Jogerős ítélet született
Megvonták a Zeppelin-ház engedélyét
53 hozzászólás
Molnár Gergely    2011.05.13

A Fővárosi Bíróság semmisnek mondta ki a Zeppelin projekt első és másodfokú elvi építési engedélyét, továbbá a hatóságot új eljárás lefolytatására kötelezte. Csipak Péter nagy álma komoly akadályba ütközött.

Mégsem épülhet?
Mégsem épülhet?

Sok támogatója és ellenzője volt az ötödik kerületi terveknek, melyről korábban is írtunk, a látványtervek alapján több házat is lebontottak volna a Bécsi utcában és helyükre egy nagy épületkomplexumot akartak emelni. A Budapest Világörökségéért Alapítvány perelte be Csipak Péter terveit és a bíróság döntött, indoklásuk szerint műemléki jelentőségű az egész ötödik kerület, tehát az UNESCO világörökségi terület része, az eljárásba be kellett volna vonni a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalt is, ezt jogszabály írja elő kötelezően.

Csipak Péter beruházását nem
várt akadályok nehezítik
Csipak Péter beruházását nem várt akadályok nehezítik

A közvéleményt megosztó, léghajóra emlékeztető épület megvalósítása végleg elakadhat, elképzelhető, hogy megsemmisül a Zeppelin, holott még csak a tervekben szerepel és korábban több hatóság engedélyét is megszerezte. Ellenzői szerint nincs helye egy ilyen beruházásnak a belvárosban, hiszen alapvetően meghatározta volna a kerület arculatát, mások viszont Budapest új látványosságát látták benne.

Az ügy további alakulásának részleteiről még beszámolunk.

avatar
suvitomi
-
2011.07.06. 21:58
237
ezekszerint kepesek elgancsolni a projektet.
avatar
DrFly
-
2011.07.06. 17:58
236
magyarhirlap online :A kör bezárult, nem épülhet meg az „üvegkoporsó”

Zátonyra futott a Zeppelin-ház néven elhíresült tervezett beruházás, amely szerint az V. kerületi Bécsi utcában három régi épület elbontásával egyetlen hatalmas tömböt húztak volna fel a világörökségi védőzónában. Korompay Katalin, az elvi építési engedélyt megfellebbező Budapest Világörökségéért Alapítvány kurátora úgy véli: a beruházónak elő kellene vennie a „műemlékes” énjét, ahogy a Deák Ferenc utcai felújításoknál tette. Csipak Péter beruházó nem nyilatkozott lapunknak.

http://www.magyarhirlap.hu/kultura/mi_lesz_a_zeppelinhazzal.html
avatar
fenyvesipeti
-
2011.07.05. 21:38
235
polgarlaszlo: és? talán nem kellett volna annyi irodát se építeni és akkor nem akarna mindenki a belvároson átkocsikázni. az meg vicc hogy érvként még azt is felhozzátok hogy a parkolóház miatt jó a Zeppelin?! egyik se kell
avatar
falsebit
-
2011.06.19. 15:00
232
szerintem hagyni kéne hogy megépüljön.. de erre nem sok esély van..
avatar
gery
-
2011.06.18. 16:21
231
vivtomas: és honnan szedsz erre pénzt??
avatar
vivtomas
-
2011.06.13. 00:05
230
Xetron: Miért ne tudnál? A régi házakat fel kell újítani és belül átalakítani. Nálunk nyugatabbra ezt teszik, és nem hagyják hogy néhány kétes hírű megalomán üzletember, mint Csipak P. tönkretegye a város látképét.
avatar
Shadow88
-
2011.06.10. 20:02
229
Valaki belinkelt régebben egy tv műsort és ott mondták ezt :/
avatar
Bebe
-
2011.06.08. 20:33
228
Badboy ki szerint van kész BP???
avatar
Badboy
-
2011.06.05. 18:11
227
akkor a leg1xübb ha sehol semmit nem lehet építeni mert mint hallottuk budapest készen van lol
avatar
Walther
-
2011.06.04. 14:39
226
Ellentmondásos hogy egyrészt forgalomcsökkentésről beszélnek egyesek, és mellette meg nem akarják hogy elnéptelenedjen a belváros. A kettő üti egymást.
avatar
urbanjoco
-
2011.06.03. 18:35
225
igazad van laci, soxor ülni tudnék egy szabad helyért..
avatar
polgarlaszlo
-
2011.06.01. 22:03
224
Ne gyertek már folyton azzal hogy csökkenjen a belvárosban a forgalom... Azért nagy a forgalom mert BP ilyen, nincsenek megfelelő elkerülő utak, nincs körgyűrű. Erről talán nem Csipak Péter tehet! És sokszor parkolni is őrült nehéz, én is folyton keringek körbe körbe mire találok egy helyet, vagyis ezzel is növelem a forgalmat! De ha lenne parkolóház, akkor ez is megoldódna.
avatar
Bernie
-
2011.05.29. 20:25
223
Ha nincsenek külön védve valami különleges műemlék miatt, akkor nem értem miért nem bonthatók?
avatar
horvath_tamas
-
2011.05.29. 16:06
222
fenyvesipeti: Volt már itt arról szó, hogy az elvi építési engedélyhez elegendő nagyvonalakban a terv, utána indul meg az igazi munka.
avatar
Burton
-
2011.05.27. 19:44
221
fenyvesipeti: nem tudok pontos %-ot mondani, de szerintem egy kisebb része lesz csak iroda... Abból tényleg sok van már.
avatar
Balumsn
-
2011.05.27. 13:53
220
Sztem az a 3 db épület senkinek nem hiányozna ha helyettük felépülne egy ilyen.
avatar
LosSantos
-
2011.05.26. 15:59
219
Hát a forgalom tuti nőni fog, de ez bármilyen új épületnél ami több funkciós így lenne!
avatar
Marci20
-
2011.05.24. 14:28
218
fenyvesipeti: Miből gondolod hogy ez majd olyan nagy forgalmat fog generálni?
avatar
tSas
-
2011.05.21. 16:51
217
ezt én se értem Karesssz..
avatar
Karessz
-
2011.05.20. 23:53
216
Nem értem miért kell ennyire megakadályozni, én semmi rosszat nem látok abban ha néhány ponton modernizálódik a város. Nyilván ha minden régi épületet lebontanánk az nagyon rossz lenne, de 3db még belefér ha ennyi mindent kapunk helyette.
avatar
bigyo92
-
2011.05.20. 16:11
215
vivtomas: nem sokat mond, ha már így megkérdezted. de mások is leírták hogy újat építeni a régi lebontása nélkül nehéz lenne szállodával, üzletekkel meg léghajóval :)
avatar
Angelina
-
2011.05.19. 23:12
214
Még a végén a TM lesz hibás hogy ír a Zeppelinről.. mintha valami bűnös dolog lenne.. vicces vagy Fenyvesipeti :) Te nem mennél fel szívesen a tetőn építendő parkba? Eddig nem az volt a baj hogy kevés a zöld a belvárosban? Akkor hogy is van ez höh?,?
avatar
Fannika13
-
2011.05.18. 22:08
213
ha ezeken a begyöpösödött hivatalokon múlt volna mindig hogy mi hova épül fel akkor sztem egy jó épület nem lenne, csak régi romos házak :S
avatar
kantorjozsef
-
2011.05.17. 23:05
212
Szia fenyvesipeti! Szerintem illik oda, ne felejtsük el hogy ott a Fashion Street és több modern épület is, az autós forgalmat meg nem fogod tudni kiszűrni a belvárosból, viszont én is sokszor tapasztaltam már hogy nem találtm parkolóhelyet a környéken... Én remélem hogy valamilyen formában megépül!
avatar
Zoldalma
-
2011.05.17. 14:03
211
Amennyire ismerem Ádámot az lenne az Érthetrtlen ha nem támogatná! Én is sajnálom a régi épületeket, de ugyanakkor az is igaz hogy annál érdekesebb egy város, minél sokszínűbb.
avatar
fenyvesipeti
-
2011.05.16. 22:43
210
\"Ellenzői szerint nincs helye egy ilyen beruházásnak a belvárosban, hiszen alapvetően meghatározta volna a kerület arculatát\"

Szerintem nem ezeket kifogásolják az ellenzők, hanem pl. azt hogy

a) nem illik oda
b) nem kell több iroda a belvárosba
c) nem kell parkoló a belvárosba mert a forgalom csökkentés a cél ez pedig növeli
d) úgy akarták megkapni az engedélyeket hogy semmi konkrét tervük nincs, csak 1-2 rajz

De látom a TrendMagazin valami érthetetlen ok folytán nagyon nyomja előre a Zeppelint, már aloldala is van (jó lett mandark), miközben egyre jobban látszik hogy kezd kirajzolódni az 5kerben az újabb ingatlanpanama botrány..
avatar
xetron
-
2011.05.16. 21:02
209
vivtomas: hát a régi lebontása nélkül nehezen tudsz újat létrehozni..
avatar
horvath_tamas
-
2011.05.16. 20:24
208
lovelyrekus: Pontosan, de erre mondják: \"business sucks\" :)
avatar
Torpedo
-
2011.05.16. 19:55
207
\"Ami a műemléképületek illeti szerintem már igazából mindegy, hisz az egész város tele van \"foltokkal\"... Akkor lenne igazán jelentősége ha eddig se adták volna meg az engedélyeket \"

Pontosan így van Molly. Számtalan más épület is elkészült, anélkül hogy ezeket feszegették volna. Ott van például a Vörösmarty téri nagy üvegépület, de vannak más példák is. Ez inkább betudható a hivatal kekeckedésének, de lehet hogy valaki direkt Csipaknak akar keresztbetenni.
avatar
lovelyrekus
-
2011.05.16. 16:39
206
de akkor ez így nem túl fair, mert már akkor csomó tervet pénzt stb kell beletenni hogy meglegyen az elvi engedély, utána meg visszavonják az egészet? :S
Nike 'FC Barcelona' galléros póló
A Nike megjelentette az FC Barcelona pólóját, ami megvásárolható szürke, bordó és citromsárga színben is.

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Szerkesztőségünk úgy döntött, hogy egy egész rovatot szentel a 20. század egyik legemlékezetesebb évtizedének, a legendás nyolcvanas éveknek.