Önbizalom vására
Az Ermenegildo Zegna szalonban jártunk
71 hozzászólás
Hack Sára    2010.11.12

Az Andrássy út pénteki forgatagában loholva ritkán érünk rá gyönyörködni a szebbnél szebb üzletek kínálatában. Az Ermenegildo Zegna impozáns kirakata azonban óhatatlanul megállít egy pillanatra, s ez a másodpercnyi pausa elegendő annak felismerésére, hogy a nagybetűs Divat legfelsőbb régióiba érkeztünk. Belépünk.

Ermenegildo Zegna szalon az
Andrássy úton
Ermenegildo Zegna szalon az Andrássy úton

Figyelmünket egyből megragadja a szalon letisztult enteriőrje. A minimalista stílusú berendezés minden részlete kifinomultságot sugároz. A törtfehér felületek hűvös eleganciáját a mélybarna faelemek és bútorok teszik barátságossá, a króm berakások és ruhafogasok pedig a legmodernebb belsőépítészeti divatot követik, ezáltal a luxus érzése párosul a fiatalos lendülettel, hiszen a szalonbelsőnek tökéletesen tükröznie kell a Zegna üzleti filozófiáját is.

Nem sokaknak adatik meg, hogy az őszi-téli kollekcióval együtt érkezzenek meg egy luxusüzletbe, de magazinunknak ez is sikerült, így bepillantást nyerhettünk a Divat kulisszái mögé. Amíg a (helyzetből adódóan) rendkívül elfoglalt, de annál készségesebb üzletvezetőre, Magyari Tamásra vártunk, alkalmunk nyílt szemügyre venni az új trendet is. A nyár rikító színei után a téli kollekció kifejezetten visszafogottnak tűnik. Az időjárás változásához igazodva az élénk színeket fölváltják a sötét árnyalatok: a minimális bordó mellett jellemzőbb a kék, a szürke, a legdominánsabb pedig a fekete.


A kabát-divat nem sokat változik, a 7/8-os, illetve 3/4-es fazon maradt, ez utóbbi kifejezetten a Zegna design-termékeire jellemző. A hosszú, térd alá érő kabátot felejtsük el! A Zegna idei felhozatalában megjelenik a kétsoros gombolású kabát, illetve több katonai-jellegű, rendkívül fiatalos darab is. Ahogy azt később Magyari Tamástól megtudtuk, a top class kabátok egyre inkább felöltő-jellegűek, hiszen a trend részben a mérsékelt olasz télhez igazodik, ezek azonban nem nagyon tartják a hőt. Ha igazán meleg darabra vágyunk tehát, akkor a Zegna sportkabátjai közül válogassunk.

A komorabb színvilág megjelenik a nyakkendőkön is. Míg idén mind a széles, mind a vékonyabb fazon divatos, a színek kevesebb választást hagynak. A Zegna azonban valódi luxusmárkához méltóan hidalja át a problémát: a sötét árnyalatokon belül fantáziadúsan lavírozik, így a szürke, a kék és a fekete összes árnyalatában, különböző anyagokból, többféle mintázattal készítenek nyakkendőket. Ez a változatosság jellemző a cipőknél is. A gyönyörűen kidolgozott, finom vonalak nem csupán mesés látványt nyújtanak, hanem a kényelmet is szolgálják. Az ultraelegáns krokodilbőr cipő mellett pedig mindig megtalálhatjuk a sportos szabású modelleket is.


Míg a látvány és a kellemes zene bódulatában nézelődünk, meg is érkezik Magyari Tamás, aki bevezet bennünket a Zegna izgalmas világába. Az Ermenegildo Zegna egykor kis családi vállalkozásként indult, mára azonban igazi luxuskategóriájú márkává nőtte ki magát. Sok sorstársával ellentétben azonban máig alapvetően családi vállalkozásként működik, jelenleg a negyedik Zegna generáció keze alatt. Bár kevesen tudják, a márka első sorban az alapanyaggyártásáról híres. Különleges gyapjúfeldolgozási technikájuknak köszönhetően a világ legnagyobb luxus-alapanyaggyártóivá váltak, egy-egy Zegna gyapjútermék szálmérete 13-15 mikron. (Összehasonlításként: egy hajszál átlagos vastagsága 60-60 mikron!) Természetesen a ruhák gyártásánál is saját anyagból dolgoznak, így garantált a 100% Zegna minőség.

Tamás elmondja, az öltönyök közti differencia is lehet olyan erős, mint például autók között, s bár kívülről nem olyan szembetűnő, aki hordja, egyértelműen érzékeli ezt a különbséget. Amikor a magyarországi üzlet saját filozófiájáról kérdeztük, elmondta, alapelvük, hogy nem ruhát cserélnek pénzre, hanem a ruhával együtt valami különleges pluszt is adnak. Ezt a vevő már a tükör előtt sejti, de igazán csak a ruha viselése közben ismeri fel. Természetesen nem hanyagolják el az eredeti Zegna filozófiát sem: a legmagasabb minőség előállítása mellett központi elem a szolgáltatás. Sajnos ez Magyarországon nem annyira jellemző, mint nyugaton, de a Zegna rendkívül fontosnak tartja, hogy itthon is meghonosítsa ezt a vevő-központú szemléletet. Így minden egyes darabot méretre igazítanak, sőt, igény szerint személyre szabott öltönyt is varrathatunk. Ez utóbbi azonban természetesen drágább a konfekció-darabnál, mert amíg a konfekciót professzionális gépek, számítógépes vezérléssel gyártják, az egyedi darabok a szabástól a vasalásig kb.140 ember kezén mennek át, ami értelemszerűen maga után vonja a munkaerő többletköltségét.


Ez a vevőorientált gondolkodásmód jelenti a Zegna sikerének egyik kulcsát. A másik sikerrecept pedig az, hogy egy üzletben három-négy, egymástól szélsőségesen elkülönülő design-vonalat is megtalálhatunk. A legelegánsabb (és egyben a legdrágább) stílus a sartoria, ami kifejezetten üzleti luxusviselet. A második, az ún. upper-casual, sportosan elegáns, de drága anyagokból készül, mint irha és a Zegna igazi specialitása- a kasmír. A harmadik markáns vonal a rendkívül fiatalos, szűk szabású Z Zegna, ami Tamás elmondása szerint a vékony, magas alkatú férfiaknak áll jól, de a korhatár nagyon rugalmas: a huszonévesektől kezdve a filigrán ötvenesekig bárki viselheti. A Z Zegna az Ermenegildo Zegna talán legnépszerűbb irányzata, amibe jócskán belejátszhat, hogy akár 50%-kal olcsóbb a sartoriánál. A negyedik vonal a sport, illetve szabadidőruházat, amiről megtudhattuk, hogy a Zegna valójában csak “mímeli” a sportot, hiszen nem célja a professzionális sportszergyártókkal versenyezni. A Zegnánál tehát a sportruházat azokat a sikkes darabokat jelenti, amit az ember sportolás előtt, vagy után visel, nem a sporttevékenység közben. Ezek legfőbb jellemzője a kényelem, a lezser fazon, és a garantáltan hibátlan megjelenés hétvégén is.

A fiatalok körében népszerű a
Z Zegna kollekció
A fiatalok körében népszerű a Z Zegna kollekció

A magyarországi divatról Magyari Tamás elmondta, itthon sokan azért nem hordanak öltönyt, mert nem alakult ki a kultúrája, leginkább munkaruhaként tekintik, így nem csoda, hogy nem is tudják, hogyan kell viselni. A Z Zegna nagy előnye, hogy a többségében fényes, már-már party-jellegű darabok viselése közben a fiatalok megtanulják a helyes arányokat, hogyan kell a pozitívumokat hangsúlyozni, az előnytelen adottságokat elrejteni.

A beszélgetés közben kiderült, hogy a legújabb felmérések szerint állásinterjún a szakmai tudás kb. 7%-ban befolyásolja a döntést, míg a küllem és a megjelenés 36%-ban! Nem mindegy tehát, hogy milyen benyomást keltünk magunkról. Ráadásul a napi teljesítményünk is nagyban múlik a megjelenésünkön, azon, hogy hogyan indultunk el otthonról, és mennyire érezzük magunkat magabiztosnak abban, ami rajtunk van. Nem csoda tehát, hogy Magyari Tamás közkedvelt mottója így hangzik: “Önbizalmat árulok”.

Kapcsolódó cikkek
Ha a cipők megszállottjai vagyunk és szeretnénk akár csak néhány perc erejéig az Oscar gálák főszereplőinek bőrébe bújni, feltétlenül látogassunk el az Andrássy úti Gold szalonba, ahol a leghíresebb designerek darabjai mellett megismerkedhetünk az őszi trendekkel is.
Az Andrássy út nevének hallatán mindenkiben feldereng valamilyen emlék. Egy nyár esti séta az Operánál, halk sóhajok a kirakatok előtt, karácsonyi díszbe öltöztetett fák a fehér hóban, egy piros Vespa, a megállíthatatlanul hömpölygő tömeg, arcok, árnyak, színek, illatok. Budapest ütőerét tapintjuk ilyenkor.
Tavaly december 4-én megnyitott a várva várt D&G boutique az Andrássy út 33. szám alatt! A rég várt megnyitóról eddig csak álmodtak a nemzetközi luxuscikkek szerelmesei, mára azonban mindenki nagy örömére a D&G store tökéletes valóság itt Magyarországon is. 
10,382,400 Huf / 33,600 Eur
10,567,800 Huf / 34,200 Eur
Az utóbbi időben számtalan kérdés merült fel a Trendmagazinnal kapcsolatban, amikre most megérkeztek a válaszok!
Kristen Stewart megjelenését igen erős kritikák szokták érni, lezser, könnyed, laza hétköznapi viseletei miatt. Születésnapja alkalmából egy rövid összeállítást olvashattok a legemlékezetesebb ruháiról.
Oldalunkon hamarosan egy nagyobb összefoglaló írás jelenik meg az idén április 9-én 21. életévét betöltő Kristen Stewartról. Ennek kapcsán a Trendmagazin a hazai rajongói közösségekkel együttműködve születésnapi ajándékcsomagot küld Kristennek!
avatar
Tompi
-
2010.12.17. 12:54
71
Csatlakozok Marcihoz!
avatar
Marci20
-
2010.12.14. 16:41
70
Kedves Sára!

Nekem is tetszett a cikk, mert kicsit megismerhetjük magát a cég filozófiát is az adott kollekció mellett. De mivel ha lesz még (remélem) újabb cikk mondjuk a 2011-es E.Z. ruhákról, akkor ott már nem lehet megismételni az üzlet bemutatását meg nem is kell, hanem amiről én szívesen olvasnék még: Jobban részletezve pulóverekről, ingekről és zakókról. Meg ugye a nyári kiegészítőkről, milyen nyári cipők lesznek ott, napszemüveg illetve táska stb. Ennyit a javaslatokról. :)
Üdv:
Marci
avatar
szabolcs
-
2010.12.07. 23:35
69
Női Zegna? Nemtudom.. Nem kell minden ruhacégnek mindkét oldalra tervezni.. A Zegna tök jól kiépített egy imidzset, az olaszos, hiperelegáns macsó stílusra, nem illik a képbe a női rész. Hozzáteszem tudomásom szerint több olyan cég van aki csak nőknek tervez mint olyan aki csak férfiaknak. :P
avatar
volverin
-
2010.12.01. 16:13
68
Ha csak a ffi rész ekkora üzletben kap helyet, akkor még jönne a női is az már túl sok lenne. Inkább külön lehetne nyitni Zegna lady boltot ha nyitni akarnak a lányok felé.
avatar
Bernie
-
2010.11.30. 20:42
67
A legtöbb márkának van női meg férfi részlege is, de szerintem nem baj hogy itt nincs, mert így még több energia jut a meglévő dolgokra :)
avatar
Daniel
-
2010.11.30. 20:14
66
Zelda:
Nem tartom valószínűnek, főleg annak a fényében, hogy lényegében elég sok közük van az Agnona nevű, csak női ruhákkal foglalkozó márkához. www.agnona.it
Bár persze, ha azt nézzük, hogy elég dinamikusan fejlődő márka, nem lepődnék meg ha elindítanák, de nem nagy a valószínűsége.
avatar
Zelda
-
2010.11.30. 14:05
65
A Zegna szerintetek nem fog női kolikat is kihozni a későbbiekben?
avatar
Blackjack
-
2010.11.28. 00:44
64
Köszi az információt Daniel a zegna store-ról, majd figyelni fogom!
avatar
Shadow88
-
2010.11.26. 22:21
63
Nem olcsó, viszont minőséget képvisel és ez a lényeg:)
avatar
challenger
-
2010.11.23. 23:32
62
Szevasz Sára! Gratula jó lett a cikk! Jó dolog látni hogy van neve az üzletvezetőnek, bent van a boltban és képben is van. Ez már önmagában pozitív, hát még ezek a ruhák! Kedvencem a halszálkás öltöny meg a barna bőrkabát.
avatar
andy
-
2010.11.23. 21:58
61
Gondolom az EZ ingek jobbak minőségben mint a ZZ nem? A ZZ inkább sportosabb.. De attól még az is jól áll a fiúknak:)
avatar
Daniel
-
2010.11.22. 18:18
60
LosSantos: Az úgy lehet, hogy az a 35 ezer amit én mondtam, az nem átlagár, hanem a minimum, amiért hozzájuthatunk egy Z Zegna inghez.
Z Zegna inghez Londonban a New Bond-on, 100 font körül hozzá lehetett jutni tavasszal, gondolom azóta sem változott. Tény, hogy egy Ermenegildo Zegna, aktuális kollekciójához tartozó ing 250 fontba került.
Nem akartam ferdíteni, a 35 ezer tényleg nagyon minimum.
Mellesleg, ha valaki olcsóbb darabokat szeretne beszerezni, mindenféleképp a multibrand boltokat kell felkeresnie, hiszen ott nemegyszer még régebbi kollekció darabjai is maradnak (attól függetlenül persze, hogy elvileg nem kellene).
avatar
LosSantos
-
2010.11.22. 17:50
59
Daniel: Akkor hogy lehet hogy több nagy külföldi cég is 60-70E ft-os átszámított áron adja a Zegna business ingeket?
avatar
Daniel
-
2010.11.22. 13:42
58
Intel: Ingek az Ermenegildo Zegna kollekcióban is 35 körül kezdődnek. Egyszerű fehér vagy akár színes. Persze a különlegesebb faszonok mint például a szmoking ing, többe kerülhetnek.
avatar
Daniel
-
2010.11.22. 13:39
57
Badboy:
Igazából a Zegna Sport kifutón nem igazán jelenik meg, Az Ermenegildo Zegna illetve a Z Zegna kollekciók igen. Én leginkább, egy többek között kísérleti kollekciónak mondanám, ahol sportruházati anyagokat, technológiákat tökéletesítenek. (A Zegna szállít nagyon sok márkának anyagot, pl a Guccinak vagy Tom Fordnak).
A kollekciót érdemes megnézni a weboldalon: http://www.zegnasport.com/?lang=en
Szűk kollekcióról van szó, de a Zegna-nak Aspen-ben is van boltja. Azt is fel kell tölteni valamivel. :P
Meg persze amit a cikk végén is írtak itt, az is abszolút igaz. Bár én azt hozzátenném, hogy bár nem mímelik a nagy sportszergyártókat, anyagában és minőségében, túlteszik azok többségét.
avatar
Badboy
-
2010.11.21. 23:54
56
SaraHack: értem, köszi!

Daniel: elég jól informált vagy, elmondanád hogy ez a bizonyos Zegna Sport miben különbözik a Z Zegnától? Vagy mik tartoznak bele?
avatar
intel
-
2010.11.21. 22:08
55
Daniel: és a Zegna ingek amik elegánsak azok milyen árban vannak kb?
avatar
Jenny
-
2010.11.21. 19:54
54
SaraHack: Egy ilyen boltbemutatonal termeszetes hogy a ruhak mellett magarol az uzletrol is irni kell. Legkozelebb mar lehet tobbet irni a kollekciokrol is. :)

Tompi: A mandzsettak mindenhol nagyon dragak, legalabbis amiket en lattam. Viszont ajandeknak nagyon alkalmasak pl karira.
avatar
SaraHack
-
2010.11.21. 19:48
53
Daniel, nagyon köszi a segítséget!
Pongo, (és többiek) köszönöm a javaslatokat, majd juttassátok eszembe! Mint már mondtam, nagy segítség, ha vannak még ötleteitek, így kérlek, továbbra is osszátok meg velem/velünk :):) Ja, még egy fontos dolog, tőlem új szalonbemutatót csak a vizsgaidőszak után várjatok ;) De majd igyekszek megfelelni az igényeknek :)
avatar
Tompi
-
2010.11.21. 19:31
52
Hát ebből az árlistából nekem csak a mandzsetta a fura.. 50.000 Ft? Jó, mondjuk abból nem kell sok, de akkor is elég húzós. A többi az még elérhetőbb, persze a márka nevéhez viszonyítva.
avatar
urbanjoco
-
2010.11.21. 17:45
51
kösz Daniel hogy leírtad az árakat!
avatar
Daniel
-
2010.11.21. 17:38
50
A Z Zegna vonal árairól.Random.
Egy rövid ujjú póló, mintával, vagy ha akár valami extrémebb fazonú 30 ezer forint környékén van.
Mandzsetták 50 ezer forint környékén.
Pulóverek-kardigánok elég széles árban vannak 40-50 ezer forint fölött érdemes gondolkodni.
Ingek kb 36 ezer forint fölött kezdődnek.
Övek szintén a 30 ezer forintos luxusminimumnál vannak.
Farmerek 50-55 ezer forint-tól.
Ami az öltönyöket illeti nagyjából a cikkekben is említett 300 ezer körül lehet számolni, természetesen egy teljes szettel.

Természetesen lehetnek olcsóbb darabok is, kínálattól és szezontól függően, plusz a Zegna Sport darabjai (amik egyre hangsúlyosabbak lesznek évről-évre) talán egy picivel olcsóbban is beszerezhetőek.

Mellesleg decemberben a zegna online boltot is indít a store.zegna.com-on. Persze
az itthoni bolt abszolút megállja a helyét ami a mennyiséget tekinti, de jól jöhet az online bolt is ha valami nagyon nem beszerezhető, csak ott.
avatar
andy
-
2010.11.21. 14:12
49
Tök igazad van Balu. Annyira látszik ha valaki nem tudja viselni csak úgy rajtavan, és az kiábrándító! Annak jó aki önszántából veszi fel és nem pedig kényszerből.
avatar
suvitomi
-
2010.11.21. 00:12
48
Szerintem nagyon jó cikket írt a Sára és így mostantól Adri mellett van még aki boltbemutatókat ír. :)
avatar
Balumsn
-
2010.11.20. 22:09
47
Az oltony viseleset is meg kell tanulni.. Hogy mit mivel veszunk fel, fekete oltonyhoz nem veszunk barna cipot stb.
avatar
mio
-
2010.11.20. 19:29
46
Athos: nekem tetzsik


SaraHack: de ugye lesz majd jövőre a tavasz/nyár szezonról is cikk? :)
avatar
javorszarvas
-
2010.11.20. 16:01
45
Tetszik ez az olaszos divat, látszik a képeken is hogy jók az anyagok. A kalap pedig mindent visz :)
avatar
Zoldalma
-
2010.11.19. 23:00
44
Nagyon jó ez a vevőközpontú hozzáállás, csak sajnos megint egy olyan üzletről derül ez ki ami a férfiakat érinti. :-)
avatar
pongo
-
2010.11.19. 22:51
43
\"Nem márkabemutató, hanem szalonbemutató cikk volt. \"

Tudom. Épp ezért javasoltam hogy legközelebb mikor már nem kell ennyit írni az üzletről akkor lehetne részletezni az adott kollekciót. Mint ahogy a TM-en már más márkáknál olvashattuk, erre lenne igény.

Én inkább csak olvasok. :)
avatar
SaraHack
-
2010.11.19. 22:27
42
Uhh, megint sok kérdés, hozzászólás...
@pongo: Nem márkabemutató, hanem szalonbemutató cikk volt. Pont az volt a cél, hogyha érdekel, menj be és nézz körül. Másrészt ruhákról írni olyan, mint süteményekről énekelni... Ha érdekelnek a ruhák, nézd meg (akár a honlapon), próbáld ki, tapintsd meg, de egy női újságírótól nem érdemes elvárni, hogy férfiruhákról okoskodjon. De te is megírhatod, ha ennyire érdekel :)
@ Badboy: Vannak napszemüvegek és táskák is bőven, az előbbiről ősz lévén már nem láttam aktuálisnak írni, az utóbbit pedig nem tudtam volna beilleszteni a cikk szerkezetébe.
Gyémántmintás Dolce&Gabbana ing
"A fekete mindig menő" - nem csak órákra igaz ez az állítás, hanem ingekre is.

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Március 21-én került megrendezésre a Trafóban az Áthallások címet viselő konferencia és beszélgetés, melynek legfőbb célja az volt, hogy bemutassa a Kádár-rendszer utolsó évtizedének kultúráját vagy ellenkultúráját.