Trendmagazin

Megvették a Neiman Marcust

A luxuspiac zászlóshajója új kezekben

2013.10.03 | Munkatársunktól

A luxusáruházak világában az eddigi legnagyobb üzlet köttetett nemrég: a Neiman Marcus bolthálózat az Ares Management és a Canadian Pension Plan Investment Board tulajdonába került. Az amerikai üzletlánc 6 milliárd dollárért kelt el, 1 milliárddal többért, mint amennyit a 2005-ös tranzakciónál fizettek érte. Az új tulajdonosok nagyon jelentős tőkebefektetést terveznek, hogy megerősítsék a Neiman Marcus piacvezető szerepét a luxuscikkek kereskedelmében. A két új tulajdonos egyenlő részesedéssel bír, és az eddigi management is megtartottak egy kisebb hányadot.

Luxuscikkek minden mennyiségben

A 79 boltból álló hálózat régóta arról híres, hogy rendkívül engedékeny politikát folytat a vevőkkel szemben, a standardokat jelentősen túllépve. Az iparág legelső ilyen kezdeményezéseként, 1984-ben indították el törzsvásárlói programjukat, amelynek azóta már 144 000 tagja van, ez azért is bizonyult jó iránynak, mert az elmúlt év bevételeinek a 40%-át a törzsvásárlók megrendelései adták. Napjainkban a Neiman Marcus egyet jelent a luxussal, ahol a tehetős nők és férfiak egyaránt megtalálják a számukra kedvező divatcikkeket. Kínálatukban olyan nagy márkák szerepelnek, mint a Gucci, a Salvatore Ferragamo, a Saint Laurent, a Lanvin, vagy éppen a Brunello Cucinelli.

A férfiak is költhetik a pénzüket

A vállalat abban is élen járt, hogy elsőként kezdtek el online is értékesíteni még 2000-ben. „Bízom benne, hogy vásárlóink és partnereink osztoznak a lelkesedésünkben, hogy az új befektetőink hozzásegítenek minket, hogy tovább folytassunk egy olyan üzletet, amely a luxusról és a divatról szól, ahol a legfontosabb a figyelmes kiszolgálás és az innovatív marketing” – nyilatkozta Karen Katz vezérigazgató.

Akik figyelemmel követik a luxus szektor történéseit, emlékezhetnek, hogy az év elején már történt egy nagy tulajdonosváltás, akkor a Saks Fifth Avenue is egy kanadai üzlethálózathoz került, 2,4 milliárd dollárért.