16 új üzlettel indult a 2014-es év
Merre tovább, Richard Mille?
WtheJournal/TM    2014.08.03    4 hozzászólás

Miután vállalata Ăşj rekordokat döntött 2013­-ban, a márkaalapĂ­tĂł ĂĽzletember, Richard Mille igyekszik lĂ©pĂ©st tartani a tavalyi lendĂĽletĂ©vel idĂ©n is, főleg mivel ebben az Ă©vben 150 milliĂł svájci frankos forgalmat tűzött ki cĂ©lul­, miközben kĂĽlönösen összpontosĂ­t a női vonal megerősĂ­tĂ©sĂ©re - mondta el a WtheJournal munkatársának. Az előrejelzĂ©sek szerint körĂĽlbelĂĽl 3300 Ăłrát szándĂ©koznak eladni a 2014-­es Ă©vben.

WtheJournal: Hogyan áll össze a 2013-as év a fejedben?

Richard Mille: A legfontosabbak azok a jĂł hĂ­rek, miszerint a bevĂ©tel jelentősen emelkedett, Ă­gy elĂ©rve a 132 milliĂł svájci frankot a körĂĽlbelĂĽl 3000 legyártott Ăłrával­ Ă©s ez a szám mĂ©g nagyobb lett volna, ha a mĂ©g kiszállĂ­tás előtt Ă©s alatt állĂł darabokat is beleszámolnánk. Egy másik kulcsfontosságĂş pont 2013­ban az RM 031 High Performance megjelenĂ©se volt, melyről nem beszĂ©ltek ugyan sokat, mĂ©gis számos okbĂłl kifolyĂłlag egy kĂĽlönleges ĂłrárĂłl van szĂł. Ez a kiválĂł karĂłra is bizonyĂ­tja, hogy a minősĂ©gi gyártĂłk szakĂ©rtelme mostantĂłl lehetővĂ© teszi számunkra, hogy az innovatĂ­v termĂ©kek szinte már meghökkentően megbĂ­zhatĂłak legyenek. A legĂşjabb Ăłra egy egĂ©sz hĂłnap tesztelĂ©s után mindössze 1,03 másodperc eltĂ©rĂ©st mutatott, ez a modell, Ă©s a hozzá hasonlĂł többi Ăłrák is csak limitált pĂ©ldányszámban kaphatĂłak. Habár a technikai fejlődĂ©sben nagyon gyorsan halad a márka, az Ăłrák mellett nyilvánvalĂłan ki kell Ă©pĂ­tenĂĽnk hamarosan más termĂ©keket is.

Richard Mille (Fotó: Droits
Reservés)
Richard Mille (Fotó: Droits Reservés)

Mesélj a Kering Group megszakított kivásárlásáról...

Minden tárgyalásnak vannak pozitĂ­v Ă©s negatĂ­v aspektusai is egyaránt, Ă©s ellentĂ©tben az eddig nyilatkozottakkal, az eladási ár nem okozott akadályt. EgyĂ©rtelműen, ha előrehaladsz bármilyen folyamatban, Ă©s ha eljön az a pont, hogy azt gondolod hogy többet veszĂ­tesz, mint amennyit nyersz, muszáj megállnod. És mi Ă©ppen ez alapján hoztuk meg a döntĂ©sĂĽnket.

Melyek lesznek a 2014-­es Richard Mille sztárprodukciók?

A 2014­-es Ă©v folyamán kiadunk majd nyolc, vagy kilenc Ăşj exkluzĂ­v modellt, mely jĂł bizonyĂ­tĂ©kul szolgál arra, hogy mĂ©g egyáltalán nem fogytunk ki az ötletekből, Ă©s van mĂ©g mit fejlesztenĂĽnk a projektjeinken. Muszáj folytonosan ellenőriznĂĽnk magunkat! Ebben az Ă©vben láthatjátok a SIHH- en, hogy az Ăşj, női kollekciĂłnkon dolgozunk nagy erőkkel, egyrĂ©szt, mert válaszul az erős keresletre, másrĂ©szt pedig szeretnĂ©nk, ha lenne egy jĂłl megalapozott női kollekciĂłnk is. Ezen terjeszkedĂ©s mellett azt is tervezzĂĽk, hogy tovább nagyĂ­tjuk a kĂ­nálatunkat az első fĂ©mszĂ­jas Richard Mille darabokkal. SzĂłval ebben az Ă©vben egy következetes, megalapozott, Ă©s határozottan öntudatos kollekciĂłt adunk majd ki a nők számára is.

Kik vásárolnak általában ilyen áron női Ăłrákat, inkább a fĂ©rfiak, vagy a nők?

Hogyha az átlagárban gondolkodunk, a fĂ©rfiak nagyon gyakran vásárolnak a nőknek karĂłrát ajándĂ©kba. Azonban egyre inkább a nők is fokozatosan nagyobb figyelmet fordĂ­tanak a márka felĂ©. MiĂ©rt? Nagy valĂłszĂ­nűsĂ©ggel azĂ©rt, mert a nők vásárlási szokásai egyre kifinomultabbá válnak. Manapság nem igazán szeretik az olyan márkákat, amelyek nem mutatnak fel magas szĂ­nvonalat, Ă©s a közhelyeseket sem.

Richard Mille RM 057 Dragon
Jackie Chan - 495 000 EUR
Richard Mille RM 057 Dragon Jackie Chan - 495 000 EUR

Miben látod a Richard Mille potenciálját?

Számos kiaknázatlan potenciál áll mĂ©g előttĂĽnk. A termĂ©kekkel kapcsolatban is nyilván, azonban a piacokon is. Érdemes rá odafigyelni, hogy mĂ©g nem terjesztettĂĽk ki a piacunkat pĂ©ldául NĂ©metországban, Skandináviában, vagy Kelet­-EurĂłpában sem, Ă©s csupán a koreai piacon is most jelentĂĽnk meg. MĂ©g számos kĂĽlönböző piac vár ránk, amivel kapcsolatban teljesen elĂ©gedettek vagyunk.

Mi a helyzet az ĂĽzletekkel?

Ă–sszesen 16 db Richard Mille ĂĽzlettel indĂ­tottuk a 2014-­es Ă©vet, Ă©s szeretnĂ©nk, ha az esztendő vĂ©gĂ©re ez a szám felemelkedne 25­re. TervezetĂĽnk szerint szeretnĂ©nk ĂĽzletet nyitni New York- ban, MilánĂłban, Londonban, Jeddah­ban, Doha­ban Ă©s Párizsban is, mert utĂłbbi helyen a jelenlegit szeretnĂ©nk áthelyezni a csöppnyi 17 nĂ©gyzetmĂ©terről egy 220 nĂ©gyzetmĂ©teres nagyságĂş ĂĽzletre a Matignon sugárĂşton.

Ezen üzleteket te magad irányítod, vagy a helyi partnerek?

Mindig a helyi partnerek segĂ­tenek ebben. Nagy rajongĂłi vagyunk vegyes vállalkozásoknak. HisszĂĽk, hogy egy olyan márka számára, mint a miĂ©nk, ami mindig is fenntart majd egy korlátozott terjesztĂ©sű bázist, nem tudjuk legyőzni a helyi alkalmazottak ösztönző hatását. SzerintĂĽnk elkĂ©pesztően fontos, hogy a pĂ©nzĂĽgyi rĂ©szesedĂ©sről ők maguk is rendelkezhessenek, Ă©s tĂ©nylegesen legyenek motiváltak a cĂ©lközönsĂ©g kiĂ©pĂ­tĂ©sĂ©t illetően.

Nehéz valóban jó helyiséget találni?

TermĂ©szetesen állandĂł harc folyik a legjobb helyekĂ©rt. MásrĂ©szről, számos alkalommal fordul elő az, hogy megkeresnek bennĂĽnket olyan luxusmárkák, melyek Ă©pp ĂĽzletet szeretnĂ©nek nyitni valahol, nem e nyitnánk ott mi is­ mert tudják hogy mi vonzzuk a klienseket, Ă©s ez az ő ĂĽzletĂĽknek is jĂłt tesz majd.

Richard Mille butik
Szingapúrban
Richard Mille butik Szingapúrban

Milyenek az évi szponzortevékenységek?

Továbbra is megjelenĂĽnk a sportágakban szponzorkĂ©nt, azonban ki szeretnĂ©nk terjeszteni ezt a tevĂ©kenysĂ©get a kortárs művĂ©szet, a zene, Ă©s a tánc felĂ© is. Mindig is tisztában voltunk azzal, hogy nem elĂ©g, ha az ĂłragyártĂł csak a saját kifinomult világában megragad, hiszen több irányba is nyitottnak kell lennĂĽnk egyszerre. Nem szeretnĂ©nk kifejezetten csak a sportra koncentrálni. SzeretnĂ©tek továbbra is olyan szemĂ©lyeket szponzorálni, mint Johan Blake, vagy Rafael Nadal? Igen, termĂ©szetesen, de mivel elkötelezettek vagyunk ezĂ©rt a kĂ©t sportolóért, ők már szinte a márkánk rĂ©szĂ©vĂ© váltak. Ha Nadal is Ăşgy gondolja, akkor a mi szerződĂ©sĂĽnk nagyon sokáig fog mĂ©g tartani, mĂ©g azután is folytatĂłdni fog, miután ő visszavonul­ Ă©s ugyanez vonatkozik Felipe Massára is.

Mik az üzleti terveid 2014­-ben?

Szándékunkban áll minden területen a lendületre építeni, hogy sikerüljön megvalósítani a 150 milliós svájci frank eladást, körülbelül 3300 órával.

Szeretnéd ezt a ritmust megtartani hosszú távú célként is?

TermĂ©szetesen, hiszen rengeteg tĂ©r áll a rendelkezĂ©sre a növekedĂ©shez. A női Ăłrapiac egy jĂł pĂ©lda erre. Egyre több fejlesztĂ©st tapasztalunk a fĂ©rfi Ăłrapiacon is, Ă­gy aggodalomra nincs okunk, csupán arra kell figyelnĂĽnk, hogy a termelĂ©si lĂ©pĂ©st meg tudjuk tartani. Több lehetősĂ©g rejlik a piacokban is. Fokozatosan terjeszkedĂĽnk, Ă©s fontosnak tartjuk az ellenőrzött növekedĂ©st, Ă©vről­ Ă©vre feljebb lĂ©pĂĽnk egyet, biztonságosan haladunk abban a tudatban, hogy ha a keresletet kĂ©pesek vagyunk kielĂ©gĂ­teni, akkor az átlagosabb dolgok ára is folyamatosan emelkedni fog.

avatar
pongo
-
2014.09.06. 00:13
4
gunbro: Igen!
avatar
Athos
-
2014.08.06. 23:26
3
Tény hogy egyedi a dizájn, de ezekkel az árakkal..
avatar
gunbro
-
2014.08.04. 20:39
2
Egyszer arról is írhatnátok egy cikket hogy melyik gyártó hány db órát ad el. :)
avatar
Tommen
-
2014.08.03. 18:27
1
3300 óra nem sok a nagy gyártókhoz viszonyítva, de nem gondoltam volna hogy a Richard Mille-re ekkora kereslet van...
Hugo Boss 'Waldon' mandzsettagomb
A kifinomult eleganciával rendelkező férfiak fontos kiegészítője a mandzsettás ing. A Hugo Boss új kollekciójában találunk egy 'Waldon' elnevezésű, fényezett palládiumból készült, csavart barázdákkal díszített mandzsettagombot, ami "semleges" színe miatt bármilyen típusú inghez és öltönyhöz passzolhat.

IdĂ©n sem lesz hiány Ăşj karĂłrákbĂłl, erről a bázeli ĂłrakiállĂ­tás gondoskodik. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
IdĂ©n Ă©rkezett el 40. Ă©vfordulĂłjához a Patek Philippe legnĂ©pszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletĂ©re kĂ©t kĂĽlönleges verziĂłt jelentettek be.
RenĂ© Weber elemzĂ©sĂ©ből kiderĂĽl, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusĂłrák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállĂ­tás is számtalan Ăşjdonságot tartogat a luxusĂłrák rajongĂłinak. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben a legĂ©rdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velĂĽnk!
A nyolcvanas évek derekán a világ országai fokozatosan demokratizálódtak: Brunei elnyerte függetlenségét, és Uruguay-ban is demokráciát kiáltottak ki a diktatúra helyett.