Hazánkban a rendszerváltás óta a divatvilág is komoly változásokon ment keresztül
Magyarországi divatkultúra
349 hozzászólás
Kirschner Dávid    2010.09.04

Változott-e, és ha igen, miben a magyar öltözködési kultúra az elmúlt évtizedekben? Mit jelent ma Magyarországon a divat, és jellemző-e egyátalán honfitársainkra a divat orientáltság? A huszonegy éve bekövetkezett rendszerváltás a politikai szabadság mellett sok egyéb tekintetben is újat hozott, de legfőképpen talán egy olyan szemléletmód váltást, mely a Nyugatra, s annak életstílusára, életmódjára és szokásaira való nyitottságot jelenti. Nem túlzunk, ha azt állítjuk, a legtöbb mai ember a nyugati világhoz való viszonya alapján definiálja magát, melyet legjobban a megjelenésben, és tárgykultúra alakulásában érhetünk tetten. Ha megnézzük a húsz évvel ezelőtti öltözködési szokásokat hazánkban, a sablonossággal, és a változatosság hiányával szembesülünk, mely manapság is sokakra jellemző.

Először is világítsunk rá magára a megjelenésre. Némelyek emlékeznek, sokan csak anekdotákból ismerik a szituációt, amikor a 80'-as években Magyarországon valaki betért a ruha üzletbe, és ha volt igénye a választásra, megtehette: a kék és a szürke lóden kabát közül, a szintén két féle színű svájci sapkából... Persze, az élére vasalt, végig begombolt, rövidujjú fehér inges, fehér pamut zoknis és makkos cipős korszak véget ért, azonban még ma is ritka, hogy felelős állásokat betöltők, közéleti szereplők hajlandóak és képesek lennének a koruknak, társadalmi szerepüknek vagy éppen alkatuknak megfelelő módon öltözködni. Ma hazánkban a politikusok megjelénésében is tetten érhető, hogy nem mindig sikerült eltalálniuk a megfelelő öltözetet. Amerikában elfogadott, hogy kampány idején feltűrt kockás inget visel egy jelölt, az emberek így látják, hogy közülük való, de Európában a történelem során mindig is megszokott volt az elit öltözködésében is megnyilvánuló különállása.

Barack Obama egy
gyorsétteremben - Nyakkendő nélkül, ám mégis elegánsan
Barack Obama egy gyorsétteremben - Nyakkendő nélkül, ám mégis elegánsan

Minden politikus költ a ruhatárára, azok is, akiken ez nem látszik, mert például nem éppen ízlésesen válogatják össze a darabokat. Sajnos azok között, akiktől a munkájuk, hétköznapi életben betöltött szerepük ennyit sem vár el, még többen vannak, akik "nem éppen igényesen" öltözködnek. Ilyen sorok után pedig törvényszerű, hogy az elsők között felmerülő kérdést megcáfoljam: ez nem csupán pénz kérdés! S bár egyre múló tendencia, de sok férfira jellemző, hogy drága autóból száll ki, luxus óra van a csuklóján, a de a cipője és öltönye viseltes, holott megtehetné, hogy frissíti ruhatárát - többeknél már az erre való igény is hiányzik. Azok pedig, akik nem tehetik meg, hogy havonta kétszer az Andrássy út valamelyik boltjában vásároljanak, szintén van kínálat több, kellemes megjelenést biztosító darabokat áruló üzletben. Az imént felvázolt társadalmi metszet tovább mutat annál, minthogy valakinek kevesebb a jövedelme.

A cipő és a táska a nők és a
férfiak esetében is fontos kelléke a ruhatárnak
A cipő és a táska a nők és a férfiak esetében is fontos kelléke a ruhatárnak

Nyugati országokban általános, hogy az emberek jó megjelenésűek, függetlenül a társadalmi helyzetüktől, ugyanis a kellemes fellépésben nem csupán önmagunk megbecsülése, hanem az is megjelenik, hogy meg akarjuk tisztelni ezzel környezetünket. Amikor valaki emberek közé megy - vegyük például a manapság hazánkban még ilyen szempontból sarkallatos állásinterjúkat - a tiszta, korának és alkatának megfelelő ruha, a jól összeválogatott színek, az egymással harmonizáló színű kiegészítők (cipő, táska, öv, óra színe) nyomban segítenek, hogy kellemesebb benyomást tegyünk, hogy úgymond "komolyan vegyenek". Itthon pedig egyre több üzlet nyújt lehetőséget az ízléses, de pénztárca kímélő megjelenésre - gondoljunk csak a C&A vagy a Jeans Club üzleteire, melyek egyébiránt nemzetközi viszonylatban nem számítanak középkategóriás márkáknak. Mégis kiváló ellenpólusai lehetnének a kínai piacok kínálta, fél szezonig sem kitartó silány minőségű ruháinak.

"Le style est l'homme męme", azaz: "a stílus az ember maga". Pár sorral feljebb utaltunk a rendszerváltozás jelentőségére a magyarországi divatkultúrában. Ez azért lényeges, mert a határok megnyílása elindította a világmárkák beáramlását országunkba, s ezzel elindult az imént Buffontól idézett szállóige - ha lassacskán is, de - gyakorlati megvalósulása a magyar társadalomban. Az embereknek lehetősége nyílik az egyéniségüknek, életvitelüknek megfelelő ruhatár kialakítására. Az addig "más világként" látott nagybetűs Nyugat közel jött a kelet-európai emberhez, akinek lehetősége nyílt, hogy megvalósítsa az elérhetetlen életstílust - ha másként nem, legalább a külsőségekben. A térség emberére jellemző, hogy önmagát és másokat az alapján kategorizál, hogy mit visel, milyen mobilja van, milyen autóval jár, emiatt a divat és stílus fajsúlyosabb önkifejező eszköz hazánkban. Érdemes elgondolkodnunk azon, hogy hazánkba elsősorban a hivalkodó monogrammokkal, és motívumokkal apelláló brandek jöttek be, s bizonyára szerepet játszott ebben a divat iparban is jellemző előzetes piackutatás. Félreértés ne essék, nem a minőség és időtállóság letéteményeseinek számító nagy márkák iránti elkötelezettséggel, az ilyen jó értelemben vett márkahűséggel van a baj: az ember mondja meg, kicsoda is ő, és válasszon ez alapján, s ne fordítva, hogy egy márkajelzés jelentse az identitása margóit. Itt jegyeznénk meg: az alacsony jövedelem, és a - hazánkban igenis létező - "márka-kultusz" közti áthidalhatatlan szakadék fölött próbál hídként átnyúlni a márkás ruhák hamisítása. Ez a kereslet ilyen értelemben generálja a kínai piacok hamis ruhákat ajánló "részlegének" kínálatát.

Az Andrássy út (fotó: Kiss
Péter Attila)
Az Andrássy út (fotó: Kiss Péter Attila)

Visszatérve a márkák hazai jelenlétéhez, valóban, az utóbbi években bővült a kínálat, s Budapest felkerülhet a világ divat térképére. Az Andrássy úton sorra jelennek meg a luxusmárkák szalonjai, 2005 óta itt van, s nem régen új üzletbe költözött az olasz Ermenegildo Zegna, nem sokkal utánna a Louis Vuitton, a Burberry, a Christian Dior, a Gucci, D&G, vagy a Roberto Cavalli bukkant fel. Ezek a luxus kategóriás márkák, melyek üzleteiben csak kevesen engedhetik meg a vásárlást honfitársaink közül. Például teljesen Zegna-ba öltözni az elegáns darabokból meghaladja az egy millió forintot, hiszen egy öltöny kb. 420 ezer forint, egy ing 50 ezer forint körül mozog, a cipő 90 ezer, a nyakkendő 30 ezer, az öv ugyanennyi, egy kabát minimum 330 ezer forint. A sportos, Z Zegna modellekből már úgy' 350 ezerből is kihozható egy szett. A Burberrynél például egy nyakkendő szintén 30-40 ezer forint, egy férfi ballonkabát pedig 400 ezer. Ezen luxusmárkák megjelenése természetesen alapvetően nem változtatta meg a magyar öltözködési kultúrát, csupán aki eddig külföldön vásárolta meg az ilyen darabokat, már itthon is megteheti.

Az Ermenegildo Zegna öltönyei
a legfelsőbb minőséget képviselik
Az Ermenegildo Zegna öltönyei a legfelsőbb minőséget képviselik

Ugyanakkor ott vannak a felső középkategóriás üzletek, többek közt a Hugo Boss vagy a Tommy Hilfiger a Deák Ferenc utcában, más nevén a Fashion Streeten. Ezt a kategóriát kínálják az ún. multibrand üzletek is, mint a Peek&Cloppenburg az Arénában, és testvérüzlete, a Van Graaf, mely nem régen nyitott az Alleeban - itt többek közt Armani, Calvin Klein, Ralph Lauren és Paul&Shark darabok kaphatóak. Utóbbinak korábban még volt saját üzlete a Váci utcában, de furcsa módon nem volt meg az elegendő számú érdeklődő, holott például a Paul&Shark azon kevés gyártók egyike, aki valóban örök garanciát vállal ruháira. Érdekes, hogy míg világviszonylatban az imént felsorolt cégek darabjai a felső középkategóriát jelentik, itthon még mindig a felső, mondhatni "elérhetetlen" csoportba soroljuk őket. Ez talán abból is fakadhat, hogy az elmúlt évek szinte egy csapásra hozták a luxus kategóriájú brandeket hazánkba, előtte pedig éveken át a felső-középkategóriás áruk jelentették a csúcsot. Aki a méltán nagyágyú Hugo Boss-ban szeretne járni, annak egy öltönyre 160 ezer forintot, egy női kosztümre 190 ezret kell szánnia. Inget 30 ezerért, blúzt 50 ezerért vásárolhatunk, táskát hölgyeknek 180 ezerért, uraknak több tíz ezerrel kevesebbért. Farmert, nadrágot 40 ezer forintért kapunk. A Ralph Lauren kollekcióiból 3-400 ezerbe kerül egy-egy öltöny, egy ing 25 ezerbe, egy póló - a hímzéstől függően - 20 és 40 ezer forint között mozog. Furcsa, hogy a Ralph Lauren egy kedvelt, és keresett márka itthon, mégsincs saját üzlete. Egyébiránt a hölgyeknek szánt darabok egyik gyártónál sem amiatt kerülnek többe, mintha a szebbik nem képviselőit könnyebb lenne rávenni a vásárlásra, hanem mert a nekik szánt darabok szabása bonyolultabb, és drágább, finomabb anyagok felhasználásával készülnek.

A középkategóriát képezi nálunk a Marks&Spencer, mely hazájában, Angliában elsősorban élelmiszer üzletláncként funkcionál. Kiváló minőségű darabokat kínálnak, elsősorban a klasszikus stílus kedvelőinek. Egy itteni vásárláshoz elég "már" 100-120 ezer forint is, hogy valaki kompletten felöltözzön.

Itthon a fiatalok kedvelt
üzlete az átlagember számára is megfizethető H&M
Itthon a fiatalok kedvelt üzlete az átlagember számára is megfizethető H&M

A divatipar ma már leginkább a fiatalokra épít: ők azok, akikben eleven a "másságra" törekvés, vagyis élesen el akarják különíteni magukat az előző generációktól. A fiatalok ilyentén törekvései egyrészt befolyásolják a divat alakítását, generálják az új kollekciókat, majd ők maguk lesznek ezáltal befolyásoltak. Itthon általuk a leginkább kedvelt - és megfizethető - üzletek például a H&M, a Zara, a Bershka, vagy a csak hölgyeket kiszolgáló Stradivarius. A stílusos, trendi megjelenést a fiatalság körében hazánkban az innen származó darabok jelentik. Több statisztika szerint minden harmadik középiskolás és minden ötödik huszonéves egyből megveszi a legújabb darabokat, míg a teljes népességnek csupán nyolc százaléka teszi ugyanezt. A nem prémium, de minőségi márkák legfőbb lelőhelyei ma a plázák, bár például a Gant vagy a Lacoste ezeken a helyeken is jelen vannak. Folyamatosan bővül a kínálat, s szinte már bárki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb, trendi és jó minőségű ruházatot, egyre pénztárca kímélőbben.

Hazánk divat és stílus körképét egy cikk kereteibe lehetetlen összefogni, mégis a teljesebb kép érdekében fontos megjegyeznünk, hogy itthon - szerencsére - továbbra is megvan az igény a méretre szabott darabokat kínáló vállalkozásokra. Ez a klasszikus, polgári divat tovább élését jelenti, mely mindig is jellemezte Budapestet. A belváros apró utcái rejtik magukban azokat a műhelyeket, ahol méretre készítik a cipőket, vagy éppen úri szabóságok működnek. A méretre szabott öltönyök értéke nem csak az egyediségükben rejlik, hanem mert ezeket általában a megrendelőjük egyéniségéhez, jelleméhez és karateréhez igazítják, és nem feltétlenül az aktuális trendhez. Ezek fazonára úgy' 200 ezer forint körül mozog, az anyagokat pedig neves anyag gyártóktól (pl. Cerutti, Zegna, stb.) is be tudják szerezni. Összehasonlításképpen: egy konfekció Armani öltöny kb. 160 ezer forint, ebből a méretre készült verzióért már két és félszer ennyit kell fizetnünk. Ne feledkezzünk meg a kézzel varrott, cipész mesterek által készített lábbelikről sem. Ez valóban igazi luxus, de ha összehasonlítjuk a minőséget és az árat a boltban kapható, ugyancsak minőségi darabokkal, a mérleg nyelve a kézzel készült darabok felé billen. A méretvételtől, és a kaptafa készítéstől számítva hozzávetőleg egy hónap alatt el is készül egy egyedi darab, és 100-120 ezer forintba kerül. Időtállósága pedig nem csupán években mérhető.

Óraüzletek az Andrássy-n
Óraüzletek az Andrássy-n

Annak, hogy Budapestet igenis, számontartják nemzetközileg a divatvilágban, ékes bizonyítéka a luxus ruházati üzletek mellett az egyéb luxus cikkeket kínáló szalonok. Bár a Barakka Diamond szalonjában egy ideje lehetett kapni, az Andrássy úton pár éve nyitott a Vertu egy saját szalonnal. A Nokia Corporation tagja kínálja a világ legdrágább sorozat gyártású mobiltelefonjait, másfél és négy millió forint közötti áron. Nem is gondolnánk, de egyes információk szerint itthon évente 300 darabot (!) adnak el belőle - nyílván ebbe beletartoznak nem csak a honfitársaink, hanem az ide látogatók által vásárolt darabok is. A tökéletes megjelenéshez ma már nem elég csupán egy jó öltöny, s a megegyező színű kiegészítők (öv, cipő, táska), a divat fogalmába ma már nem csak a ruhatárunk darabjai férnek bele. Hazánkban is egyre inkább tendenciává válik, hogy - mivel a karóra sokat elárul a viselőjéről - erre is ügyelnek az emberek. A legtöbb nagy svájci gyár modelljeit viszonteladónál lehet megtalálni, ilyen a Vacheron Constantin, az IWC, a Jaeger leCoultre, a Panerai vagy éppen a Breitling. Ezeket eddig külföldi utakon, a határon túl lehetett csak megvásárolni, de jónéhány éve itthon is van erre lehetőség, s ami a legfontosabb, nincs különbség a hazai és nemzetközi árak között. A Breitling modelljei átlagban 600 ezer és 1,8 millió forint között mozognak, a Breitling for Bentley kollekció darabjai 2,5 milliótól kezdődnek. Jó hír, hogy a legismertebb svájci gyár, a Rolex saját szalonnal van jelen hazánkban. A Vörösmarty téren található la Boutique Suisse a kiváló műszerek egyedüli forgalmazója. Szintén saját üzlete van a Tag Heuernek és az Omegának - természetesen az Andrássyn.

Rövid áttekintésünkből kitűnhet, hogy hazánkban ismét kezd nőni az igény a minőségi divatra és megjelenésre, nem csak a fiatalok körében. Ettől függetlenül Magyarországra inkább igaz az, hogy a kínálat határozza meg a keresletet. Kezdve az alsó középkategóriás üzletek csupán pár szezonig tartós darabjaitől, a masszív, sokáig hordható felső kategórián át, egészen a luxus darabokat kínáló szalonokig, minden szegmens képviselteti magát hazánkban. Tessék csak válogatni, hiszen van miből, de ne feledjük: Le style est l'homme męme.

Kapcsolódó cikkek
Az Andrássy út nevének hallatán mindenkiben feldereng valamilyen emlék. Egy nyár esti séta az Operánál, halk sóhajok a kirakatok előtt, karácsonyi díszbe öltöztetett fák a fehér hóban, egy piros Vespa, a megállíthatatlanul hömpölygő tömeg, arcok, árnyak, színek, illatok. Budapest ütőerét tapintjuk ilyenkor.
A Mercedes-Benz Fashion Week egy olyan rangos esemény a divat világában, ami lehetőséget nyújt a német és nemzetközi divattervezőknek, hogy bemutathassák a legújabb kollekcióikat. Ezen rangos eseményen idén a hajas babáktól kezdve az üzletasszonyokon át a zombikig mindenki megjelent - tiszta halloween volt.
A budapesti Louis Vuitton szalonban jártunk, az Andrássy út 24 szám alatt, az Opera mellett. Bármiről is dalolnak az Operában és bármely darabot is játszanak, olyan csodás szólamokban nem tudnak megszólalni, mint a Louis Vuitton előkelő polcain helyet foglaló csodás darabok. 
Tavaly december 4-én megnyitott a várva várt D&G boutique az Andrássy út 33. szám alatt! A rég várt megnyitóról eddig csak álmodtak a nemzetközi luxuscikkek szerelmesei, mára azonban mindenki nagy örömére a D&G store tökéletes valóság itt Magyarországon is. 
A Trendmagazin tavaly már bemutatta az Andrássy úton található Zegna szalont. A cikk nagyon nagy visszhangot váltott ki, éppen ezért úgy láttuk, van értelme egy újabb interjúnak is ebben a témakörben. Kolozsvári Zsuzsával, az Ermenegildo Zegna üzletvezetőjével Hennel Ádám beszélgetett.
Hennel Ádám is részt vett azon a rendezvényen, ahol az ország legtehetségesebb fodrászai mutatták be munkáikat.
Mivel az utóbbi időkben egyre gyakrabban esik szó ilyen-olyan módon a bulvármédiáról, ezért úgy döntöttünk, hogy egy asztalhoz ültetjük a Starity és a Trendmagazin vezetőjét.
Szólj hozzá te is!

Ahhoz, hogy hozzászólhass a cikkhez, előbb be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, az alábbi adatok megadásával megteheted, a hozzászólásod pedig egyből megjelenik az oldalon.

Kép beillesztése: http://domain.hu/kepneve.jpg - egy hozzászólásban több kép is elhelyezhető!

Mennyi 8 és 1 összege?
Ez védelmi célokat szolgál, szimplán írd be a fenti összeadás összegét!
avatar
Attilaa
-
2010.12.02. 17:03
199
Köszi a gyors válaszokat.Igen én is ettől tartok ,hogy ugye 150$ kb 30ezer de mongyuk 40ért már nem vinném.
avatar
Attilaa
-
2010.12.02. 16:59
198
Köszi a gyors válaszokat.Igen én is ettől tartok ,hogy ugye 150$ kb 30ezer de mongyuk 40ért már nem vinném.
avatar
Ricsiboy
-
2010.12.02. 16:54
197
Valamennyi árkülönbség biztos lesz, nekem az a tapasztalatom hogy a dollárban megadott árak nem mérvadók. Inkább érdemes megnézni a weboldalon mondjuk német nyelven és ott euróban mennyi. Na kb annyi lesz itthon is.
avatar
Adrihanna | Fashion Guru
-
2010.12.02. 16:32
196
Szia Attila!
Az Andrássyn egészen biztos, hogy tudnak segíteni. Cikkszám nem árt hozzá, mert akkor könnyebben utána tudnak keresni. (nem akarom rontani senki üzletét, de én speciel úgy vettem észre, hogy kint olcsóbb minden.. szóval őőőő.. én ha bécsbe járok, ott vásárolok.. ha ott jársz, érdemes ott bevásárolni)
avatar
Blackjack | Fashion Guru
-
2010.12.02. 15:38
195
Hello Attila! Az Emporio Armaninak van hivatalos üzlete az Andrássyn, mindenképpen ott nézd meg, valszeg tudnak neked rendelni! ;)
avatar
Attilaa
-
2010.12.02. 15:20
194
Sziasztok, nem volt ötletem hol kérdezhetném meg illetve hova írjam ezért ha nem itt a helye akkor bocs.Na szóval tetszik ez a cipő link: http://www.emporioarmani.com/item/store/ARMANI+JEANS/tskay/5D6D5085/rr/1/cod10/44239269PP/areaid//sts/ nem tudjátok ,hogy lehet-e ilyet kapni az Andrássyn és ha igen akkor mennyiért ? (mennyi hasznot tesznek még erre a 150$-ra)
avatar
Adrihanna | Fashion Guru
-
2010.11.10. 23:13
193
Atohos, Toma : Like..
avatar
Toma | Fashion Guru
-
2010.11.10. 08:25
192
hát igen, sokak elszúrják néha az öltözködést...de sokaknak van stílstjük...aki szerintem néha szintén elszúrja..:D
avatar
Athos
-
2010.11.09. 19:46
191
Monika90 ez hülyeség.. azért nem vesz politikus drága ruhát nehogy kitűnjön? inkább azért nem mert nincs 1deka ízlésük a többségnek
avatar
flashy2 | Fashion Guru
-
2010.10.30. 13:32
190
és mégis mennyien elszúrják!
avatar
Monika90
-
2010.10.29. 18:16
189
jazmina: hát igen, ha lehetne készíteni egy statisztikát arról hogy pl egy Oscar átadásra hány nő és hány férfi kér fel külön stylistot akkor egész biztos hogy a nők vezetnének.:-)
avatar
donvito
-
2010.10.02. 12:08
188
Walther: ebben szerencsére igazadvan de ez így normális ;)
avatar
Jonny
-
2010.10.01. 20:32
187
Marks&Spencer-nél én csak nyakkendőt vennék max inget de öltönyt nem, azok nem valami jók.
avatar
Walther | Fashion Guru
-
2010.09.27. 14:17
186
Szerintem is a nőknek sokkal nehezebb bizonyos helyekre öltözni, mert pl ha megnézzük a különféle partikról készült cikkeket (mondjuk egy étterem megnyitó buli) , ott is a nőknek a ruháit szedik szét az újságok, egy férfi pedig megjelenik egy fekete öltönyben fehér inggel akkor már rendben is van. :P
avatar
Adrihanna | Fashion Guru
-
2010.09.26. 21:42
185
a férfiaknál az a baj, hogy sokan nem tudják hordani szerintem.. olyankor ütik a női bakikat =)))
avatar
jazmina | Fashion Guru
-
2010.09.26. 20:15
184
Attól függ, hogy hova megy az ember. Ha alkalmi öltözet is, legtöbbször meg van szabva a dress code, és olyankor már a nők sem vehetnek fel akármit.
És igaz Toma, hogy mondjuk a női ruhák közt nagyobb a változatosság, ezzel arányosan viszont a nőknek bakizni is nagyobb esélyük sajnos...Amíg egy férfi egy jól szabott öltönnyel vagy szmokinggal nehezen tud mellé lőni :)
avatar
donvito
-
2010.09.26. 15:06
183
Ez igaz Toma de attól még az igényesség sok esetben hiányzik.
avatar
Toma | Fashion Guru
-
2010.09.26. 14:36
182
nőknek változatosabb lehet az öltözködés..hiszen nálunk több ruhadarab is elfogadható alkalminak mint férfiaknál..szeirntem:)
avatar
Monika90
-
2010.09.25. 23:45
181
A politikusok öltözködése hazánkban azért lehet érdekes téma, mert sok politikus úgy gondolja hogy inkább próbál a nagy tömegeknek tetszeni és nem akar túl márkás és értékes ruhadarabokat vásárolni, mert abból csak újabb beszédtéma meg botrány lesz. És mivel az emberek többsége sem ismerte még fel a divatot ezért nem is tűnik ki nekik ha egy politikus rosszul öltözik. A női képviselőknél már más a helyzet, mert egy nőnek (az emberek szerint) mindig toppon kell lenni és jól kell kinézni. Ez a férfiak felé nem elvárás itthon még, pedig külföldön ez is alapvető.

Hogy mikor fog ez megváltozni arról sejtésem sincs.

M
avatar
Walther | Fashion Guru
-
2010.09.25. 13:34
180
Hy

Jók a témák amikről folyt az eszmecsere. Én úgy gondolom hogy idővel majd Mo-n is lesz változás a divat terén és ez a zűrzavar a kategóriákkal helyreáll. Szerintem a BOSS, Benetton stb lesz az elérhetőbb kategória, de persze aki nagyon az élen akar járni annak ott lesz az Armani, Burberry stb.

A luxusboltok árazásán pedig nem kell meglepődni kedves PaulShark, ugyanis az a plussz költség amit kifizetsz, azt meg is kapod a termékért hidd el.
avatar
suvitomi
-
2010.09.20. 15:04
179
chloe: szerintem egy jó darabig nem lesz változás, mert a lakosság nagy része nem engedhet meg magának ilyen drága ruhákat sajnos. :(
avatar
chloe
-
2010.09.20. 11:57
178
szerintetek mi lesz később? mert most is eléldegélnek a nagy márkaboltok de kevés ember veszi őket.. azt nem tudom mikor lesz már az amikor mérhető lesz a lakosság körében az ilyen márkák viselése. mert most a C&A meg ezek amikkel rögtön találkozok az utcákon.
avatar
Barbie
-
2010.09.17. 13:18
177
Még szép! Azt a tervezői munkát amit pl. egy Cavalli vagy Armani csinál, az a világon a legjobb, még jó hogy nem osztogatják ingyen.
avatar
Barti33
-
2010.09.17. 13:08
176
Biztos a márkát is meg kell fizetni PaulShark, de azt is figyelembe kell venni hogy ezek a brandek mindig a legjobb minőséget nyújtják!
avatar
jazmina | Fashion Guru
-
2010.09.16. 21:11
175
You\'re right flashy2 :)
avatar
flashy2 | Fashion Guru
-
2010.09.16. 20:24
174
az nem baj ha nincs egy politikuson zakó vagy nyakkendő de akkor is maradjon elegáns és ne kinyúlt pólókban vagy converse cipőben jelenjen meg!
avatar
alawa | Fashion Guru
-
2010.09.16. 14:00
173
öassze kéne állítani egy ilyen öltözködési mega guideot a politikusoknak h mit mikor mivel :))
avatar
jazmina | Fashion Guru
-
2010.09.16. 12:56
172
Dehogyis sértődtem meg, csak kukacoskodásnak tűnt, de akkor nem volt az. Ennél azért több kell egyébként, hogy én megsértődjek :)
avatar
Adrihanna | Fashion Guru
-
2010.09.15. 15:07
171
semmi rossz szándék nem volt a kommentemben, nem akartam kötekedni... ha mégis megsértettelek vele, akkor bocs
avatar
Adrihanna | Fashion Guru
-
2010.09.15. 15:04
170
az előtte lévő mondatodra reagáltam.. tisztában vagyok vele, hogy mit jelent a business casual..
Kris Van Assche sneaker
Gyakori probléma a fiataloknál, hogy a mostanság divatos sportosan elegáns, feketét a fehérrel kombináló stílushoz nem találnak megfelelő cipőt. A Kris Van Assche megalkotta számukra a tökéletes modellt, mely fekete bőrből készült, a talpa pedig fehér színű.

Legfrissebb hozzászólások
18
Ballonkabát akkor és most
canshuga, 2018.04.03. 13:59
26
Vapiano – Egy falat...
villo, 2017.06.18. 20:48
7
A pápai pilóták egyedi...
Robcsi001, 2017.05.12. 19:39
1
Mi történt Taylor Lautner...
DaveLee, 2017.01.10. 23:10
9
Kalifornia megelőzte...
szzol, 2016.12.22. 23:37
2
George R. R. Martin beszólt...
Corall, 2016.11.07. 23:51
Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Miután a hatvanas-hetvenes években ugrásszerűen nőtt a TV-készülékek száma a háztartásokban világszerte, egyre nagyobb hatást gyakoroltak az emberek életére a különböző Tv-sorozatok.