December 20-ĂĄn
tartotta mĂĄsodik ĂŠlő adĂĄsĂĄt Jean-Claude Biver, az Hublot
elnĂśke. A hallgatĂłk az interneten keresztĂźl tehettĂŠk fel
kĂŠrdĂŠseiket, Ăgy szĂł esett pĂŠldĂĄul a Forma-1-es
szerződĂŠs elvesztĂŠsĂŠről, szabadalmakrĂłl, de Mr. Biver
kedvenc ĂłrĂĄirĂłl is.
- SzomorĂş, hogy vĂŠget ĂŠrt a Forma-1
partnerkapcsolat?
TermĂŠszetesen nagyon szomorĂş vagyok, ĂśrĂźltem volna, ha
egyszerre tudtuk volna műkĂśdtetni a Ferrari ĂŠs a Forma-1
szerződĂŠst is, de sajnos csak az egyiket ĂĄllt mĂłdunkban
megtartani. Az F1-es kapcsolat kĂŠt ĂŠve alakult ki, kĂśzben
megszereztĂźk a Ferrarit is, a Scuderia versenycsapatot
kivĂŠve. Ezt a lehetősĂŠget sem hagyhattuk ki, de
vĂĄlasztani kellett: vagy Scuderia, vagy Forma-1. A Ferrari
lemondĂĄsa meg sem fordult a fejĂźnkben, ez egy olyan nĂŠv,
melynek presztĂzsĂŠt, exkluzivitĂĄsĂĄt, minősĂŠgĂŠt
mindenki ismeri AmerikĂĄtĂłl KĂnĂĄig. ManapsĂĄg egy lovas
emblĂŠmĂĄval ellĂĄtott ĂłrĂĄt nagyobb esĂŠllyel vesznek meg,
mint egy F1-eset, Ăgy vĂŠgĂźl a ScuderiĂĄt vĂĄlasztottuk.
Ugyanakkor bĂźszkesĂŠggel tĂślt el, hogy a szĂĄguldĂł
cirkuszban a Rolex kĂśvet minket, ami szintĂŠn nagyon nagy
nĂŠv, de mi nyithattuk meg azt az utat, amire most ők
kerĂźltek.
- TĂśbb ĂŠve jelent
meg az első King Power sorozat. Mikor vĂĄrhatĂł a
frissĂtĂŠs?
2013 mĂĄrciusĂĄban, valĂłszĂnűleg âThe Spirit of Big
Bangâ nĂŠven.
- Milyen sajĂĄt Hublot modelleket szokott
hordani?
A kedvencem a Bigger Bang All Black, ĂŠs tĂśbb
Aero Bang-em is van. A nem-Hublot ĂłrĂĄim mind klasszikus,
1926-1976 kĂśzti modellek.
- Igaz, hogy vĂśrĂśs
szĂnű kerĂĄmiĂĄt fejlesztenek?
ValĂłban szabadalmaztattuk az Ăşjfajta eljĂĄrĂĄst, ĂŠs
lassan gyĂĄrtĂĄsba is kerĂźl. Hogy milyen vĂśrĂśs? Pontosan
olyan, mint a Ferrari autĂłk szĂne. A szabadalom ettől
fĂźggetlenĂźl bĂĄrmilyen mĂĄs előĂĄllĂthatĂł szĂnre
kiterjed, ĂŠs ez ĂłriĂĄsi lehetősĂŠg szĂĄmunkra.
- VĂĄrhatĂł, hogy a kĂśvetkező ĂŠvek folyamĂĄn minden
Hublot modellbe sajĂĄt gyĂĄrtĂĄsĂş szerkezet kerĂźl?
Nem, maximum a modellek 80%-ban, de sosem mindben.
Nonszensz lenne. AzĂŠrt, mert egy egyszerű hĂĄrommutatĂłs,
dĂĄtumkijelzős szerkezetet tudunk szerezni a Zenittől ĂŠs az
ETA-tĂłl is. A bonyolultabb kronogrĂĄf, ĂśnfelhĂşzĂł,
tourbillon, stb. szerkezeteket termĂŠszetesen mindig magunk
fogjuk gyĂĄrtani, de az első ĂĄrkategĂłriĂĄsakat nem.
- Mennyi ĂłrĂĄt
fognak gyĂĄrtani 2013-ban?
KĂśrĂźlbelĂźl 28 ezer darabot.
- Tudom, hogy nagyon szereti a csalĂĄdjĂĄt, de rajtuk
kĂvĂźl melyik nĂŠgy emberrel vacsorĂĄzna egyĂźtt?
Istennel ĂŠs hĂĄrom angyallal, finom bort kortyolgatva. Ha
Isten nem ĂŠr rĂĄ, akkor nĂŠgy angyallal.
- Mit kĂvĂĄn az
Hublot-nak 2013-ra?
Azt, hogy minĂŠl jobban hasznĂĄljuk ki a rendelkezĂŠsre
ĂĄllĂł erőforrĂĄsainkat. Ăj, sikeres modelleket
lĂŠtrehozni, mĂŠg tĂśbb eladĂĄst elĂŠrni, fizetĂŠsemelĂŠst
adni mind a 450 dolgozĂłnknak, mĂŠg 100-at felvenni, Ăşj
gyĂĄrat ĂŠpĂteni, hasonlĂł jĂł partnerkapcsolatokat
kiĂŠpĂteni, mint tavaly.
- Mit kĂŠrt a MikulĂĄstĂłl?
Szeretetet, de azt mondta, csak pĂŠnzzel megvehető dolgokat
tud adni. Mivel pĂŠnzem van elĂŠg, kĂŠrtem, hogy akkor
jĂśjjĂśn vissza, ha olyat tud hozni, ami pĂŠnzen nem
megvĂĄsĂĄrolhatĂł. Szeretetet, egĂŠszsĂŠget, ĂśrĂśmĂśt.
Ezzel is kĂvĂĄnok mindenkinek kellemes Ăźnnepeket, jĂśvőre
Ăşjra talĂĄlkozunk.