A LeasePlan friss elemzése alapján elmondható, hogy a hazai céges gépjárműflottákban ritka az igazi luxusautó, ezek nem céges flottákban kerülnek értékesítésre. Az adatok alapján a hazai cégvezetők inkább a felső-középkategóriás modelleket választják.
Nem csupán a LeasePlan Hungária Zrt. adatai alapján készült felmérés szerint, hanem a tavalyi forgalomba helyezési adatok alapján is kevés hazánkban a vérbeli luxusautó. A több ezer autót menedzselő flotta- és gépjárműkezelő vállalat ügyfelei között is csupán néhány darab legfelső kategóriás kocsi volt megtalálható. A cég adatai szerint az elmúlt pár évben csekély számú újonnan vásárolt céges jármű ára haladta meg a „bűvös” 20 milliós határt.
Itthon a prémium limuzinok, például a Lexus LS, a BMW 7-es sorozata, vagy éppen a Mercedes S osztály jelentik a luxuskategóriát, s bár ezek egy-egy extra változata egy kisebb vagyon, alapáruk jóval alul marad a kifejezetten luxusautókat gyártó cégek modelleinek áránál. A cég által kezelt legdrágább járművek között megközelítőleg 80%-os a német márkák aránya, ezek közül is egy Jaguar XJ, egy 7-es BMW és két Audi A8-as volt a legdrágább. Ne feledjük el, hogy ezek az adatok a cégek által újonnan, és itthon vásárolt modellekre vonatkoznak. Manapság ugyan nem ritka egy előttünk elsuhanó Bentley látványa, azonban még ugyancsak alacsony a csúcskategóriás négykerekűek száma Magyarországon.
A csúcsvezetők választása az Audi A6, a Mercedes E osztály, az 5-ös BMW, és az itthon igen népszerű Volvo S60-as kategóriáját jelenti. A tehetősebb emberek hazai autóvásárlási trendje arra enged következtetni, hogy a megbízható, magas minőségű gépkocsik használatával igyekeznek nem kitűnni a többnyire középkategóriás modelleket vásárló többségből.