Interjú Kolozsvári Zsuzsával, az Ermenegildo Zegna üzletvezetőjével
Egy sikeres nő a divat birodalmában
45 hozzászólás
Hennel Ádám interjúja    2011.02.07

A Trendmagazin tavaly már bemutatta az Andrássy úton található Zegna szalont. A cikk nagyon nagy visszhangot váltott ki, éppen ezért úgy láttuk, van értelme egy újabb interjúnak is ebben a témakörben. Kolozsvári Zsuzsával, az Ermenegildo Zegna üzletvezetőjével Hennel Ádám beszélgetett.

Interjú Kolozsvári Zsuzsával,
az Andrássy úti Zegna szalon üzletvezetőjével (A képeket
magazinunk számára Kiss Péter Attila készítette)
Interjú Kolozsvári Zsuzsával, az Andrássy úti Zegna szalon üzletvezetőjével (A képeket magazinunk számára Kiss Péter Attila készítette)

Tavaly októberben, amikor munkatársunk, Hack Sára itt járt, még Magyari Tamás válaszolt kérdéseinkre, most pedig már veled beszélgetek. Hogyan jutottál el idáig, hogy lettél az üzletvezető egy ilyen luxuskategóriás divatszalonban?

Ez sok mindennek köszönhető, két faktort említenék, az egyik a szerencse, a másik pedig a szakmai jártasság. Az előző munkahelyemen együtt dolgoztam egy Magyarországon elég nevesnek mondható stylisttal, és a nyár közepén felhívott, hogy nincs-e kedvem valamit együtt csinálni vele, mire én igent mondtam, de megemlítettem neki, hogy már nem dolgozom annak a cégnek ahol előzőleg voltam. Ezután két héttel rá itt ültem a Zegna üzlet tulajdonosával, Janikovszky Jánossal egy interjún, és egy héttel később már itt dolgoztam, mint üzletvezető.

Ermenegildo Zegna szalon az
Andrássy úton
Ermenegildo Zegna szalon az Andrássy úton

Azért legyünk őszinték, mégiscsak egy férfidivattal foglalkozó üzletben vagyunk... Ez mennyire nehezíti meg a dolgodat?

Szerintem ez pont szerencsés, legalábbis én kifejezetten élvezem! Nagyon hálás a férfidivat, főleg a klasszikus vonal és a Zegna világa, amiben én teljesen megtaláltam önmagam. Engem rabul ejt a szövés, a szabás, a kidolgozottság, az, hogy mit mihez lehet viselni... Illetve nagyon megfogott, hogy a Zegna most volt száz éves. Az évforduló alkalmából egy centenáriumi kollekciót adtak ki, egy bizonyos szövetanyagot, ami megjelent az öltönyökön, táskákon, kiegészítőkön, továbbá ehhez még készült néhány speciális ing, kalap és sál is. Rendkívüli dolog, hogy száz éves évfordulóra kiadnak olyan termékeket, amit limitált darabszámban lehet megvásárolni. Például az ilyen cipőkbe bele van ütve a centenáriumi logó, ami engem lenyűgöz!

A 100 éves évforduló egyik
limitált darabja
A 100 éves évforduló egyik limitált darabja

Mivel rengeteg hölgyolvasónk van, és őket sem szeretnénk kihagyni a jóból, ezért játszunk el a gondolattal: a következő pillanatban felhív a Zegna központi irodájából mondjuk a cég kreatív igazgatója, és közli veled hogy el akarják indítani a női vonalat. Mit mondanál erre, egyáltalán van arra esély szerinted, hogy a Zegna kihozzon női kollekciót is?

Szerintem igen, egyébként a cégnek már van egy női részlege, ami nem Zegna néven fut. Mivel a márkának száz éves múltja van a szabászat, az anyagválasztás, a stílus terén, ezért biztos lenne ezekben a ruhákban olyan finomság, érzékenység, ami miatt megállná a helyét a hölgyeknek szánt kollekció is.


Visszatérve rád, üzletvezetőként nyilvánvalóan sokrétű a munkád, például milyen gyakran kell külföldre menned? Egyáltalán, hogy néz ki egy átlagos munkanapod?

Valóban, nagyon sokrétű a munkám. Az áru rendelése, a berendelt készlet érkezésének figyelése, az ezzel kapcsolatos ügyek intézése éppen úgy a feladatom, mint a marketingünk szervezése. Kiemelt fontosságú a vevőkkel való kommunikáció, illetve különféle rendezvények szervezése is. Én eddig még nem voltam külföldön mint a szalon képviselője, mivel nagyon „fiatal” vagyok még a Zegnánál, de alapvetően az üzletvezető illetve egy divat iránt fogékony kolléga feladata a milánói rendelés.

Ezt hogyan kell elképzelni? Minden szezonban adott egy divatbemutató, ahol ti is jelen vagytok, és ott döntitek el hogy miket rendeltek meg az üzletbe?

A milánói showroomban dől el, hogy mit veszünk. Ezeket a rendeléseket eddig Magyari Tamás végezte fantasztikus érzékkel és tudással. Nagyon fontos, hogy ismerjük a vevőink ízlését, hiszen a megrendelt ruhák az ő igényeiket kell hogy kielégítsék. Ez jó kis kreatív munka számunkra!


Mennyire tartod fontosnak a személyes kapcsolatokat, egyáltalán a vásárlók igénylik a segítséget, tanácsadást?

Vevőink nyolcvan százaléka elfogadja az ajánlást, nyitottak az új dolgokra, trendekre, viszont vannak tudatos, divatorientált vásárlóink is, olyan férfiak, akikkel öröm együttműködni!

Az Ermenegildo Zegna 5-6 éve még teljesen ismeretlen fogalom volt a magyar emberek többségének, most hol tart a márka ismertsége?

Mára már szerintem Magyarországon a Zegna egy ismert márka, amely tényleg stílusos férfiakat öltöztet, akik a klasszikus olasz vonalvezetésre és anyagválasztásra kíváncsiak. Ez a visszafogott elegancia – úgy érzem – egyre nagyobb teret nyer Magyarországon!


Most az a furcsa helyzet áll elő, hogy nekem kell képviselnem a kritikusokat. Elég gyakran hallom általános panaszként, hogy adott egy jó nevű márka, amely folyamatosan nagyszerű kollekciókkal jön ki, ám valamilyen érthetetlen oknál fogva a hazai üzletbe mindig a legegyszerűbb, legátlagosabb darabok érkeznek be... Erről mi a véleményed, nálatok például milyen szempontok alapján dől el, hogy miket rendeltek meg egy adott kollekcióból?

Itt jelenik meg az, hogy mi franchise üzlet vagyunk, ezért kőkeményen dominál a pénz. Úgy gondolom, hogy amit mi rendelünk, az valóban viselhető divat, nem az elcsépelt, „tök átlag” áru, hiszen nálunk mindig vannak különlegességek vagy új anyagok. Óvatosan és módjával rendelünk olyan ruhákat is, amelyek a modernebb vonalat képviselik, hiszen erre is van igény.


Ugyan nem azért vagyunk itt, hogy a kollekciókat részletesen elemezzük, de mivel a Z Zegna igen sok olvasónk érdeklődését felkeltette, ezért beszéljünk erről is. Ezek a ruhák tulajdonképpen milyen irányzatot képviselnek a Zegnán belül?

Ez egy fiatalos, lendületes vonala a Zegnának, ami leginkább a 20–35 éves korosztályt célozza meg. A hétköznapi viselettől egészen az öltönyökig megtalálható benne minden. Alapvetően egy szűkített fazonú, testhez álló, igazi vagány viselet, árfekvésben pedig kicsit olcsóbb is mint a klasszikus részleg.


Nemrég volt Milánóban a divatbemutató, milyen stílusirányzatokra számíthatunk az új kollekcióban? Vagy akár azt is kérdezhetném hogy mi lesz idén a trendi?

Legutóbb már az őszi kollekciókat láttuk, amiben nagyon férfias, kissé militarista, szőrmékkel kombinált ruhák jelentek meg, színekben a rozsdabarna, zöld, illetve fekete dominált. Ami külön érdekesség, hogy a legutóbbi show-n már nagyon sok ázsiai modell mutatott be ruhákat, ami számomra egy különleges fűszerezést adott a divatbemutatónak.

Mik a további terveid az üzlettel, mi az amit mindenképpen el szeretnél érni?

Azt szeretném elérni, hogy az eddigi vevőket megtartsuk, és emellett nagyon fontos feladat új emberek felé is nyitni. Tudom hogy hazánkban is megtalálható az a réteg, aki megengedheti magának ezeket a minőségi ruhákat, csak fel kell kelteni bennük a érdeklődést. Fontos, hogy a vásárlóink is lássák: számukra is nagy előnyt jelent, ha egy „cool-effect” öltönyt viselnek. A jövőben még több hangsúlyt szeretnénk fordítani a marketing tevékenységünkre, hogy minél több ember számára ismertté és elérhetővé váljon a Zegna fantasztikus világa.

Kapcsolódó cikkek
Az Andrássy út pénteki forgatagában loholva ritkán érünk rá gyönyörködni a szebbnél szebb üzletek kínálatában. Az Ermenegildo Zegna impozáns kirakata azonban óhatatlanul megállít egy pillanatra, s ez a másodpercnyi pausa elegendő annak felismerésére, hogy a nagybetűs Divat legfelsőbb régióiba érkeztünk. Belépünk.
A stílus az önkifejezés sajátságos módja - a nyelvben, írásban, és nem utolsó sorban a megjelenésben képes olyan egyedivé válni, akár az ujjlenyomat. A férfiak számára az öltözködésben közel két évszázada az egyik legkifejezőbb az öltöny. 
Az Andrássy út nevének hallatán mindenkiben feldereng valamilyen emlék. Egy nyár esti séta az Operánál, halk sóhajok a kirakatok előtt, karácsonyi díszbe öltöztetett fák a fehér hóban, egy piros Vespa, a megállíthatatlanul hömpölygő tömeg, arcok, árnyak, színek, illatok. Budapest ütőerét tapintjuk ilyenkor.
Hennel Ádám is részt vett azon a rendezvényen, ahol az ország legtehetségesebb fodrászai mutatták be munkáikat.
Kristen Stewart megjelenését igen erős kritikák szokták érni, lezser, könnyed, laza hétköznapi viseletei miatt. Születésnapja alkalmából egy rövid összeállítást olvashattok a legemlékezetesebb ruháiról.
Mivel az utóbbi időkben egyre gyakrabban esik szó ilyen-olyan módon a bulvármédiáról, ezért úgy döntöttünk, hogy egy asztalhoz ültetjük a Starity és a Trendmagazin vezetőjét.
avatar
domino
-
2011.06.27. 05:54
45
pont ilyennek képzelek el egy luxus üzletet
avatar
DrFly
-
2011.03.30. 23:22
44
avatar
pongo
-
2011.03.13. 21:06
43
\"Pongo, én még ott is bármit el tudok adni =P hihi...\"

azt megnézem :D nagy show lenne:D
avatar
Zoldalma
-
2011.02.26. 22:35
42
Belegondolva elég nehéz feladat lehet az árurendelés, mert ha valamit nem sikerül eladni akkor az veszteség.. Lehet hogy ez az oka annak hogy nem mernek sok üzletben drágább vagy kicsit feltűnőbb dolgokat behozni. Ilyen szempontból nézve, a nem franchise üzleteknek egyszerűbb a dolguk.
avatar
Mihaly
-
2011.02.17. 18:10
41
Gratulálok, nagyon színvonalas lett a cikk! Én csak ajánlani tudom a Zegnát, minőségi ruhák és profi kiszolgálás.;)
avatar
Daws0n
-
2011.02.15. 23:14
40
Marci: azok a franchise üzletek ahol helyi szinten vezetik a boltot, helyi tulajdonossal, szerződésben az anyacéggel. Legalábbis én így tanultam ;)
avatar
Ricsiboy
-
2011.02.13. 04:15
39
Gratula a cikkhez! A fotósotok pedig még mindig szuper képeket készít! :-)
avatar
LosSantos
-
2011.02.12. 17:02
38
\"Most az a furcsa helyzet áll elő, hogy nekem kell képviselnem a kritikusokat. Elég gyakran hallom általános panaszként, hogy adott egy jó nevű márka, amely folyamatosan nagyszerű kollekciókkal jön ki, ám valamilyen érthetetlen oknál fogva a hazai üzletbe mindig a legegyszerűbb, legátlagosabb darabok érkeznek be... \"

Ezt nagyon jól látja Ádám, remélem ha máshova megy akkor is mondja, mert ez már tarthatatlan.. Kb minden második üzletben ez van. :(
avatar
Bernie
-
2011.02.12. 14:31
37
Szép letisztult üzlet, sajnos az előző cikkben csak egy fotó volt, de most már jobban látszik minden. Ja és tetszik HÁ öltönye.
avatar
Szeki
-
2011.02.11. 19:01
36
Én is észrevettem hogy most mennyire menőnek számítanak ezek a régi dolgok.
avatar
Sammy
-
2011.02.11. 18:16
35
Zegna interju! ezaz! Megneztem a Zegna oldalan a Centenial collectiont, nagyon tetszik ez a szovetanyag. Nem csodalom hogy sikeres az uzlet.
avatar
Zelda
-
2011.02.10. 21:49
34
Ha egyszer elindulna a női részlegük, akkor kétszer ekkora üzlethelység se lesz elég! ;)
avatar
Marci20
-
2011.02.10. 20:49
33
Érdekes a cikk nagyon, de pontosan mit jelent a \"franchise-rendszer\"?
avatar
szabolcs
-
2011.02.10. 19:28
32
Nekem az egyik kedvencem a Zegna, ha pl. karácsonykor ajándékot akarok venni valakinek, akkor itt szoktam nézelődni, nyakkendők, mandzsetták stb. ügyében. Magyari Tamással többször beszéltem már, lelkiismeretesen végezte a munkáját, de remélem az új üzletvezető is sikeres lesz!
avatar
Jonny
-
2011.02.10. 18:05
31
tetszenek a Zegna ruhái, mert nem olyan nagyzolósak, de mégis látszik hogy top..
avatar
Szandi
-
2011.02.10. 17:30
30
Szuper lett az interjú! A Zegna női vonalára kíváncsi lennék nagyon..
avatar
tSas
-
2011.02.10. 16:18
29
Adrihanna: azokat az eladókat én is becsülöm, akik megmondják az igazat, és nem csak arra hajtanak hogy bármit is vegyél, még ha sz*r is rajtad..
avatar
greenclub
-
2011.02.10. 13:26
28
Ilyen üzletekben nagyon fontos a jó kiszolgálás, és hogy az eladók szakmailag is értsenek hozzá.
avatar
Badboy
-
2011.02.09. 23:52
27
Még több ilyen interjút!!
avatar
Adrihanna
-
2011.02.09. 23:28
26
Pongo, én még ott is bármit el tudok adni =P hihi...
avatar
gabesz21
-
2011.02.09. 20:48
25
Andy: ezt hogy érted? :D
avatar
pongo
-
2011.02.09. 15:57
24
Én is jobban szeretem a női eladókat, kivétel számtech üzletben. :D
avatar
Tompi
-
2011.02.09. 14:17
23
Nem rossz az a limitált táska, vajon mennyib kerül?
avatar
Blackjack
-
2011.02.09. 13:28
22
Jó dolog belelátni kicsit a dolgok mögé, hogyan működik egy ilyen üzlet, stb. Izgalmas lehet kimenni a divatshow-ra és ott kiválogatni hogy mik legyenek kaphatók az üzletben. Ez tényleg kreatív munka a javából.
avatar
Adrihanna
-
2011.02.09. 09:41
21
ezzel egyet értek! ma beszélek Ádámmal, majd jelzem =)
avatar
Daws0n
-
2011.02.09. 04:23
20
létrehozhatnátok már a profilrendszert, mert sose tudom ki fiú, ki lány :P
a cikk nagyon ott van, tetszik az üzlet is..
avatar
mio
-
2011.02.09. 00:10
19
hogy is van?
csinosss foszerkeszto
csinosss uzlet
csinosss uzletvezeto

vagy ahogy biropeti mondana minden csinossssssssssss =]
avatar
Adrihanna
-
2011.02.08. 22:44
18
Andy: én nagyon szerettem csinálni =) ha kellett ha nem dolgoztam =).. nos igen, ott max engem kritizáltak most én kritizálok. meg miután megtudtam, hogy a roland dh átvesz minket én nem akartam maradni, meg az egészségi állapotom se volt olyan, hogy maradjak.. így leléptem =)
de sokkal szerencsésebb minden szempontból, ha egy nő irányít egy férfi márkát, vagy ruhaosztályt, stb. =) mondjuk nálunk aki a ffi osztályt vezette egy nagyon tehetséges srác volt. jó tanárom volt, így jól ment nekem is =)
avatar
andy
-
2011.02.08. 22:21
17
Ezekszerint HÁ újra a fedélzeten? :)

Stockhy: Tuti elindult már, mindenhol ilyen 50-70 leértékelések vannak.

Adri: Mexx? ;) Nem hiányzik? Úgy olvastam hogy szeretted csinálni? Most meg a dolog másik végén vagy:)
avatar
Stocky
-
2011.02.08. 21:37
16
hello
én azt szeretném kérdezni hogy elindult már a leárazás a zegnánál?
Cápagalléros Just Cavalli ing
Árkategóriájának egyik legjobb terméke ez a Just Cavalli ing, ami azúrkék színével és cápagallérjával szinte minden módon viselhető.

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Szerkesztőségünk úgy döntött, hogy egy egész rovatot szentel a 20. század egyik legemlékezetesebb évtizedének, a legendás nyolcvanas éveknek.