Hazánkban a rendszerváltás óta a divatvilág is komoly változásokon ment keresztül
Magyarországi divatkultúra
349 hozzászólás
Kirschner Dávid    2010.09.04

Változott-e, és ha igen, miben a magyar öltözködési kultúra az elmúlt évtizedekben? Mit jelent ma Magyarországon a divat, és jellemző-e egyátalán honfitársainkra a divat orientáltság? A huszonegy éve bekövetkezett rendszerváltás a politikai szabadság mellett sok egyéb tekintetben is újat hozott, de legfőképpen talán egy olyan szemléletmód váltást, mely a Nyugatra, s annak életstílusára, életmódjára és szokásaira való nyitottságot jelenti. Nem túlzunk, ha azt állítjuk, a legtöbb mai ember a nyugati világhoz való viszonya alapján definiálja magát, melyet legjobban a megjelenésben, és tárgykultúra alakulásában érhetünk tetten. Ha megnézzük a húsz évvel ezelőtti öltözködési szokásokat hazánkban, a sablonossággal, és a változatosság hiányával szembesülünk, mely manapság is sokakra jellemző.

Először is világítsunk rá magára a megjelenésre. Némelyek emlékeznek, sokan csak anekdotákból ismerik a szituációt, amikor a 80'-as években Magyarországon valaki betért a ruha üzletbe, és ha volt igénye a választásra, megtehette: a kék és a szürke lóden kabát közül, a szintén két féle színű svájci sapkából... Persze, az élére vasalt, végig begombolt, rövidujjú fehér inges, fehér pamut zoknis és makkos cipős korszak véget ért, azonban még ma is ritka, hogy felelős állásokat betöltők, közéleti szereplők hajlandóak és képesek lennének a koruknak, társadalmi szerepüknek vagy éppen alkatuknak megfelelő módon öltözködni. Ma hazánkban a politikusok megjelénésében is tetten érhető, hogy nem mindig sikerült eltalálniuk a megfelelő öltözetet. Amerikában elfogadott, hogy kampány idején feltűrt kockás inget visel egy jelölt, az emberek így látják, hogy közülük való, de Európában a történelem során mindig is megszokott volt az elit öltözködésében is megnyilvánuló különállása.

Barack Obama egy
gyorsétteremben - Nyakkendő nélkül, ám mégis elegánsan
Barack Obama egy gyorsétteremben - Nyakkendő nélkül, ám mégis elegánsan

Minden politikus költ a ruhatárára, azok is, akiken ez nem látszik, mert például nem éppen ízlésesen válogatják össze a darabokat. Sajnos azok között, akiktől a munkájuk, hétköznapi életben betöltött szerepük ennyit sem vár el, még többen vannak, akik "nem éppen igényesen" öltözködnek. Ilyen sorok után pedig törvényszerű, hogy az elsők között felmerülő kérdést megcáfoljam: ez nem csupán pénz kérdés! S bár egyre múló tendencia, de sok férfira jellemző, hogy drága autóból száll ki, luxus óra van a csuklóján, a de a cipője és öltönye viseltes, holott megtehetné, hogy frissíti ruhatárát - többeknél már az erre való igény is hiányzik. Azok pedig, akik nem tehetik meg, hogy havonta kétszer az Andrássy út valamelyik boltjában vásároljanak, szintén van kínálat több, kellemes megjelenést biztosító darabokat áruló üzletben. Az imént felvázolt társadalmi metszet tovább mutat annál, minthogy valakinek kevesebb a jövedelme.

A cipő és a táska a nők és a
férfiak esetében is fontos kelléke a ruhatárnak
A cipő és a táska a nők és a férfiak esetében is fontos kelléke a ruhatárnak

Nyugati országokban általános, hogy az emberek jó megjelenésűek, függetlenül a társadalmi helyzetüktől, ugyanis a kellemes fellépésben nem csupán önmagunk megbecsülése, hanem az is megjelenik, hogy meg akarjuk tisztelni ezzel környezetünket. Amikor valaki emberek közé megy - vegyük például a manapság hazánkban még ilyen szempontból sarkallatos állásinterjúkat - a tiszta, korának és alkatának megfelelő ruha, a jól összeválogatott színek, az egymással harmonizáló színű kiegészítők (cipő, táska, öv, óra színe) nyomban segítenek, hogy kellemesebb benyomást tegyünk, hogy úgymond "komolyan vegyenek". Itthon pedig egyre több üzlet nyújt lehetőséget az ízléses, de pénztárca kímélő megjelenésre - gondoljunk csak a C&A vagy a Jeans Club üzleteire, melyek egyébiránt nemzetközi viszonylatban nem számítanak középkategóriás márkáknak. Mégis kiváló ellenpólusai lehetnének a kínai piacok kínálta, fél szezonig sem kitartó silány minőségű ruháinak.

"Le style est l'homme męme", azaz: "a stílus az ember maga". Pár sorral feljebb utaltunk a rendszerváltozás jelentőségére a magyarországi divatkultúrában. Ez azért lényeges, mert a határok megnyílása elindította a világmárkák beáramlását országunkba, s ezzel elindult az imént Buffontól idézett szállóige - ha lassacskán is, de - gyakorlati megvalósulása a magyar társadalomban. Az embereknek lehetősége nyílik az egyéniségüknek, életvitelüknek megfelelő ruhatár kialakítására. Az addig "más világként" látott nagybetűs Nyugat közel jött a kelet-európai emberhez, akinek lehetősége nyílt, hogy megvalósítsa az elérhetetlen életstílust - ha másként nem, legalább a külsőségekben. A térség emberére jellemző, hogy önmagát és másokat az alapján kategorizál, hogy mit visel, milyen mobilja van, milyen autóval jár, emiatt a divat és stílus fajsúlyosabb önkifejező eszköz hazánkban. Érdemes elgondolkodnunk azon, hogy hazánkba elsősorban a hivalkodó monogrammokkal, és motívumokkal apelláló brandek jöttek be, s bizonyára szerepet játszott ebben a divat iparban is jellemző előzetes piackutatás. Félreértés ne essék, nem a minőség és időtállóság letéteményeseinek számító nagy márkák iránti elkötelezettséggel, az ilyen jó értelemben vett márkahűséggel van a baj: az ember mondja meg, kicsoda is ő, és válasszon ez alapján, s ne fordítva, hogy egy márkajelzés jelentse az identitása margóit. Itt jegyeznénk meg: az alacsony jövedelem, és a - hazánkban igenis létező - "márka-kultusz" közti áthidalhatatlan szakadék fölött próbál hídként átnyúlni a márkás ruhák hamisítása. Ez a kereslet ilyen értelemben generálja a kínai piacok hamis ruhákat ajánló "részlegének" kínálatát.

Az Andrássy út (fotó: Kiss
Péter Attila)
Az Andrássy út (fotó: Kiss Péter Attila)

Visszatérve a márkák hazai jelenlétéhez, valóban, az utóbbi években bővült a kínálat, s Budapest felkerülhet a világ divat térképére. Az Andrássy úton sorra jelennek meg a luxusmárkák szalonjai, 2005 óta itt van, s nem régen új üzletbe költözött az olasz Ermenegildo Zegna, nem sokkal utánna a Louis Vuitton, a Burberry, a Christian Dior, a Gucci, D&G, vagy a Roberto Cavalli bukkant fel. Ezek a luxus kategóriás márkák, melyek üzleteiben csak kevesen engedhetik meg a vásárlást honfitársaink közül. Például teljesen Zegna-ba öltözni az elegáns darabokból meghaladja az egy millió forintot, hiszen egy öltöny kb. 420 ezer forint, egy ing 50 ezer forint körül mozog, a cipő 90 ezer, a nyakkendő 30 ezer, az öv ugyanennyi, egy kabát minimum 330 ezer forint. A sportos, Z Zegna modellekből már úgy' 350 ezerből is kihozható egy szett. A Burberrynél például egy nyakkendő szintén 30-40 ezer forint, egy férfi ballonkabát pedig 400 ezer. Ezen luxusmárkák megjelenése természetesen alapvetően nem változtatta meg a magyar öltözködési kultúrát, csupán aki eddig külföldön vásárolta meg az ilyen darabokat, már itthon is megteheti.

Az Ermenegildo Zegna öltönyei
a legfelsőbb minőséget képviselik
Az Ermenegildo Zegna öltönyei a legfelsőbb minőséget képviselik

Ugyanakkor ott vannak a felső középkategóriás üzletek, többek közt a Hugo Boss vagy a Tommy Hilfiger a Deák Ferenc utcában, más nevén a Fashion Streeten. Ezt a kategóriát kínálják az ún. multibrand üzletek is, mint a Peek&Cloppenburg az Arénában, és testvérüzlete, a Van Graaf, mely nem régen nyitott az Alleeban - itt többek közt Armani, Calvin Klein, Ralph Lauren és Paul&Shark darabok kaphatóak. Utóbbinak korábban még volt saját üzlete a Váci utcában, de furcsa módon nem volt meg az elegendő számú érdeklődő, holott például a Paul&Shark azon kevés gyártók egyike, aki valóban örök garanciát vállal ruháira. Érdekes, hogy míg világviszonylatban az imént felsorolt cégek darabjai a felső középkategóriát jelentik, itthon még mindig a felső, mondhatni "elérhetetlen" csoportba soroljuk őket. Ez talán abból is fakadhat, hogy az elmúlt évek szinte egy csapásra hozták a luxus kategóriájú brandeket hazánkba, előtte pedig éveken át a felső-középkategóriás áruk jelentették a csúcsot. Aki a méltán nagyágyú Hugo Boss-ban szeretne járni, annak egy öltönyre 160 ezer forintot, egy női kosztümre 190 ezret kell szánnia. Inget 30 ezerért, blúzt 50 ezerért vásárolhatunk, táskát hölgyeknek 180 ezerért, uraknak több tíz ezerrel kevesebbért. Farmert, nadrágot 40 ezer forintért kapunk. A Ralph Lauren kollekcióiból 3-400 ezerbe kerül egy-egy öltöny, egy ing 25 ezerbe, egy póló - a hímzéstől függően - 20 és 40 ezer forint között mozog. Furcsa, hogy a Ralph Lauren egy kedvelt, és keresett márka itthon, mégsincs saját üzlete. Egyébiránt a hölgyeknek szánt darabok egyik gyártónál sem amiatt kerülnek többe, mintha a szebbik nem képviselőit könnyebb lenne rávenni a vásárlásra, hanem mert a nekik szánt darabok szabása bonyolultabb, és drágább, finomabb anyagok felhasználásával készülnek.

A középkategóriát képezi nálunk a Marks&Spencer, mely hazájában, Angliában elsősorban élelmiszer üzletláncként funkcionál. Kiváló minőségű darabokat kínálnak, elsősorban a klasszikus stílus kedvelőinek. Egy itteni vásárláshoz elég "már" 100-120 ezer forint is, hogy valaki kompletten felöltözzön.

Itthon a fiatalok kedvelt
üzlete az átlagember számára is megfizethető H&M
Itthon a fiatalok kedvelt üzlete az átlagember számára is megfizethető H&M

A divatipar ma már leginkább a fiatalokra épít: ők azok, akikben eleven a "másságra" törekvés, vagyis élesen el akarják különíteni magukat az előző generációktól. A fiatalok ilyentén törekvései egyrészt befolyásolják a divat alakítását, generálják az új kollekciókat, majd ők maguk lesznek ezáltal befolyásoltak. Itthon általuk a leginkább kedvelt - és megfizethető - üzletek például a H&M, a Zara, a Bershka, vagy a csak hölgyeket kiszolgáló Stradivarius. A stílusos, trendi megjelenést a fiatalság körében hazánkban az innen származó darabok jelentik. Több statisztika szerint minden harmadik középiskolás és minden ötödik huszonéves egyből megveszi a legújabb darabokat, míg a teljes népességnek csupán nyolc százaléka teszi ugyanezt. A nem prémium, de minőségi márkák legfőbb lelőhelyei ma a plázák, bár például a Gant vagy a Lacoste ezeken a helyeken is jelen vannak. Folyamatosan bővül a kínálat, s szinte már bárki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb, trendi és jó minőségű ruházatot, egyre pénztárca kímélőbben.

Hazánk divat és stílus körképét egy cikk kereteibe lehetetlen összefogni, mégis a teljesebb kép érdekében fontos megjegyeznünk, hogy itthon - szerencsére - továbbra is megvan az igény a méretre szabott darabokat kínáló vállalkozásokra. Ez a klasszikus, polgári divat tovább élését jelenti, mely mindig is jellemezte Budapestet. A belváros apró utcái rejtik magukban azokat a műhelyeket, ahol méretre készítik a cipőket, vagy éppen úri szabóságok működnek. A méretre szabott öltönyök értéke nem csak az egyediségükben rejlik, hanem mert ezeket általában a megrendelőjük egyéniségéhez, jelleméhez és karateréhez igazítják, és nem feltétlenül az aktuális trendhez. Ezek fazonára úgy' 200 ezer forint körül mozog, az anyagokat pedig neves anyag gyártóktól (pl. Cerutti, Zegna, stb.) is be tudják szerezni. Összehasonlításképpen: egy konfekció Armani öltöny kb. 160 ezer forint, ebből a méretre készült verzióért már két és félszer ennyit kell fizetnünk. Ne feledkezzünk meg a kézzel varrott, cipész mesterek által készített lábbelikről sem. Ez valóban igazi luxus, de ha összehasonlítjuk a minőséget és az árat a boltban kapható, ugyancsak minőségi darabokkal, a mérleg nyelve a kézzel készült darabok felé billen. A méretvételtől, és a kaptafa készítéstől számítva hozzávetőleg egy hónap alatt el is készül egy egyedi darab, és 100-120 ezer forintba kerül. Időtállósága pedig nem csupán években mérhető.

Óraüzletek az Andrássy-n
Óraüzletek az Andrássy-n

Annak, hogy Budapestet igenis, számontartják nemzetközileg a divatvilágban, ékes bizonyítéka a luxus ruházati üzletek mellett az egyéb luxus cikkeket kínáló szalonok. Bár a Barakka Diamond szalonjában egy ideje lehetett kapni, az Andrássy úton pár éve nyitott a Vertu egy saját szalonnal. A Nokia Corporation tagja kínálja a világ legdrágább sorozat gyártású mobiltelefonjait, másfél és négy millió forint közötti áron. Nem is gondolnánk, de egyes információk szerint itthon évente 300 darabot (!) adnak el belőle - nyílván ebbe beletartoznak nem csak a honfitársaink, hanem az ide látogatók által vásárolt darabok is. A tökéletes megjelenéshez ma már nem elég csupán egy jó öltöny, s a megegyező színű kiegészítők (öv, cipő, táska), a divat fogalmába ma már nem csak a ruhatárunk darabjai férnek bele. Hazánkban is egyre inkább tendenciává válik, hogy - mivel a karóra sokat elárul a viselőjéről - erre is ügyelnek az emberek. A legtöbb nagy svájci gyár modelljeit viszonteladónál lehet megtalálni, ilyen a Vacheron Constantin, az IWC, a Jaeger leCoultre, a Panerai vagy éppen a Breitling. Ezeket eddig külföldi utakon, a határon túl lehetett csak megvásárolni, de jónéhány éve itthon is van erre lehetőség, s ami a legfontosabb, nincs különbség a hazai és nemzetközi árak között. A Breitling modelljei átlagban 600 ezer és 1,8 millió forint között mozognak, a Breitling for Bentley kollekció darabjai 2,5 milliótól kezdődnek. Jó hír, hogy a legismertebb svájci gyár, a Rolex saját szalonnal van jelen hazánkban. A Vörösmarty téren található la Boutique Suisse a kiváló műszerek egyedüli forgalmazója. Szintén saját üzlete van a Tag Heuernek és az Omegának - természetesen az Andrássyn.

Rövid áttekintésünkből kitűnhet, hogy hazánkban ismét kezd nőni az igény a minőségi divatra és megjelenésre, nem csak a fiatalok körében. Ettől függetlenül Magyarországra inkább igaz az, hogy a kínálat határozza meg a keresletet. Kezdve az alsó középkategóriás üzletek csupán pár szezonig tartós darabjaitől, a masszív, sokáig hordható felső kategórián át, egészen a luxus darabokat kínáló szalonokig, minden szegmens képviselteti magát hazánkban. Tessék csak válogatni, hiszen van miből, de ne feledjük: Le style est l'homme męme.

Kapcsolódó cikkek
Az Andrássy út nevének hallatán mindenkiben feldereng valamilyen emlék. Egy nyár esti séta az Operánál, halk sóhajok a kirakatok előtt, karácsonyi díszbe öltöztetett fák a fehér hóban, egy piros Vespa, a megállíthatatlanul hömpölygő tömeg, arcok, árnyak, színek, illatok. Budapest ütőerét tapintjuk ilyenkor.
A Mercedes-Benz Fashion Week egy olyan rangos esemény a divat világában, ami lehetőséget nyújt a német és nemzetközi divattervezőknek, hogy bemutathassák a legújabb kollekcióikat. Ezen rangos eseményen idén a hajas babáktól kezdve az üzletasszonyokon át a zombikig mindenki megjelent - tiszta halloween volt.
A budapesti Louis Vuitton szalonban jártunk, az Andrássy út 24 szám alatt, az Opera mellett. Bármiről is dalolnak az Operában és bármely darabot is játszanak, olyan csodás szólamokban nem tudnak megszólalni, mint a Louis Vuitton előkelő polcain helyet foglaló csodás darabok. 
Tavaly december 4-én megnyitott a várva várt D&G boutique az Andrássy út 33. szám alatt! A rég várt megnyitóról eddig csak álmodtak a nemzetközi luxuscikkek szerelmesei, mára azonban mindenki nagy örömére a D&G store tökéletes valóság itt Magyarországon is. 
9,300,900 Huf / 30,100 Eur
1,103,130 Huf / 3,570 Eur
Hennel Ádám a Fix HD magazin műsorában beszélt a Trendmagazinról, valamint a jövőbeli tervekről.
Az utóbbi időben számtalan kérdés merült fel a Trendmagazinnal kapcsolatban, amikre most megérkeztek a válaszok!
Rajongsz Kristenért? Szeretnél üzenni neki? Rajtunk keresztül írhatsz kedvencednek!
Szólj hozzá te is!

Ahhoz, hogy hozzászólhass a cikkhez, előbb be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, az alábbi adatok megadásával megteheted, a hozzászólásod pedig egyből megjelenik az oldalon.

Kép beillesztése: http://domain.hu/kepneve.jpg - egy hozzászólásban több kép is elhelyezhető!

Mennyi 6 és 4 összege?
Ez védelmi célokat szolgál, szimplán írd be a fenti összeadás összegét!
avatar
Cmo
-
2013.06.24. 00:32
349
mit kell csodálkozni, a szocreál közegben nem volt divatolás. ma meg itt van sok csili vili butik de a társadalom fele éhezik a többi meg örül ha kifizeti a számlákat.
avatar
loveit
-
2013.04.14. 07:40
348
Klassz cikk, egyet is értek vele többnyire. Az igaz hogy minden szegmens képviselteti magát, de nem olyanok az arányok mint más eu országokban.. Ez a fizetésekre vezethető vissza. Hiába mondjuk hogy legyenek divatosak az emberek, ha nincs pénzük rá. Ezért csak egy kis -nagyon kis- réteg van aki a magas kategóriát megengedheti magának.
avatar
biropeti | Fashion Guru
-
2012.05.26. 18:04
347
Dandy: Nem is kell mindenkinek értenie :)
avatar
Dandy
-
2012.04.25. 19:58
346
Alapos cikk, a kommenteket is olvasgattam, vicces a srác aki nem érti miért kerül 2-3x többe ez Zegna ing egy Hilfigernél.......... :)
avatar
zsu
-
2011.08.29. 23:22
345
én már semmin se lepődök meg.. mióta pár \"modell\" úgy jár a tévékbe mintha bordélyhouseba menne azóta van ez a trend...
avatar
Adrihanna | Fashion Guru
-
2011.08.29. 23:15
344
figyi azon nevettem... szórakozóhelyen lányok annál szebbnek érzik magukat minnél khm izé ki kéne csillagozni minden jelzőt, amit tudok használni rájuk =S mi lementünk puccosan csajosan de ízlésesen finom eleganciával de kényelmesen és ezerszer nagyobb sikere volt mint a mp stílbe táncikáló (inkább vonagló) kisasszonyoknak... =) de az utcán is ha megyek így nézem hogy néznek ki a nők.... rémes..
avatar
miley16
-
2011.08.29. 21:12
343
ez igaz... ma a miniszoknya meg a hasa ki póló a gyakori.. :A
avatar
Adrihanna | Fashion Guru
-
2011.08.29. 19:46
342
én azokat bírom, akik bármit vesznek fel jól áll nekik =) vagy, ha már annyira csúnya vagy idétlen, hogy jó =)

egyébként már nincs meg az a magyar kifinomult ízlésvilág mint anno =) láttam a Frei Dosszié egy régebbi adását most nemrég és képzeljétek egy amerikába kivándorolt profi tervezőnőnk azt nyilatkozta, hogy a magyar nők öltözködéskultúrája magasan verte a 40es években a francia nőkét, olyan szinten volt kifinomult az ízlésviláguk.... ma milyen a csinos magyar nő? ki van mindene =) clap clap :S elfajult minden =)
avatar
biropeti | Fashion Guru
-
2011.08.29. 14:26
341
katca: akik tévékben szerepelnek, általában már megszokták mert sokat voltak már és ezért nem is fordítanak nagy figyelmet a ruáhkra.
avatar
katca
-
2011.05.30. 18:48
340
én még sose voltam tévé felvételen , de ha mennem kéne tuti hogy nagyon ügyelnék a ruhámra és a sminkemre, de ez alapvető dolog. (nem mindenkinél)
avatar
sweetie
-
2011.05.29. 20:22
339
lehet kéne nekik ajánlani a tm divat cikkeit :P
avatar
Oliv3r
-
2011.05.29. 18:23
338
Elég kemény hogy politikusok olyan öltözetben képesek tévébe ülni mintha valami kertészkdésből jöttek volna :S manapság ez egyre gyakoribb..
avatar
Daws0n
-
2011.05.23. 19:20
337
ha hiszitek ha nem igen:p kösz grrenclub!
avatar
greenclub
-
2011.03.26. 21:37
336
Daws0nt ezennel Felderítő Pupákká nevezem ki. *tapstaps*
avatar
pongo
-
2011.03.26. 21:15
335
dawson ez szép volt! oknyomozó is lehetsz még:D
avatar
Kitti
-
2011.03.26. 14:17
334
Dawson te nem vagy semmi:))) komolan felhívtad és így bekérdezted? XD jóólvan:)
avatar
Attilaa
-
2011.03.26. 14:14
333
Jó tudni,hogy ilyen jó helyen voltak.Am az egészet egy öreg úr vezeti egyedül dolgozik.
avatar
Szeki | Fashion Guru
-
2011.03.26. 11:33
332
Lazák ha így telefonon elmondanak ilyeneket :O
avatar
tommygtc
-
2011.03.25. 23:31
331
Sokan azt hiszik hogy ez drága, pedig ha 1500-2000f-ból meg lehet oldani akkor az nem olyan sok.
avatar
Daws0n
-
2011.03.25. 23:14
330
Boygirlz! Felhívtam a Szilágyi szabóságot ès megkérdeztem hogy HÁ-ot ismerik e? Egy idősebb bácsival beszéltem aki azt mondta hogy igen és visszatérő vendég!! Igaza volt Walthernek! ;)
avatar
Huszti
-
2011.03.24. 04:39
329
\"Nem csodálom hogy nincs sok cipész, szabó stb. Mert nincs rájuk nagy igény. Persze néha bemegy egy-egy ember mert véletlenül nagyobb kabátot vett/kapott vagy zippzárt kell cserélni, de amúgy honnan lenne nagy forgalmuk?\"

Ebben van igazság. Meg régen kevesebb szabásféle volt és ezért jártak többet az emberek alakítani, de most már nagyobb a választék.
avatar
Athos
-
2011.03.23. 21:47
328
lehet h elnézek ehhez a szabóhoz mert nekem is van 1 hosszabb kordgatyám:)
avatar
Szandi
-
2011.03.23. 15:16
327
Blackjack ahol HÁ neve felmerül ott valóban ez lesz :D:) de most még visszafogjuk magunkat:P ugyi alawa?:PP
avatar
Burton
-
2011.03.21. 20:02
326
Nem csodálom hogy nincs sok cipész, szabó stb. Mert nincs rájuk nagy igény. Persze néha bemegy egy-egy ember mert véletlenül nagyobb kabátot vett/kapott vagy zippzárt kell cserélni, de amúgy honnan lenne nagy forgalmuk?
avatar
Blackjack | Fashion Guru
-
2011.03.21. 04:55
325
Miért van az hogy ahol flashy, petra, Kitti meg a többiek megjelennek ott szétoffolódik a topic ? :D
Nem vagytok semmik csajok az tuti!
avatar
lovelyrekus
-
2011.03.20. 00:42
324
Jól elvagytok ismét! :)
avatar
Kitti
-
2011.03.18. 18:33
323
\"Megkérdezni? Egyenesen nagyinterjút kellett volna vele készíteni ha tényleg ő csinálja hogy milyen ruhák fordultak meg nála meg milyen rendszerességgel :DDDD\"

:):):)hahaha:)
avatar
flashy2 | Fashion Guru
-
2011.03.17. 21:37
322
\"Megrohanják a kis boltot hátha ott találnak \"valakit\" a próbafülkében?? XD\"

hahaha na ez kemény lenne :))))))
avatar
horvath_tamas
-
2011.03.17. 03:16
321
\"Sajnos egyre kevesebb a jó mesterember, már azon kapom magam hogy meglepődök ha hallok ilyesmi történetet, mert manapság már nem nagyon találkozik az ember szabókkal, cipész bácsikkal, varró nénikkel stb. De jó tudni hogy csak vannak még. :)\"

Ezt én is meg tudom erősíteni. A rendszerváltás után sokan lenézték a kétkezi munkát, vagy többre akarták vinni, így lettünk a sok okos országa. Csakhogy az okosok és szorgalmasak aránya nem szabad hogy felboruljon. Ezért van az hogy jogászból, közgazdászból Dunát lehet rekeszteni, de egy jó mesterembert találni (főleg vidéken) van hogy komoly nehézség.
avatar
pongo
-
2011.03.16. 14:36
320
lányok azért ha mégis kiderítettétek írjátok már be :D
Csíkos Diesel garbó
Bizonyára sokan meglepődtök, de a YOOX új kínálatának eddigi legütősebb garbóját a Diesel hozta!

Legfrissebb hozzászólások
26
Vapiano – Egy falat...
villo, 2017.06.18. 20:48
7
A pápai pilóták egyedi...
Robcsi001, 2017.05.12. 19:39
1
Mi történt Taylor Lautner...
DaveLee, 2017.01.10. 23:10
9
Kalifornia megelőzte...
szzol, 2016.12.22. 23:37
2
George R. R. Martin beszólt...
Corall, 2016.11.07. 23:51
29
Tini vagyok, hogyan...
barbarakovacs, 2016.10.06. 09:29
Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
1986-ot egy negatív szimbólummá vált katasztrófa, a Csernobil-i atomreaktor robbanása árnyékolta be, az év egyik legnagyobb slágere a 'Rock me Amadeus' volt, Tom Cruise főszereplésével pedig a Top Gun hódította a mozikat.