Georges Kern az International Watch Co jvjrl
AzIWC sikereszmtalan tnyezn mlik
WtheJournal/TM    2014.01.04    10 hozzszls

Tizenkét év alatt, amit az IWC­-nél töltött, Georges Kern teljesen átformálta ezt a figyelemre méltó márkát. Néhány héttel a 24. genfi Salon International de la Haute Horlogerie megnyitója eltt, a WtheJournal egy interjút készített vele, hogy megvitassák a múltat és a jöv kihívásait, de szó esett a Roger Dubuis­ról, és a Baume & Mercier­rl is.

Georges Kern, az IWC
Schaffhausen vezrigazgatja
Georges Kern, az IWC Schaffhausen vezrigazgatja

WtheJournal: Már lassan 12 éve vagy az IWC feje. Mit gondolsz, még mindig vannak eltted kihívások?

Georges Kern: Tudod, a munkám soha nem ugyanaz évrl­-évre. De komolyan, a márka olyan sokat változott ez id alatt. Szerencsére azt is elmondhatom, hogy most még sokkal jobban is élvezem a munkám, mint a kezdetén, hiszen most több erforrásunk van, ami egyben azt is jelenti, hogy több dolgot tudunk csinálni. És tudod mit, még mindig rengeteg dolog van, amit meg kell tennünk. A kétezres évek elején még csak egy regionális márka voltunk, de mára már egy globális márkává váltunk, és az IWC-­ben még mindig hatalmas növekedési potenciál van. Az elemzések azt mutatják, hogy a világ órapiacán a 7. helyen vagyunk a márkák között, de tudom hogy ennél akár jobbak is lehetünk.

Hogy ítéled meg a 2013­-as évet?

Az órakészít iparban lév növekedésünk üteme összehasonlíthatatlanul jobb, mint más iparokban. Kiváltságosak vagyunk. Nagyon hálás vagyok emiatt, de tudom hogy ébernek és figyelmesnek kell lennünk a jövre nézve.

Mit hoz 2014?

Egyrészrl, folytatni fogjuk a termékeink modernizálását, ahogy eddig is tettük. Az óráink rengeteget változtak mostanában, és sokkal jobban felértékeldtek, mint eddig valaha. Az IWC egy olyan márka, mely a mszaki háttérre alapoz, a mi munkánk pedig az, hogy a technikánkat és az óramvet is tovább fejlesszük, ebbe fektetünk bele most több pénzt. Másrészrl, folytatjuk az üzletpolitikánkat, miszerint válogatott és minségi termékeket forgalmazunk. Jelenleg, az összes jó óragyártó cégnek, ahogy az ékszergyártóknak is, megvan a saját butikhálózatuk világszerte. Az IWC­-nek manapság 60 üzlete van világszerte, és nem csak Kínában találhatók ezek, vannak üzleti kezdeményezéseink Európában is – Párizsban, Zürichben, és Rómában­, de az Egyesült Államokban, például Kaliforniában is.

IWC butik New Yorkban
IWC butik New Yorkban

A következ 2-3 évben mi élvez majd nálad prioritást?

Egy luxusmárka felépítése éveket vesz igénybe, de az elpusztításához alig kell öt perc! Ki kell fejlesztenünk egy igazán hosszútávon is mköd látásmódot, és ragaszkodnunk kell a stratégiánkhoz. Legfbb kihívásunknak tekintjük, hogy kiváló minséget adjunk ki a kezeink közül, és hogy ezt hosszú távon is meg tudjuk valósítani. Egy ipar részesei vagyunk, nem pedig egy üzleté, ahol egy­egy szerzdés megkötése között akár 2-3 hónap szünet is lehet. A mi ágazatunkban, egy tiszteletreméltó és tekintélyes márka felépítése idt kíván. Ezért fektetünk bele olyan sokat egyszerre a termelési egységbe, és a fejlesztési egységbe is. Fontos, hogy fenn tudjunk tartani egy állandó folytonosságot, ami a termékeink kiváló minségét képes biztosítani, és folytatni tudjuk a termékeink megkülönböztetését más gyártók termékeitl ­elssorban formatervezés és a látvány alapján­, ami nagyon fontos egy olyan jelents márkánál, mint az IWC. Szerencsére ma sokkal több forrásunk van, mint tíz, vagy tizenkét évvel ezeltt. Ezen okból kifolyólag pedig nagyon magabiztos vagyok a jövre nézve.

Ezek közül mi élvez azonnali elsbbséget?

Ezek mind elsbbséget élveznek! Annyi befolyásoló dolog van. Nagyon gyakran kérdezik tlem, mitl sikeres az IWC, de valójában ezt lehetetlen konkrétan leszögezni. Több száz különböz befolyásoló tényezn múlik, és természetesen nincs hozzá recept­ hiszen az úgy túl könny lenne. Egy márka sikeressége nem azon múlik hogy az egyik faktort vagy egy másikat sikeressé tesszük. Ez számos faktor kombinációja, és ezeken mind egyszerre kell fejldést produkálni.

Észrevettem, hogy számos márka terméke kizárólag a kínai piacot célozza meg. Hogy van ez az IWC­-nél? A ti óráitok is efelé a piac felé irányulnak?

Nézd meg a kollekciónkat! Elég szerencsések vagyunk ahhoz, hogy nem szükséges csak a kínai kliensek felé terelni a termékeinket. A kollekciónkban olyan elegáns órák is jellemzek, mint a Portuguese, melynek ers esztétikai megmunkáltsága, és kifejezetten nagy mérete az ersségei, vagy ehhez hasonló épp a Portofino modell, mely szintén rendkívül esztétikus, de jóval kisebb a mérete. Ez a két modell mindig is így nézett ki, nem volt szükség arra, hogy megváltoztassuk ket. A termékeink skálája igencsak széleskör, így nem csak az elegáns régi darabok, hanem az olyan sportórák is helyet kaptak benne, mint a Pilot, vagy az Ingenieur. Persze minden országnak, és régiónak megvannak a kedvenc darabjai, biztos vagyok benne hogy a vásárlóink világszerte kedvelik a luxusdarabjainkat, teljesen mindegy hogy épp Kínában, Amerikában, vagy Európában élnek.

Legjabb bszkesgk:
IWC Big Pilots Watch Perpetual Calendar Edition Le Petit
Prince
Legjabb bszkesgk: IWC Big Pilots Watch Perpetual Calendar Edition Le Petit Prince

Amellett, hogy az IWC-­nél dolgozol, másik két márka életére is hatást gyakoroltál, a Roger Dubuis­nál igazgató voltál, a Baume & Mercier­t pedig jelenleg is felügyeled. Mit gondolsz róluk?

Elször is, a hármas szerep nagyon is kifizetd, és persze az elbb említett két márkánál teljesen más a szerepem, mint az IWC­-nél. Nagyon sokat tanultam abból, hogy megfigyelhettem más márkákat, melyek más piacon mozognak. A Roger Dubuis egy fantasztikus márka, mely az elmúlt 24 hónap alatt hihetetlen növekedést produkált. Jelenleg nagyon szilárd vezetség található egy kiváló igazgató, Jean-Marc Pontroué körül. A Roger Dubuis az ipar egyik legkreatívabb márkája, így biztos vagyok a jövjét illeten. A Baume & Mercier egy olyan szegmensben van jelenleg is, melyben hatalmas a versengés, és számos kihívás található benne. Meg vagyunk elégedve a Clifton modell sikerével is, ami komolyan elkezdett elrehaladni. Az egyik kulcsfontosságú dolog a márkák fejldésében az a közös tényez, melyet a kínai ékszer, és órapiac legnagyobb nevei írtak alá. Mert Kína egy olyan ország, ahol a Baume & Mercier korábban nem is volt jelen, de nagyon fontos a márka számára, hogy a kollekciója részeként szolgáltasson egy olyan vezet terméket, mely az ers jelenlétet biztosítja számára a kínai piacon. Persze ez még több id kérdése, de egyenlre a jelek pozitívak. Az európai turisztikai központokban már most is láthatóak a munkánk eredményei, melyet néhány hónappal korábban épp Kínában fektettünk le.

Némi elzetes bemutató a jövre nézve?

2014-­ben az Aquatimer családra térünk majd rá. Megígérhetek néhány igazán kiemelked terméket, új óramvet, és új anyagokat is. Az IWC már hosszú utat megtett, és most elérkezett az ideje, hogy az Aquatimer családot is korszersítsük.

Cimkk: Interj, IWC, karra, luxus,
avatar
Shadow88
-
2014.01.21. 21:28
10
Attilaa: nnaa ez igen!!! :O
avatar
Attilaa
-
2014.01.08. 22:09
9
Mind kettnek vannak nagyon komoly drga ri, viszont a JLCvel ellenttben az IWC tokoz ETA szerkezeteket is, teht ilyen szempontbl jobb a Jaeger, hogy k csak sajt szerkezetes rt rulnak.
avatar
andor44
-
2014.01.08. 20:04
8
Mindketto ceg nagyon jo, de talan az IWC-bol tobb olcsobb fogy , mint a JLC-bol. Azert ezek mar mind mind abba a kategoriaba tartoznak, hogy eleg nagy kesztetes kell a vasarlashoz egy Omega/Tag,Breitling/Rolex negyeshez kepest. Aki nagyon ki akar tunni vagy szereti a kulonlegessegeket, az pl vesz egy JLC Amvoxot (nekem az a kedvencem, alom oram).
avatar
mandark
-
2014.01.08. 18:32
7
avatar
biropeti
-
2014.01.08. 18:22
6
jetdeau: Igen, kszi!
avatar
jetdeau
-
2014.01.08. 09:47
5
Gondolom ez a Genova valojàban Genf szeretett volna lenni.

Legfelsobb kr? A fent emlitett oràk, mindegyike luxusmàrka.
Jaeger-LeCoultre s az IWC is a Richemont grouphoz tartozik.
Szàmomra a JLC klasszikusabb màrka, de ez màr csak izls krdse.
avatar
8tom
-
2014.01.06. 17:59
4
Szasztok
Szerintem az Iwc nagyobb mlt, de a JLc is elismert(fleg a Reverso miatt)
avatar
Zs0lti
-
2014.01.04. 23:39
3
Ez fehrarany ugye? Perfect...
Btw kvncsi vagyok az Aquatimer frisstsre.
avatar
Attilaa
-
2014.01.04. 23:16
2
Nekem ez a tpus a kedvencem.

avatar
pongo
-
2014.01.04. 16:32
1
Az IWC mr a legfelsbb krbe tartozik? Vagy hova helyezntek a JLC-hez kpest?
Stlusos Fabi sneaker
Rendkívül stílusos és egyedi fekete sneaker a Fabi tervezitl. A dizájnerek egy átlagos - ámde minségi - fekete brcip helyett alkottak valami mást. Egy kicsit extrábbat.

Idén sem lesz hiány új karórákból, errl a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissül cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzésébl kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissül cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Ebben az évben jelent meg a nagy sikert aratott Ford Thunderbird, valamint ekkor dobták piacra Madonna els önálló lemezét is.