Trendmagazin

Az IWC sikere számtalan tényezőn múlik

Georges Kern az International Watch Co jövőjéről

2014.01.04 | WtheJournal/TM

Tizenkét év alatt, amit az IWC­-nél töltött, Georges Kern teljesen átformálta ezt a figyelemre méltó márkát. Néhány héttel a 24. genfi Salon International de la Haute Horlogerie megnyitója előtt, a WtheJournal egy interjút készített vele, hogy megvitassák a múltat és a jövő kihívásait, de szó esett a Roger Dubuis­ról, és a Baume & Mercier­ről is.

Georges Kern, az IWC Schaffhausen vezérigazgatója

WtheJournal: Már lassan 12 éve vagy az IWC feje. Mit gondolsz, még mindig vannak előtted kihívások?

Georges Kern: Tudod, a munkám soha nem ugyanaz évről­-évre. De komolyan, a márka olyan sokat változott ez idő alatt. Szerencsére azt is elmondhatom, hogy most még sokkal jobban is élvezem a munkám, mint a kezdetén, hiszen most több erőforrásunk van, ami egyben azt is jelenti, hogy több dolgot tudunk csinálni. És tudod mit, még mindig rengeteg dolog van, amit meg kell tennünk. A kétezres évek elején még csak egy regionális márka voltunk, de mára már egy globális márkává váltunk, és az IWC-­ben még mindig hatalmas növekedési potenciál van. Az elemzések azt mutatják, hogy a világ órapiacán a 7. helyen vagyunk a márkák között, de tudom hogy ennél akár jobbak is lehetünk.

Hogy ítéled meg a 2013­-as évet?

Az órakészítő iparban lévő növekedésünk üteme összehasonlíthatatlanul jobb, mint más iparokban. Kiváltságosak vagyunk. Nagyon hálás vagyok emiatt, de tudom hogy ébernek és figyelmesnek kell lennünk a jövőre nézve.

Mit hoz 2014?

Egyrészről, folytatni fogjuk a termékeink modernizálását, ahogy eddig is tettük. Az óráink rengeteget változtak mostanában, és sokkal jobban felértékelődtek, mint eddig valaha. Az IWC egy olyan márka, mely a műszaki háttérre alapoz, a mi munkánk pedig az, hogy a technikánkat és az óraművet is tovább fejlesszük, ebbe fektetünk bele most több pénzt. Másrészről, folytatjuk az üzletpolitikánkat, miszerint válogatott és minőségi termékeket forgalmazunk. Jelenleg, az összes jó óragyártó cégnek, ahogy az ékszergyártóknak is, megvan a saját butikhálózatuk világszerte. Az IWC­-nek manapság 60 üzlete van világszerte, és nem csak Kínában találhatók ezek, vannak üzleti kezdeményezéseink Európában is – Párizsban, Zürichben, és Rómában­, de az Egyesült Államokban, például Kaliforniában is.

IWC butik New Yorkban

A következő 2-3 évben mi élvez majd nálad prioritást?

Egy luxusmárka felépítése éveket vesz igénybe, de az elpusztításához alig kell öt perc! Ki kell fejlesztenünk egy igazán hosszútávon is működő látásmódot, és ragaszkodnunk kell a stratégiánkhoz. Legfőbb kihívásunknak tekintjük, hogy kiváló minőséget adjunk ki a kezeink közül, és hogy ezt hosszú távon is meg tudjuk valósítani. Egy ipar részesei vagyunk, nem pedig egy üzleté, ahol egy­egy szerződés megkötése között akár 2-3 hónap szünet is lehet. A mi ágazatunkban, egy tiszteletreméltó és tekintélyes márka felépítése időt kíván. Ezért fektetünk bele olyan sokat egyszerre a termelési egységbe, és a fejlesztési egységbe is. Fontos, hogy fenn tudjunk tartani egy állandó folytonosságot, ami a termékeink kiváló minőségét képes biztosítani, és folytatni tudjuk a termékeink megkülönböztetését más gyártók termékeitől ­elsősorban formatervezés és a látvány alapján­, ami nagyon fontos egy olyan jelentős márkánál, mint az IWC. Szerencsére ma sokkal több forrásunk van, mint tíz, vagy tizenkét évvel ezelőtt. Ezen okból kifolyólag pedig nagyon magabiztos vagyok a jövőre nézve.

Ezek közül mi élvez azonnali elsőbbséget?

Ezek mind elsőbbséget élveznek! Annyi befolyásoló dolog van. Nagyon gyakran kérdezik tőlem, mitől sikeres az IWC, de valójában ezt lehetetlen konkrétan leszögezni. Több száz különböző befolyásoló tényezőn múlik, és természetesen nincs hozzá recept­ hiszen az úgy túl könnyű lenne. Egy márka sikeressége nem azon múlik hogy az egyik faktort vagy egy másikat sikeressé tesszük. Ez számos faktor kombinációja, és ezeken mind egyszerre kell fejlődést produkálni.

Észrevettem, hogy számos márka terméke kizárólag a kínai piacot célozza meg. Hogy van ez az IWC­-nél? A ti óráitok is efelé a piac felé irányulnak?

Nézd meg a kollekciónkat! Elég szerencsések vagyunk ahhoz, hogy nem szükséges csak a kínai kliensek felé terelni a termékeinket. A kollekciónkban olyan elegáns órák is jellemzőek, mint a Portuguese, melynek erős esztétikai megmunkáltsága, és kifejezetten nagy mérete az erősségei, vagy ehhez hasonló épp a Portofino modell, mely szintén rendkívül esztétikus, de jóval kisebb a mérete. Ez a két modell mindig is így nézett ki, nem volt szükség arra, hogy megváltoztassuk őket. A termékeink skálája igencsak széleskörű, így nem csak az elegáns régi darabok, hanem az olyan sportórák is helyet kaptak benne, mint a Pilot, vagy az Ingenieur. Persze minden országnak, és régiónak megvannak a kedvenc darabjai, biztos vagyok benne hogy a vásárlóink világszerte kedvelik a luxusdarabjainkat, teljesen mindegy hogy épp Kínában, Amerikában, vagy Európában élnek.

Legújabb büszkeségük:
IWC Big Pilots Watch Perpetual Calendar Edition Le Petit Prince

Amellett, hogy az IWC-­nél dolgozol, másik két márka életére is hatást gyakoroltál, a Roger Dubuis­nál igazgató voltál, a Baume & Mercier­t pedig jelenleg is felügyeled. Mit gondolsz róluk?

Először is, a hármas szerep nagyon is kifizetődő, és persze az előbb említett két márkánál teljesen más a szerepem, mint az IWC­-nél. Nagyon sokat tanultam abból, hogy megfigyelhettem más márkákat, melyek más piacon mozognak. A Roger Dubuis egy fantasztikus márka, mely az elmúlt 24 hónap alatt hihetetlen növekedést produkált. Jelenleg nagyon szilárd vezetőség található egy kiváló igazgató, Jean-Marc Pontroué körül. A Roger Dubuis az ipar egyik legkreatívabb márkája, így biztos vagyok a jövőjét illetően. A Baume & Mercier egy olyan szegmensben van jelenleg is, melyben hatalmas a versengés, és számos kihívás található benne. Meg vagyunk elégedve a Clifton modell sikerével is, ami komolyan elkezdett előrehaladni. Az egyik kulcsfontosságú dolog a márkák fejlődésében az a közös tényező, melyet a kínai ékszer, és órapiac legnagyobb nevei írtak alá. Mert Kína egy olyan ország, ahol a Baume & Mercier korábban nem is volt jelen, de nagyon fontos a márka számára, hogy a kollekciója részeként szolgáltasson egy olyan vezető terméket, mely az erős jelenlétet biztosítja számára a kínai piacon. Persze ez még több idő kérdése, de egyenlőre a jelek pozitívak. Az európai turisztikai központokban már most is láthatóak a munkánk eredményei, melyet néhány hónappal korábban épp Kínában fektettünk le.

Némi előzetes bemutató a jövőre nézve?

2014-­ben az Aquatimer családra térünk majd rá. Megígérhetek néhány igazán kiemelkedő terméket, új óraművet, és új anyagokat is. Az IWC már hosszú utat megtett, és most elérkezett az ideje, hogy az Aquatimer családot is korszerűsítsük.