Interj Kolozsvri Zsuzsval, az Ermenegildo Zegna zletvezetjvel
Egy sikeres n a divat birodalmban
45 hozzszls
Hennel dm interjja    2011.02.07

A Trendmagazin tavaly már bemutatta az Andrássy úton található Zegna szalont. A cikk nagyon nagy visszhangot váltott ki, éppen ezért úgy láttuk, van értelme egy újabb interjúnak is ebben a témakörben. Kolozsvári Zsuzsával, az Ermenegildo Zegna üzletvezetjével Hennel Ádám beszélgetett.

Interj Kolozsvri Zsuzsval,
az Andrssy ti Zegna szalon zletvezetjvel (A kpeket
magazinunk szmra Kiss Pter Attila ksztette)
Interj Kolozsvri Zsuzsval, az Andrssy ti Zegna szalon zletvezetjvel (A kpeket magazinunk szmra Kiss Pter Attila ksztette)

Tavaly októberben, amikor munkatársunk, Hack Sára itt járt, még Magyari Tamás válaszolt kérdéseinkre, most pedig már veled beszélgetek. Hogyan jutottál el idáig, hogy lettél az üzletvezet egy ilyen luxuskategóriás divatszalonban?

Ez sok mindennek köszönhet, két faktort említenék, az egyik a szerencse, a másik pedig a szakmai jártasság. Az elz munkahelyemen együtt dolgoztam egy Magyarországon elég nevesnek mondható stylisttal, és a nyár közepén felhívott, hogy nincs-e kedvem valamit együtt csinálni vele, mire én igent mondtam, de megemlítettem neki, hogy már nem dolgozom annak a cégnek ahol elzleg voltam. Ezután két héttel rá itt ültem a Zegna üzlet tulajdonosával, Janikovszky Jánossal egy interjún, és egy héttel késbb már itt dolgoztam, mint üzletvezet.

Ermenegildo Zegna szalon az
Andrssy ton
Ermenegildo Zegna szalon az Andrssy ton

Azért legyünk szinték, mégiscsak egy férfidivattal foglalkozó üzletben vagyunk... Ez mennyire nehezíti meg a dolgodat?

Szerintem ez pont szerencsés, legalábbis én kifejezetten élvezem! Nagyon hálás a férfidivat, fleg a klasszikus vonal és a Zegna világa, amiben én teljesen megtaláltam önmagam. Engem rabul ejt a szövés, a szabás, a kidolgozottság, az, hogy mit mihez lehet viselni... Illetve nagyon megfogott, hogy a Zegna most volt száz éves. Az évforduló alkalmából egy centenáriumi kollekciót adtak ki, egy bizonyos szövetanyagot, ami megjelent az öltönyökön, táskákon, kiegészítkön, továbbá ehhez még készült néhány speciális ing, kalap és sál is. Rendkívüli dolog, hogy száz éves évfordulóra kiadnak olyan termékeket, amit limitált darabszámban lehet megvásárolni. Például az ilyen cipkbe bele van ütve a centenáriumi logó, ami engem lenygöz!

A 100 ves vfordul egyik
limitlt darabja
A 100 ves vfordul egyik limitlt darabja

Mivel rengeteg hölgyolvasónk van, és ket sem szeretnénk kihagyni a jóból, ezért játszunk el a gondolattal: a következ pillanatban felhív a Zegna központi irodájából mondjuk a cég kreatív igazgatója, és közli veled hogy el akarják indítani a ni vonalat. Mit mondanál erre, egyáltalán van arra esély szerinted, hogy a Zegna kihozzon ni kollekciót is?

Szerintem igen, egyébként a cégnek már van egy ni részlege, ami nem Zegna néven fut. Mivel a márkának száz éves múltja van a szabászat, az anyagválasztás, a stílus terén, ezért biztos lenne ezekben a ruhákban olyan finomság, érzékenység, ami miatt megállná a helyét a hölgyeknek szánt kollekció is.


Visszatérve rád, üzletvezetként nyilvánvalóan sokrét a munkád, például milyen gyakran kell külföldre menned? Egyáltalán, hogy néz ki egy átlagos munkanapod?

Valóban, nagyon sokrét a munkám. Az áru rendelése, a berendelt készlet érkezésének figyelése, az ezzel kapcsolatos ügyek intézése éppen úgy a feladatom, mint a marketingünk szervezése. Kiemelt fontosságú a vevkkel való kommunikáció, illetve különféle rendezvények szervezése is. Én eddig még nem voltam külföldön mint a szalon képviselje, mivel nagyon „fiatal” vagyok még a Zegnánál, de alapveten az üzletvezet illetve egy divat iránt fogékony kolléga feladata a milánói rendelés.

Ezt hogyan kell elképzelni? Minden szezonban adott egy divatbemutató, ahol ti is jelen vagytok, és ott döntitek el hogy miket rendeltek meg az üzletbe?

A milánói showroomban dl el, hogy mit veszünk. Ezeket a rendeléseket eddig Magyari Tamás végezte fantasztikus érzékkel és tudással. Nagyon fontos, hogy ismerjük a vevink ízlését, hiszen a megrendelt ruhák az igényeiket kell hogy kielégítsék. Ez jó kis kreatív munka számunkra!


Mennyire tartod fontosnak a személyes kapcsolatokat, egyáltalán a vásárlók igénylik a segítséget, tanácsadást?

Vevink nyolcvan százaléka elfogadja az ajánlást, nyitottak az új dolgokra, trendekre, viszont vannak tudatos, divatorientált vásárlóink is, olyan férfiak, akikkel öröm együttmködni!

Az Ermenegildo Zegna 5-6 éve még teljesen ismeretlen fogalom volt a magyar emberek többségének, most hol tart a márka ismertsége?

Mára már szerintem Magyarországon a Zegna egy ismert márka, amely tényleg stílusos férfiakat öltöztet, akik a klasszikus olasz vonalvezetésre és anyagválasztásra kíváncsiak. Ez a visszafogott elegancia – úgy érzem – egyre nagyobb teret nyer Magyarországon!


Most az a furcsa helyzet áll el, hogy nekem kell képviselnem a kritikusokat. Elég gyakran hallom általános panaszként, hogy adott egy jó nev márka, amely folyamatosan nagyszer kollekciókkal jön ki, ám valamilyen érthetetlen oknál fogva a hazai üzletbe mindig a legegyszerbb, legátlagosabb darabok érkeznek be... Errl mi a véleményed, nálatok például milyen szempontok alapján dl el, hogy miket rendeltek meg egy adott kollekcióból?

Itt jelenik meg az, hogy mi franchise üzlet vagyunk, ezért kkeményen dominál a pénz. Úgy gondolom, hogy amit mi rendelünk, az valóban viselhet divat, nem az elcsépelt, „tök átlag” áru, hiszen nálunk mindig vannak különlegességek vagy új anyagok. Óvatosan és módjával rendelünk olyan ruhákat is, amelyek a modernebb vonalat képviselik, hiszen erre is van igény.


Ugyan nem azért vagyunk itt, hogy a kollekciókat részletesen elemezzük, de mivel a Z Zegna igen sok olvasónk érdekldését felkeltette, ezért beszéljünk errl is. Ezek a ruhák tulajdonképpen milyen irányzatot képviselnek a Zegnán belül?

Ez egy fiatalos, lendületes vonala a Zegnának, ami leginkább a 20–35 éves korosztályt célozza meg. A hétköznapi viselettl egészen az öltönyökig megtalálható benne minden. Alapveten egy szkített fazonú, testhez álló, igazi vagány viselet, árfekvésben pedig kicsit olcsóbb is mint a klasszikus részleg.


Nemrég volt Milánóban a divatbemutató, milyen stílusirányzatokra számíthatunk az új kollekcióban? Vagy akár azt is kérdezhetném hogy mi lesz idén a trendi?

Legutóbb már az szi kollekciókat láttuk, amiben nagyon férfias, kissé militarista, szrmékkel kombinált ruhák jelentek meg, színekben a rozsdabarna, zöld, illetve fekete dominált. Ami külön érdekesség, hogy a legutóbbi show-n már nagyon sok ázsiai modell mutatott be ruhákat, ami számomra egy különleges fszerezést adott a divatbemutatónak.

Mik a további terveid az üzlettel, mi az amit mindenképpen el szeretnél érni?

Azt szeretném elérni, hogy az eddigi vevket megtartsuk, és emellett nagyon fontos feladat új emberek felé is nyitni. Tudom hogy hazánkban is megtalálható az a réteg, aki megengedheti magának ezeket a minségi ruhákat, csak fel kell kelteni bennük a érdekldést. Fontos, hogy a vásárlóink is lássák: számukra is nagy elnyt jelent, ha egy „cool-effect” öltönyt viselnek. A jövben még több hangsúlyt szeretnénk fordítani a marketing tevékenységünkre, hogy minél több ember számára ismertté és elérhetvé váljon a Zegna fantasztikus világa.

Kapcsold cikkek
Az Andrássy út pénteki forgatagában loholva ritkán érünk rá gyönyörködni a szebbnél szebb üzletek kínálatában. Az Ermenegildo Zegna impozáns kirakata azonban óhatatlanul megállít egy pillanatra, s ez a másodpercnyi pausa elegend annak felismerésére, hogy a nagybets Divat legfelsbb régióiba érkeztünk. Belépünk.
A stílus az önkifejezés sajátságos módja - a nyelvben, írásban, és nem utolsó sorban a megjelenésben képes olyan egyedivé válni, akár az ujjlenyomat. A férfiak számára az öltözködésben közel két évszázada az egyik legkifejezbb az öltöny. 
Az Andrássy út nevének hallatán mindenkiben feldereng valamilyen emlék. Egy nyár esti séta az Operánál, halk sóhajok a kirakatok eltt, karácsonyi díszbe öltöztetett fák a fehér hóban, egy piros Vespa, a megállíthatatlanul hömpölyg tömeg, arcok, árnyak, színek, illatok. Budapest üterét tapintjuk ilyenkor.
6,767,100 Huf / 21,900 Eur
Mivel az utóbbi idkben egyre gyakrabban esik szó ilyen-olyan módon a bulvármédiáról, ezért úgy döntöttünk, hogy egy asztalhoz ültetjük a Starity és a Trendmagazin vezetjét.
Kristen Stewart megjelenését igen ers kritikák szokták érni, lezser, könnyed, laza hétköznapi viseletei miatt. Születésnapja alkalmából egy rövid összeállítást olvashattok a legemlékezetesebb ruháiról.
Megszerveztük. Azaz elintéztük, hogy a hazai rajongói közösségek a Trendmagazin segítségével üzenhessenek kedvencüknek. 
avatar
domino
-
2011.06.27. 05:54
45
pont ilyennek kpzelek el egy luxus zletet
avatar
DrFly
-
2011.03.30. 23:22
44
avatar
pongo
-
2011.03.13. 21:06
43
\"Pongo, n mg ott is brmit el tudok adni =P hihi...\"

azt megnzem :D nagy show lenne:D
avatar
Zoldalma
-
2011.02.26. 22:35
42
Belegondolva elg nehz feladat lehet az rurendels, mert ha valamit nem sikerl eladni akkor az vesztesg.. Lehet hogy ez az oka annak hogy nem mernek sok zletben drgbb vagy kicsit feltnbb dolgokat behozni. Ilyen szempontbl nzve, a nem franchise zleteknek egyszerbb a dolguk.
avatar
Mihaly
-
2011.02.17. 18:10
41
Gratullok, nagyon sznvonalas lett a cikk! n csak ajnlani tudom a Zegnt, minsgi ruhk s profi kiszolgls.;)
avatar
Daws0n
-
2011.02.15. 23:14
40
Marci: azok a franchise zletek ahol helyi szinten vezetik a boltot, helyi tulajdonossal, szerzdsben az anyacggel. Legalbbis n gy tanultam ;)
avatar
Ricsiboy
-
2011.02.13. 04:15
39
Gratula a cikkhez! A fotsotok pedig mg mindig szuper kpeket kszt! :-)
avatar
LosSantos
-
2011.02.12. 17:02
38
\"Most az a furcsa helyzet ll el, hogy nekem kell kpviselnem a kritikusokat. Elg gyakran hallom ltalnos panaszknt, hogy adott egy j nev mrka, amely folyamatosan nagyszer kollekcikkal jn ki, m valamilyen rthetetlen oknl fogva a hazai zletbe mindig a legegyszerbb, legtlagosabb darabok rkeznek be... \"

Ezt nagyon jl ltja dm, remlem ha mshova megy akkor is mondja, mert ez mr tarthatatlan.. Kb minden msodik zletben ez van. :(
avatar
Bernie
-
2011.02.12. 14:31
37
Szp letisztult zlet, sajnos az elz cikkben csak egy fot volt, de most mr jobban ltszik minden. Ja s tetszik H ltnye.
avatar
Szeki
-
2011.02.11. 19:01
36
n is szrevettem hogy most mennyire mennek szmtanak ezek a rgi dolgok.
avatar
Sammy
-
2011.02.11. 18:16
35
Zegna interju! ezaz! Megneztem a Zegna oldalan a Centenial collectiont, nagyon tetszik ez a szovetanyag. Nem csodalom hogy sikeres az uzlet.
avatar
Zelda
-
2011.02.10. 21:49
34
Ha egyszer elindulna a ni rszlegk, akkor ktszer ekkora zlethelysg se lesz elg! ;)
avatar
Marci20
-
2011.02.10. 20:49
33
rdekes a cikk nagyon, de pontosan mit jelent a \"franchise-rendszer\"?
avatar
szabolcs
-
2011.02.10. 19:28
32
Nekem az egyik kedvencem a Zegna, ha pl. karcsonykor ajndkot akarok venni valakinek, akkor itt szoktam nzeldni, nyakkendk, mandzsettk stb. gyben. Magyari Tamssal tbbszr beszltem mr, lelkiismeretesen vgezte a munkjt, de remlem az j zletvezet is sikeres lesz!
avatar
Jonny
-
2011.02.10. 18:05
31
tetszenek a Zegna ruhi, mert nem olyan nagyzolsak, de mgis ltszik hogy top..
avatar
Szandi
-
2011.02.10. 17:30
30
Szuper lett az interj! A Zegna ni vonalra kvncsi lennk nagyon..
avatar
tSas
-
2011.02.10. 16:18
29
Adrihanna: azokat az eladkat n is becslm, akik megmondjk az igazat, s nem csak arra hajtanak hogy brmit is vegyl, mg ha sz*r is rajtad..
avatar
greenclub
-
2011.02.10. 13:26
28
Ilyen zletekben nagyon fontos a j kiszolgls, s hogy az eladk szakmailag is rtsenek hozz.
avatar
Badboy
-
2011.02.09. 23:52
27
Mg tbb ilyen interjt!!
avatar
Adrihanna
-
2011.02.09. 23:28
26
Pongo, n mg ott is brmit el tudok adni =P hihi...
avatar
gabesz21
-
2011.02.09. 20:48
25
Andy: ezt hogy rted? :D
avatar
pongo
-
2011.02.09. 15:57
24
n is jobban szeretem a ni eladkat, kivtel szmtech zletben. :D
avatar
Tompi
-
2011.02.09. 14:17
23
Nem rossz az a limitlt tska, vajon mennyib kerl?
avatar
Blackjack
-
2011.02.09. 13:28
22
J dolog beleltni kicsit a dolgok mg, hogyan mkdik egy ilyen zlet, stb. Izgalmas lehet kimenni a divatshow-ra s ott kivlogatni hogy mik legyenek kaphatk az zletben. Ez tnyleg kreatv munka a javbl.
avatar
Adrihanna
-
2011.02.09. 09:41
21
ezzel egyet rtek! ma beszlek dmmal, majd jelzem =)
avatar
Daws0n
-
2011.02.09. 04:23
20
ltrehozhatntok mr a profilrendszert, mert sose tudom ki fi, ki lny :P
a cikk nagyon ott van, tetszik az zlet is..
avatar
mio
-
2011.02.09. 00:10
19
hogy is van?
csinosss foszerkeszto
csinosss uzlet
csinosss uzletvezeto

vagy ahogy biropeti mondana minden csinossssssssssss =]
avatar
Adrihanna
-
2011.02.08. 22:44
18
Andy: n nagyon szerettem csinlni =) ha kellett ha nem dolgoztam =).. nos igen, ott max engem kritizltak most n kritizlok. meg miutn megtudtam, hogy a roland dh tvesz minket n nem akartam maradni, meg az egszsgi llapotom se volt olyan, hogy maradjak.. gy lelptem =)
de sokkal szerencssebb minden szempontbl, ha egy n irnyt egy frfi mrkt, vagy ruhaosztlyt, stb. =) mondjuk nlunk aki a ffi osztlyt vezette egy nagyon tehetsges src volt. j tanrom volt, gy jl ment nekem is =)
avatar
andy
-
2011.02.08. 22:21
17
Ezekszerint H jra a fedlzeten? :)

Stockhy: Tuti elindult mr, mindenhol ilyen 50-70 lertkelsek vannak.

Adri: Mexx? ;) Nem hinyzik? gy olvastam hogy szeretted csinlni? Most meg a dolog msik vgn vagy:)
avatar
Stocky
-
2011.02.08. 21:37
16
hello
n azt szeretnm krdezni hogy elindult mr a lerazs a zegnnl?
Brrel dsztett Fendi napszemveg
Nagyon érdekes napszemüveggel rukkolt el a Fendi a legújabb kollekciójukban. A klasszikus stílusú modellt mindkét lencse oldalánál brbl készült applikáció teszi meghökkentvé...

Idén sem lesz hiány új karórákból, errl a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissül cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzésébl kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissül cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
1986-ot egy negatív szimbólummá vált katasztrófa, a Csernobil-i atomreaktor robbanása árnyékolta be, az év egyik legnagyobb slágere a 'Rock me Amadeus' volt, Tom Cruise fszereplésével pedig a Top Gun hódította a mozikat.