Trendmagazin

Mik a kínai milliomosok kedvenc márkái?

Patek Philippe, Cartier, Hermes a lista élén

2014.08.16 | Munkatársunktól

A kínai szupergazdagok ugyan a tavalyi évben 25 százalékkal kevesebbet költöttek a vártnál, azonban még mindig megvan bennük a luxusmárkák iránti birtoklási vágy. A Hurun 2014­-es felmérése szerint a kínai milliomosok szívesen viselnek Cartier ékszereket, Patek Philippe karórákat, vagy épp Hermes kiegészítőket, a szekrényben a férfiak Armani öltönyöket, míg a nők Chanel ruhákat tárolnak. Ami a gyermekeket illeti, számukra leginkább a Burberry kínálatából vásárolnak a szülők.


Ha autót választanak, a Rolls Royce Phantom, vagy épp a Mercedes­ S­-Classe jöhet szóba leginkább, de előkelő helyen végzett az Audi Q7­, és a Range Rover­ is. Ha valamelyik kínai milliomos sportautóra vágyik, általában a BMW M3, a Porsche 911 Carrera, vagy a legnépszerűbb sportkocsi, a Mercedes SLK közül választ. A szupergazdagok csupán 40 százalékának nincs jachtja­, ez a szám 10 százalékkal növekedett a tavalyi évben. A vízi járművek közül a kínaiak kedvenc márkája a Ferretti, azonban ha üzleti repülőről van szó, szívesen választanak a Gulfstream, az Embraer Legacy 650, és a Dassault Falcon 7x közül.

A kínai milliomosok leginkább Royal Salute­t, vagy Martell whiskyt szeretnek inni, vagy Hennessy konyakot, habár a Macallan az egyedüli maláta whiskey, amit szívesen fogyasztanak. A luxust igénylő vásárlók sokszor választják a Moutai likőrkülönlegességet, azonban ha pezsgőre vágynak, a Perrier­Jouët és a Moët közül választanak. Ha dohányról van szó, akkor a választásuk a Chunghwa cigarettára, vagy a Davidoff szivarra esik.

A Hurun felmérés 2013 júniusa, és decembere között felvett adatok alapján készült, melyben 393 kínai milliomost kérdeztek meg, akiknek legalább 1,6 millió dollár (mintegy 360 millió forint) nettó vagyonuk van.