Trendmagazin

Erősen a BMW-re hajaz a Kia K9

Árban olcsóbb lesz, de vajon a presztízs is meglesz hozzá?

2012.05.03 | Váradi Zoltán

Napjainkban folyamatosan hallhatunk olyan esetekről, amikor egy-egy árucikk vagy akár egy komplett márka kinézete, fontosabb külső jegyei esnek áldozatul a másolóknak – azaz olyan személyeknek és cégeknek, akik egy sikeressé vált produktumhoz igencsak hasonló termékkel kívánnak betörni a piacra. A luxusóráknál és a divatkiegészítőknél is gyakoriak az ilyen esetek, de újabban már az autógyártók sincsenek biztonságban.

Kia K9

A napokban a Kia rengette meg a sajtót és az autós szaklapokat, amikor bemutatta K9 névre keresztelt limuzinját, ami kísértetiesen hasonlít a BMW luxusmodelljére, az új 7-esre. A Kiának nem ez volt az első szerencsétlen húzása, de úgy tűnik, hogy a K9 fotóival a szöüli székhelyű vállalat alaposan felhúzta az autós újdonságokat figyelő közvéleményt.

BMW 7

A külföldi magazinok szerint a cég tervezői túl sokat álmodoztak éjjelente a BMW új autóiról, de a véleményezők között szerepel olyan is, aki “a BMW és a Lexus törvénytelen házasságából született zabigyereke” leírással illeti az új autót. Pedig a Kia nagyon bízik az 5 méteres K9 sikerében, amibe alapesetben 3,3 literes, 300 lóerőre képes motort pakoltak. A Kia egyetlen fegyvere az árképzése lehet: egy 740-es BMW ára 23 milliónál kezdődik, míg a K9 alapmodellje forintra átszámítva 10 millióért vihető lesz, az erősebb motorral felszerelt változat pedig 16 milliónál indul.

Kia K9

Azt nem tudni, hogy a BMW vajon mit szól a K9-hez, valószínűleg semmit. A bajor márka ugyanis űrsebességgel repeszt előre – már ha az eladási adatokat nézzük. Legújabb gyorsjelentésük szerint - mely a tegnapi napon került nyilvánosságra – a cégcsoport az eddigi legjobb első negyedévét produkálta. Mind az árbevétel, mind pedig az operatív fedezet meghaladta az előzetes elemzői konszenzust, továbbá javult a cég profitabilitása is.

BMW 7