Trendmagazin

Merre tovább, Richard Mille?

16 új üzlettel indult a 2014-es év

2014.08.03 | WtheJournal/TM

Miután vállalata új rekordokat döntött 2013­-ban, a márkaalapító üzletember, Richard Mille igyekszik lépést tartani a tavalyi lendületével idén is, főleg mivel ebben az évben 150 millió svájci frankos forgalmat tűzött ki célul­, miközben különösen összpontosít a női vonal megerősítésére - mondta el a WtheJournal munkatársának. Az előrejelzések szerint körülbelül 3300 órát szándékoznak eladni a 2014-­es évben.

WtheJournal: Hogyan áll össze a 2013-as év a fejedben?

Richard Mille: A legfontosabbak azok a jó hírek, miszerint a bevétel jelentősen emelkedett, így elérve a 132 millió svájci frankot a körülbelül 3000 legyártott órával­ és ez a szám még nagyobb lett volna, ha a még kiszállítás előtt és alatt álló darabokat is beleszámolnánk. Egy másik kulcsfontosságú pont 2013­ban az RM 031 High Performance megjelenése volt, melyről nem beszéltek ugyan sokat, mégis számos okból kifolyólag egy különleges óráról van szó. Ez a kiváló karóra is bizonyítja, hogy a minőségi gyártók szakértelme mostantól lehetővé teszi számunkra, hogy az innovatív termékek szinte már meghökkentően megbízhatóak legyenek. A legújabb óra egy egész hónap tesztelés után mindössze 1,03 másodperc eltérést mutatott, ez a modell, és a hozzá hasonló többi órák is csak limitált példányszámban kaphatóak. Habár a technikai fejlődésben nagyon gyorsan halad a márka, az órák mellett nyilvánvalóan ki kell építenünk hamarosan más termékeket is.

Richard Mille (Fotó: Droits Reservés)

Mesélj a Kering Group megszakított kivásárlásáról...

Minden tárgyalásnak vannak pozitív és negatív aspektusai is egyaránt, és ellentétben az eddig nyilatkozottakkal, az eladási ár nem okozott akadályt. Egyértelműen, ha előrehaladsz bármilyen folyamatban, és ha eljön az a pont, hogy azt gondolod hogy többet veszítesz, mint amennyit nyersz, muszáj megállnod. És mi éppen ez alapján hoztuk meg a döntésünket.

Melyek lesznek a 2014-­es Richard Mille sztárprodukciók?

A 2014­-es év folyamán kiadunk majd nyolc, vagy kilenc új exkluzív modellt, mely jó bizonyítékul szolgál arra, hogy még egyáltalán nem fogytunk ki az ötletekből, és van még mit fejlesztenünk a projektjeinken. Muszáj folytonosan ellenőriznünk magunkat! Ebben az évben láthatjátok a SIHH- en, hogy az új, női kollekciónkon dolgozunk nagy erőkkel, egyrészt, mert válaszul az erős keresletre, másrészt pedig szeretnénk, ha lenne egy jól megalapozott női kollekciónk is. Ezen terjeszkedés mellett azt is tervezzük, hogy tovább nagyítjuk a kínálatunkat az első fémszíjas Richard Mille darabokkal. Szóval ebben az évben egy következetes, megalapozott, és határozottan öntudatos kollekciót adunk majd ki a nők számára is.

Kik vásárolnak általában ilyen áron női órákat, inkább a férfiak, vagy a nők?

Hogyha az átlagárban gondolkodunk, a férfiak nagyon gyakran vásárolnak a nőknek karórát ajándékba. Azonban egyre inkább a nők is fokozatosan nagyobb figyelmet fordítanak a márka felé. Miért? Nagy valószínűséggel azért, mert a nők vásárlási szokásai egyre kifinomultabbá válnak. Manapság nem igazán szeretik az olyan márkákat, amelyek nem mutatnak fel magas színvonalat, és a közhelyeseket sem.

Richard Mille RM 057 Dragon Jackie Chan - 495 000 EUR

Miben látod a Richard Mille potenciálját?

Számos kiaknázatlan potenciál áll még előttünk. A termékekkel kapcsolatban is nyilván, azonban a piacokon is. Érdemes rá odafigyelni, hogy még nem terjesztettük ki a piacunkat például Németországban, Skandináviában, vagy Kelet­-Európában sem, és csupán a koreai piacon is most jelentünk meg. Még számos különböző piac vár ránk, amivel kapcsolatban teljesen elégedettek vagyunk.

Mi a helyzet az üzletekkel?

Összesen 16 db Richard Mille üzlettel indítottuk a 2014-­es évet, és szeretnénk, ha az esztendő végére ez a szám felemelkedne 25­re. Tervezetünk szerint szeretnénk üzletet nyitni New York- ban, Milánóban, Londonban, Jeddah­ban, Doha­ban és Párizsban is, mert utóbbi helyen a jelenlegit szeretnénk áthelyezni a csöppnyi 17 négyzetméterről egy 220 négyzetméteres nagyságú üzletre a Matignon sugárúton.

Ezen üzleteket te magad irányítod, vagy a helyi partnerek?

Mindig a helyi partnerek segítenek ebben. Nagy rajongói vagyunk vegyes vállalkozásoknak. Hisszük, hogy egy olyan márka számára, mint a miénk, ami mindig is fenntart majd egy korlátozott terjesztésű bázist, nem tudjuk legyőzni a helyi alkalmazottak ösztönző hatását. Szerintünk elképesztően fontos, hogy a pénzügyi részesedésről ők maguk is rendelkezhessenek, és ténylegesen legyenek motiváltak a célközönség kiépítését illetően.

Nehéz valóban jó helyiséget találni?

Természetesen állandó harc folyik a legjobb helyekért. Másrészről, számos alkalommal fordul elő az, hogy megkeresnek bennünket olyan luxusmárkák, melyek épp üzletet szeretnének nyitni valahol, nem e nyitnánk ott mi is­ mert tudják hogy mi vonzzuk a klienseket, és ez az ő üzletüknek is jót tesz majd.

Richard Mille butik Szingapúrban

Milyenek az évi szponzortevékenységek?

Továbbra is megjelenünk a sportágakban szponzorként, azonban ki szeretnénk terjeszteni ezt a tevékenységet a kortárs művészet, a zene, és a tánc felé is. Mindig is tisztában voltunk azzal, hogy nem elég, ha az óragyártó csak a saját kifinomult világában megragad, hiszen több irányba is nyitottnak kell lennünk egyszerre. Nem szeretnénk kifejezetten csak a sportra koncentrálni. Szeretnétek továbbra is olyan személyeket szponzorálni, mint Johan Blake, vagy Rafael Nadal? Igen, természetesen, de mivel elkötelezettek vagyunk ezért a két sportolóért, ők már szinte a márkánk részévé váltak. Ha Nadal is úgy gondolja, akkor a mi szerződésünk nagyon sokáig fog még tartani, még azután is folytatódni fog, miután ő visszavonul­ és ugyanez vonatkozik Felipe Massára is.

Mik az üzleti terveid 2014­-ben?

Szándékunkban áll minden területen a lendületre építeni, hogy sikerüljön megvalósítani a 150 milliós svájci frank eladást, körülbelül 3300 órával.

Szeretnéd ezt a ritmust megtartani hosszú távú célként is?

Természetesen, hiszen rengeteg tér áll a rendelkezésre a növekedéshez. A női órapiac egy jó példa erre. Egyre több fejlesztést tapasztalunk a férfi órapiacon is, így aggodalomra nincs okunk, csupán arra kell figyelnünk, hogy a termelési lépést meg tudjuk tartani. Több lehetőség rejlik a piacokban is. Fokozatosan terjeszkedünk, és fontosnak tartjuk az ellenőrzött növekedést, évről­ évre feljebb lépünk egyet, biztonságosan haladunk abban a tudatban, hogy ha a keresletet képesek vagyunk kielégíteni, akkor az átlagosabb dolgok ára is folyamatosan emelkedni fog.