A legsikeresebb brandek többmilliós közösséggel rendelkeznek
Divatházak a Facebookon
16 hozzászólás
Munkatársunktól    2012.01.01

Az internet térhódításának következtében az utóbbi években számos változáson mentek át a nagy divatcégek online felületei. Kibővített weboldallal jelentkeztek, majd nemzetközi lefedettségű webáruházakat nyitottak, ahol napjainkban már több ruházati cikk elérhető, mint a márkaboltjaik polcain. A prémium brandek azonban rájöttek arra, hogy a mai felgyorsult világban a vásárlók megszerzésére és megtartására a leghatékonyabb módszer a közösségépítés lehet. Ennek eredményeképpen ma már minden jelentősebb divatház képviselteti magát a Facebookon. Megnéztük, hogy milyen eredménnyel.

Burberry - több mint tízmillió lájkoló


A világ legerősebb porszívója sem tudna annyi lájkot beszippantani, mint amit a Burberry elért a Facebook oldalán. A brit luxusmárka tavaly év végén ünnepelte a tízmilliomodik lájkolót, aminek nyomán egy rövid, ámde igen látványos videóval jelentkezett a cég csapata. A Burberry FB oldalának nyitólapja rögtön a brand bejegyzéseit mutató üzenőfallal indít, ahova naponta-kétnaponta kerülnek fel újabb posztok. Új kollekciók képei, sminkeléssel kapcsolatos videók és számos egyéb várja az odalátogatókat. A rendszeresen frissített tartalom segítségével a Burberry az egyik legdinamikusabban fejlődő FB csoport a divat kategóriában.

Roberto Cavalli – közel háromszázezer lájkoló

A Roberto Cavalli Facebook oldalának erőssége és gyengesége is az, hogy szinte csak és kizárólag az éppen aktuális kollekciók termékeit mutatják be a bejegyzéseikben. Ennek nyomán rengeteg fotóval és videóval szembesül a látogató, de igazán közösségformáló posztok hiányában egyelőre nem tudott kialakulni egy akkora közösség, mint amekkorát a brand érdemelne.

Tommy Hilfiger – több mint kétmillió lájkoló

A hazánkban is népszerű Tommy Hilfiger FB oldalának nyitólapja rögtön egy divatfotóval nyit, ami a webáruházukra mutat. Az üzemeltetők nem kertelnek, amint meglátogatjuk őket, már mehetünk is vásárolni. Az üzenőfalukat ők is rendszeresen frissítik, minden új információt megtudhatunk a bejegyzéseket olvasva, egyedüli hátrány, hogy a közösségi élet elég visszafogott, általában a posztokra sem érkezik néhány kommentnél több. A számos egyéb moduljuk közül talán a leghasznosabb az éppen aktuális kollekciót bemutató oldal, ahol képekkel és videókkal is illusztrálják a legújabb ruhákat.

Louis Vuitton – több mint négymillió lájkoló


A patinás francia divatház FB oldala egy nyitóképpel indít, ami rögtön lájkolásra biztatja az odatévedő látogatót, amiért hangulatos videóval “fizet”. Divatkampányok és az új kollekciók mellett megtalálható a Louis Vuitton Islandot képekkel és videókkal bemutató modul is. Az üzenőfalra sem lehet panasz, hiszen a napi szinten frissített oldalon az új kollekciók és a szokásos marketing-propaganda mellett rendszeresen töltenek fel a szerkesztőik olyan képeket és galériákat, amiken világsztárok jelennek meg LV ruhákban. Így például nemrég Sarah Jessica Parker UNICEF-es megjelenését is kiposztolták, amit több mint 4 700 lájk és több száz hozzászólás követett.

Hugo Boss – több mint nyolcszázezer lájkoló

A Hugo Boss jó úton halad, hogy idén átlépje a lélektani egymilliós közösséget. A folyamatosan frissülő üzenőfalon a legfrissebb hírekről, új kollekcióbemutatókról és egyebekről is értesülhetünk, továbbá azt is megtudhatjuk, mely sztárok mikor, milyen Boss terméket viseltek. A közösséget a Hugo Boss TV és a rendkívül méretes képgaléria is tovább bővíti.

Dior – több mint ötmillió lájkoló

Több mint 5.5 milliós bázisával a Dior az egyik legnépszerűbb divatház a Facebookon. A nyitóoldalon rögtön egy remek divatfotó csábítja a látogatót, de az oldal többi modulja is rendben van. A különböző kollekciókat videók és képgalériák mutatják be az érdeklődőknek, az üzenőfalon pedig rendszeresen jelennek meg friss információk a márka szerelmesei számára.

Zara – több mint tízmillió lájkoló


Több mint tízmilliós közösséggel rendelkezik a Zara, ami a Burberry után cikkünk második legnagyobb száma. A minden héten újabb nyitóoldallal jelentkező FB oldal hetente jelentet meg nőknek és férfiaknak egyaránt néhány új terméket, amit megvásárlásra ajánl. A folyamatos pörgés az üzenőfalon és a képgalérián is érzékelhető, a Zara marketinges stábja megállás nélkül pakolja fel az újonnan megjelenő ruhákat, amivel állandóan készültségben tudja tartani a közösség jelentős részét.

Dolce&Gabbana – több mint hárommillió lájkoló

A Dolce&Gabbana FB oldala mindig éppen egy aktualitással várja a látogatókat a nyitóoldalán. Most éppen a D&G márka bizonyára fiatalabb korosztályát hívják segítségül egy videó elkészítéséhez. Galériájuk hatalmas, mely háttérképeket, kampányfotókat, újonnan nyílt butikok képeit és számos egyebet tartalmaz. Az üzenőfal a márkához hűen sokrétű, a bejegyzések hangvétele fiatalos, így a közösség folyamatos növekedése biztosított.

Tom Ford – több mint százezer lájkoló


“A divat királya” - hangzott el többször a tavalyi Tom Ford női kollekció zártkörű bemutatóján, ahol olyan személyek vettek részt, mint Anna Wintour vagy Beyoncé. Tom Ford karrierje kétségtelenül úgy ível felfelé, mint egy üstökös, de ettől függetlenül a FB oldala igencsak szerény tagsággal bír a többi divatházhoz képest. Ezért azonban véleményünk szerint a csoport üzemeltetői is felelősek, hiszen egyetlen hasznos modullal sem rendelkezik az oldal, továbbá az üzenőfal is rendkívül ritkán frissül (utolsó bejegyzés 2011. november 18.). Egyetlen pozitívum, hogy Tom Ford maga írja a bejegyzéseket, legalábbis egy részét.

Armani – közel kétmillió lájkoló

Csalóka az Armani lájkolóinak a száma, hiszen a management stratégiai okok miatt úgy döntött, hogy az Armani különböző márkái különálló FB oldalakkal rendelkezzenek. Ezek közül az Armani Exchange a kiemelendő a maga 600 ezres számával. Az Armani oldala naponta frissül, leginkább a brand aktualitásaival kapcsolatos posztok jelennek meg rajta, ami gyakran túlmutat a divaton (pl. Armani szállodák és egyéb termékek), de a szerkesztők ügyelnek a bulvárra is, így mindig felkerül egy-egy sztár is, aki éppen valamelyik Armani márkát viselte egy rendezvényen.

H&M – több mint nyolcmillió lájkoló 


8.8 milliós táborával cikkünk harmadik leglátogatottabb versenyzője lett a svéd vállalat. Óriási képgalériával, egyre bővülő Youtube csatornával és naponta posztolt újdonságokkal rendelkezik az oldal. Moduljaik között még egy ajándékutalvány vásárlására biztató felület is megtalálható, ami a hivatalos oldalukra vezet, ahol könnyedén megtalálhatjuk a hozzánk legközelebb eső H&M üzletet.

United colors of Benetton – több mint egymillió lájkoló

A Benetton Fb oldalát is népes tömeg lájkolta már, ami nem is meglepő egy olyan márka esetében, ami masszívan részt vesz a közösségépítés minden létező területén. A Facebook mellett Twitteren és Youtube-on is aktív a cég marketingcsapata, aminek segítségével az elmúlt években egy stabil bázist tudtak kialakítani márkájuk számára. A FB oldaluk számos divatfotót és termékismertetőt közöl az üzenőfalon, de rendszeresen irányítják át olvasóikat a saját blogjukra is, ahol további érdekességek olvashatók a márkáról.

Gucci – több mint ötmillió lájkoló

Hatalmas és igen aktív közösséggel bír a Gucci is. A világ egyik legismertebb luxusmárkája a Facebookon sem hagyja cserben a rajongóit, üzenőfalán naponta jelentkeznek az újabbnál-újabb bejegyzések. Természetesen leginkább a női táskák és cipők váltják ki a legnagyobb érdeklődést, de a férfiaknak is rendszeresen kedveskednek néhány csábító divatfotóval. A posztok többsége szöveg nélkül kerül fel, de ez úgy látszik nem zavarja a népes tömeget, akik rendszerint 4-5 ezer lájkkal szórják meg a bejegyzéseket.

Kapcsolódó cikkek
Indián lányok, telepes fiúk, már csak a vállon lógó hatalmas puskák és a füstjelek hiányoznak a Roberto Cavalli új kollekciójából.
November 17-től világszerte 300 H&M polcain olyan ruhadarabok fognak szembeköszönni, melyeket Donatella Versace tervezett az üzletlánc számára.
A Skyfall nevet viselő James Bond filmmel kapcsolatban már azt is tudjuk, ki öltözteti kedvenc titkosügynökünket: Tom Ford.
Szeptember 8-án nyitja meg kapuit Szingapúr legszebb környékén, a Marina Bay Sands partjainál, legújabb villáját a Louis Vuitton.
Idén nyáron is a tőle megszokott színjátékkal kedveskedik a Roberto Cavalli a márka kedvelőinek.
Sokszor megállapítják, hogy egy és ugyan azon szülőktől származó gyerkőcök olykor teljes mértékben különböznek egymástól. Domenico Dolce és Stefano Gabbana pedig alátámasztja az állítást.
Ellentmondásos, de kiemelkedő, improvizatív és mégis, megfontolt brandépítő üzletember. Tanult művészettörténetet, szerepelt reklámfilmekben, s mielőtt befejezte volna a belsőépítész iskolát, rájött, hogy a divat az élete. A Guccinál töltött évek hoztak neki szakmai sikert. 
A House of Gucci (Gucci) a legismertebb és legelismertebb divatcégek egyike a világon. Neve egyet jelent az egyedi tervezés, az igényes kivitelezés és a kivételes minőség fogalmával. Napjainkban is a legkeresettebb luxusmárkák közé tartozik.
1835-ben az ifjú Louis Vuitton 14 évesen elhagyta a Svájc közelében található kis szülőfaluját, Anchay-t, hogy szerencsét próbáljon a nagy párizsi forgatagban. Így kezdődött a Louis Vuitton brand története.
A Roberto Cavalli csillogó, sziporkázó ragyogása várja a vásárlókat két szinten, 260 négyzetméteren. Az alsó szinten található a női kollekció, melyet csodás Swarovski kristályokból készült függöny oszt két részre, mindezt egy hatalmas, ragyogó Roberto Cavalli logó koronázza meg. 
A HUGO BOSS név a magasabb igényeket kielégítő, luxuskategóriájú divatot jelenti szerte a világon. Termékein keresztül egy sajátos életstílus, a siker és a kiválóság kerül kifejezésre.
avatar
Ganges
-
2013.01.30. 11:37
16
petra19: Frissítik elég gyakran, mindig ott van hogy épp melyik sztár hol viselte a ruhájukat :D De azért a nagyobb divatházak FB oldala jóval összetettebb. A H&M-é különösen!
avatar
Szeki
-
2012.01.20. 21:40
15
Petra19: lehet hogy TOm Ford lusta hozzá :D
avatar
petra19
-
2012.01.11. 08:51
14
nem értem mért nem frissítik a Tom Ford oldalt???
avatar
Roxygirl
-
2012.01.03. 21:18
13
nekem azok tetszenek ahol személyesebb hangvételűek az üzik, pl: LV , Burberry :)
avatar
italianfashion
-
2012.01.02. 16:04
12
Dolce&Gabbana, Gucci és Armani! Hajrá olaszok!
avatar
tofi
-
2012.01.02. 07:47
11
ezeket én is szeretem nézegetni, mert a fb ilyenre pont jó.. nem kell felmenjek az összes divatmárka oldalára hanem ott van minden :)
avatar
Sarah22
-
2012.01.02. 00:52
10
Tom Ford azért lehet ilyen kevés (amellett ami a cikkben is meg lett említve) hogy még elég friss márka.
avatar
one_girl
-
2012.01.01. 22:27
9
RC csak 281000??? :(
avatar
sweetie
-
2012.01.01. 21:23
8
lehet hogy az oldalnak jót tenne de én nem örülnék neki, már így is túl sok oldal van facebookon amit lehetetlen figyelni és nem azért megy fel az ember hogy percenként kapja az új üziket, hanem hogy az ismerőseivel beszélgessen :)
avatar
Jonny
-
2012.01.01. 20:45
7
a Zaráé nagyon jó most néztem :D
avatar
horvath_tamas
-
2012.01.01. 20:42
6
Attilaa: HÁ-nak erről elég határozott véeménye van és amikor levezette nekünk, megértettük hogy FB oldal a TM-nek nem előnyt jelentene, hanem hátrányt. Egyelőre biztos nem lesz!
avatar
Attilaa
-
2012.01.01. 20:38
5
Trendmagazin - Facebook oldala sincs...

Viccet félre téve a helyetekben már rég terjeszkedtem volna a FBra is,nem nagy tudomány/munka egy oldalt csinálni..:)
avatar
sweetie
-
2012.01.01. 20:20
4
\"A világ legerősebb porszívója sem tudna annyi lájkot beszippantani, mint amit a Burberry elért a Facebook oldalán. \"

ez jó :) nem semmi 10 millió like... és hogy pont a Burberry érte el :O
avatar
alawa
-
2012.01.01. 18:57
3
remek cikk :)) tom fordot követni fogom, ha ő ír! :)
avatar
katca
-
2012.01.01. 17:26
2
Több millió tagot elérni nem kis dolog! :) Most megnéztem néhányat és csak a galériák miatt érdemes lesz visszajárnom ;)
avatar
lovelyrekus
-
2012.01.01. 08:22
1
Ez egy érdekes cikk, köszi! :)
Tom Ford zakó a YOOX kínálatában
Tom Ford megérkezett a YOOX-ra! Ha már régóta vágysz ruhadarabra a világ jelenleg egyik leginnovatívabb tervezőjétől, akkor most itt a lehetőség...

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
A nyolcvanas évek derekán a világ országai fokozatosan demokratizálódtak: Brunei elnyerte függetlenségét, és Uruguay-ban is demokráciát kiáltottak ki a diktatúra helyett.