválóságot is persze, hiszen ezek olyan értékek, amiket mi magunk is támogatunk. Akár azt is mondhatnánk, hogy ezek a cég alkotóelemei, ilyen a DNS-­e. Az Oracle győzelem megtanította nekünk, hogy mindig van remény, még akkor is, ha a dolgok keménnyé válnak.

2013. június elsejétől lettél igazgató, de most ősszel ünnepelhetted azt, hogy már 20 éve a TAG Heuer­nél dolgozol. Boldog vagy?

Imádom ezt a márkát, hiszen nekem két fő szenvedélyem van: az innováció és az autók,­ és mindkettő összekapcsolható a TAG Heuer­rel. A cégnél nemcsak boldog vagyok, de otthon is érzem magam. Ha ez nem így lenne, nem is maradtam volna már itt ennyi ideig. Elégedett vagyok az évforduló miatt is, de ami a leginkább érdekel az, hogy milyen kihívások állnak előttünk.

Mik ezek a kihívások?

Ugyanazt a stratégiát fogom majd követni, mint amit az én elődöm, Jean­-Christophe Babin is csinált. A TAG Heuer márka mindig is újítónak számított, amennyiben a termékeiről volt szó. Ezt persze be kellett bizonyítanunk azzal, hogy egyre több díjat nyerünk, megnyertük például még a Geneva Grand Prix d’Horlogerie díjat is, nem kevesebb, mint hét alkalommal. 2004 volt az az év, amikor belekezdtünk lényegesebb, nagyra törő újításokat létrehozni, például a Monaco V4­ modellel, ami épp az én felügyeletem mellett történt abban az időben. Végül is a terméket csak 2011­-ben dobtuk piacra. Manapság, az egyik fő kihívásunknak tartjuk, hogy 5000­-10000­ CHF árskálában innovatív fejlesztésekkel rukkoljunk elő. Van benne potenciál, hiszen kivételes eredményeket érhetünk el ebben a szegmensben. Most már megvannak a szükséges ipari létesítményeink is, köszönhetően az új Chevenez Manufacture­nek, ami 2013. június 15-­től üzemképes. Persze megvan hozzá a szükséges tudásunk is, nagy teljesítményű termékfejlesztési szekcióval, melyet Guy Semon irányít. Chevenezben az a célunk, hogy legalább 100 ezer versenyórát produkáljunk évente.



Mi a TAG Heuer gyengesége?

A kínai piacon lévő szegényes betörésünk. A TAG Heuer – összehasonlítva a többi márkával -­ későn érkezett meg a kínai környezetbe. Már dolgozunk az ottani piacon kialakult képünk finomításán, és igyekszünk kihangsúlyozni a sportos óráinkat is, társítva a többi TAG Heuer órával. A kínai vásárlók különösen értékelik a vékony, és elegáns mechanikus órákat, melyeknek fehér számlapja van. A Carrera modellt jelenleg próbáljuk a piacon, de Kínában még mindig csak egy olyan márka vagyunk, mely folyamatos versenyben áll a többivel.

Híve vagy az e-­kereskedelemnek?

Határozottan! Ebben az évben februárban az Egyesült Államokban indítottunk egy e­-kereskedelemmel foglalkozó weboldalt, a legnagyobb piacunkon, ahol vezető márkának számítunk. Július végén ugyanezt tettük az Egyesült Királyságban is, de még mindig sok a teendőnk. Az üzleti megközelítésünk természetesen vásárló-orientált, ami azt jelenti, hogy ha egy vásárló megnézi a weboldalt, akkor megtudhatja onnan az óra árát, és persze minden mást is róla, nem úgy, mint más közösségi oldalakon. Szintén megpróbálunk számolni a szürke piaccal is. Viszonyítási alapon, reméljük azt is, hogy a keresési listák elejét el tudjuk érni, és az olyan gátlástalan viszonteladók elé tudunk kerülni, akik elhomályosítják a márkánk képét azzal, hogy leértékelt áron kínálják eladásra a termékeinket. Természetesen, az internetes kereskedelem csak a kiegészítője a bolti árusításnak, hiszen a legtöbb vásárlónk szereti látni a terméket közelről, és személyesen is, még mielőtt megveszi, és ami talán a legfontosabb, szeretnék megérinteni is azt.

Neked melyik a kedvenc TAG Heuer órád?

Ez attól függ, épp mit csinálok. Hogyha természetes, trendi külsőben szeretnék megjelenni, a Monaco­t választanám. Mivel imádom az autókat, ezért nagyon kedvelem a Carrera modelleket is, de ha épp valamilyen kikapcsolódáshoz kell órát választanom, akkor az Aquaracer modellek közül válogatnék. Hogy őszinte legyek, mindet imádom! De ha szigorúan őszinte akarok lenni önmagamhoz, a valódi kedvencem a Monaco V4­-es modell.

TAG Heuer Monaco V4

Visszanézve, mit gondolsz Tiger Woods 2009-­es családi problémáiról?

Nagyon nehéz erre válaszolni, különösen most, így utólag bölcselkedve. Ő egyértelműen egy komoly reklám volt a TAG Heuer számára, különösen az Egyesült Államokban, ahol a golf egy nagyon befolyásos sportnak számít. Néhány időre még meg tudtuk tartani őt, de fogalmunk sem volt arról, hogy egyáltalán visszatér-e majd valamikor. A róla kialakult kép akkoriban nagyon eltorzult lett egyik pillanatról a másikra, és észrevettük hogy már nem is olyan népszerű, mint korábban volt. Tisztelnünk kell a fogyasztóinkat, így nincs mit megbánnunk ma sem.

Milyen a TAG Heuer és a Forma 1 kapcsolata?

A Forma 1 még mindig a TAG Heuer egyik legerősebb területe, és mi mindig is készítettünk versenyórákat. Az 1970-­es években mi voltunk a Ferrari hivatalos óragyártója, és a futamok összes versenyzője TAG Heuer­ időmérőket viselt. Mára ez a légkör szerencsére ismét újjáéledt, elsősorban Ron Howard filmjének, a Rush­nak köszönhetően, melyben James Hunt (akit Chris Hemsworth játszik) és Niki Lauda (akit pedig Daniel Brühl játszik) mérik össze versenyzői tudásukat. Mostanra már a McLaren csapattal is jó kapcsolatot ápolunk mintegy 25 éve, és szeretnénk még tovább erősíteni ezt a kötődést. Sajnos az egész Forma 1­ brandet nem tudjuk megvásárolni!