Idén nőtt a költekezési kedv a luxuspiacon
Növekszik a luxuscikkek iránti kereslet
23 hozzászólás
Molnár Gergely    2010.10.30

A válság hatására világszerte csökkent az emberek költekezési kedve anyagi helyzetüktől függetlenül. A mélypont 2009-ben volt, addigra valamennyi kereskedelmi termék forgalma csökkent kisebb-nagyobb mértékben. Bár a recesszió hatása még mindig érezhető és a gazdasági folyamatokban jártas szakértők szerint egy újabb hitelválság réme is fenyegethet, mégis - az előzetes várakozásokkal ellentétben - 2010-ben nőtt a vásárlási, költekezési kedv a világon.

Ez jó hír, mert nemcsak azt mutatja, hogy valóban kifutóban van a gazdasági visszaesés hatása legalább rövidtávon, hanem feltehetően a luxuspiac eladási mutatóinak növekedése maga után vonhatja más piacok emelkedését. Több oka lehet a fellendülésnek, sok ország gazdasága felívelőben van, a fejlettebb államok kormányai munkahelyeket létesítettek, illetve megkönnyítették a magánvállalatok számára a nyereséges működést, így bátrabban bővítették alkalmazottaik számát. Úgy tűnik, a gazdagok megunták 2009-es ruhatárukat és a tavalyi Manolo Blahnik cipőiket. A fogyasztók bizalma jól láthatóan visszatért, jobban bíznak egy adott luxustermék megvásárlásának ésszerűségében és saját anyagi helyzetük jövőjében egyaránt.


A luxuscikkek eladási adatainak növekedése a világ minden részében érzékelhető, de eltérő mértékű növekedés tapasztalható a különböző kontinenseken. Egy tanulmány szerint 12 százalékkal nőtt az értékesítés az amerikai piacon, Ázsiában 22 százalékos, az európai vásárlók körében pedig 6 százalékos növekedés tapasztalható a 2009-es év drasztikus visszaesése ellenére. A világ legnépesebb országában is nőtt a kereslet a különböző luxustermékekre és prémiumszolgáltatásokra. A kínai gazdaság hipersebességgel tör fel, idén a világ második legnagyobb nemzetgazdaságává nőtte ki magát, eddig Japáné volt a második hely, de továbbra is az Egyesült Államok az első. Így egyre több kínai vásárló képes bekapcsolódni a luxuspiacra. Kína felemelkedésének természetes velejárója, hogy egyre több és több állampolgára engedheti meg magának, hogy turistaként bejárja a világot. A kínai turisták száma folyamatosan emelkedik már több mint egy évtizede.

További tény, hogy a nagy márkák globális eladási statisztikái nagyobb mértékben nőttek, mint a kisebb márkáké. Ennek több oka is lehet, egy nagyobb hálózattal rendelkező, több lábon álló, bejáratott márka hatékonyabban volt képes átvészelni a recessziót és ezzel együtt a tavalyi évi forgalom csökkenését, illetve a vásárlók is inkább bíztak egy ismerősen csengő márkanévben. Egy érdekes statisztikai tény, hogy a férfi ruhák eladása világszerte gyorsabban növekszik, mint a női. Nos, erre még a legképzettebb gazdasági szakemberek sem képesek választ találni. Ne hagyják magukat a jövőben, Hölgyeim!

Cimkék: divat, luxus, vásárlás,
A Trendmagazin tavaly már bemutatta az Andrássy úton található Zegna szalont. A cikk nagyon nagy visszhangot váltott ki, éppen ezért úgy láttuk, van értelme egy újabb interjúnak is ebben a témakörben. Kolozsvári Zsuzsával, az Ermenegildo Zegna üzletvezetőjével Hennel Ádám beszélgetett.
Rajongsz Kristenért? Szeretnél üzenni neki? Rajtunk keresztül írhatsz kedvencednek!
Hennel Ádám is részt vett azon a rendezvényen, ahol az ország legtehetségesebb fodrászai mutatták be munkáikat.
avatar
donvito
-
2010.11.13. 13:17
23
az én környezetemben is de úgy látszik arrafelé más a helyzet
avatar
xetron
-
2010.11.08. 16:31
22
az én környezetemben is a nők sokkal többet költenek ruhára mint férfiak.. meglepő ez a kutatás
avatar
Toma
-
2010.11.04. 14:01
21
ez a férfiak engem is meglepett, mert könryezetemben sok férfit látok akik szerintem nem igazán a divatra költik a pénzüket :D
avatar
Tompi
-
2010.11.04. 13:53
20
javorszarvas: Jobb lenne de az emberek egy része nem így csinálja most sem.
avatar
Matthaus
-
2010.11.04. 13:12
19
A férfiak többet költenek ruhára - ez engem is meglepett!
Itthon talán más a helyzet.
avatar
gabesz21
-
2010.11.02. 11:56
18
Kína egyre jobban tör fel, már sok terméket eleve ott mutatnak be elsőként.. Európa 6% növekedése nem sok :P
avatar
javorszarvas
-
2010.11.01. 15:30
17
\"USA-ban persze hogy nő a fogyasztás, mert ott hitelekből élnek és a magasabb jövedelmek miatt tudják is finanszírozni. \"

Épp ez volt a baj ami miatt kirobbant a válság, a túlhitelezés. Jobb lenne ha csak azon a szinten vásárolna mindenki amit még 100% ki tud fizetni.
avatar
greenclub
-
2010.11.01. 12:17
16
USA-ban persze hogy nő a fogyasztás, mert ott hitelekből élnek és a magasabb jövedelmek miatt tudják is finanszírozni.
avatar
annacska
-
2010.11.01. 02:31
15
Saját költségvetésemben ezt a tendenciát még nem vettem észre..:O
avatar
Emma
-
2010.10.31. 19:22
14
En is tobbet koltok iden mint tavaly :-)
avatar
donvito
-
2010.10.31. 18:10
13
Jaja nagyon szép :D meg a cikk is jó!
avatar
Toma
-
2010.10.31. 17:35
12
meg a képen a csajszi lábai nagyon csinosak :)
avatar
Blackjack
-
2010.10.31. 15:54
11
Ezt jó olvasni! Bízom benne Magyarországon is ez lesz megtapasztalható!
avatar
biropeti
-
2010.10.30. 19:09
10
Marci20: Hazánk is leköveti, csak egész más arányokban. Nálunk még mindig szegény az ország jó része és hiába nő is a gazdaság, nem tudják növelni a fogyasztásukat. Viszont van egy kis réteg aki igen, ők mentik meg a luxusboltokat.
avatar
Marci20
-
2010.10.30. 18:19
9
Az már nem lenne olyan fényes, bár ki tudja?
avatar
Kitti
-
2010.10.30. 18:17
8
Kíváncsi volnék hogy ha ezt Magyarországra vetítenénk le akkor mi lenne az eredmény? (jó a képen a csajszi cipője :))
avatar
Marci20
-
2010.10.30. 17:57
7
Én már év elején mondtam hogy a válságból sokkal jobban fognak kijönni a luxusmárkák mint az olcsóbb kis cégek.
avatar
Barbie
-
2010.10.30. 15:59
6
Ez azért is lehet mert a férfiak eddig le voltak maradva és ő náluk nagyobb a fejlődés mert van mit behozni :)
avatar
Jenny
-
2010.10.30. 14:07
5
Ennek nagyon orulok mert ez azt mutatja hogy kezd vegelenni a valsagnak, mivel az emberek jobban mernek koltekezni!
avatar
tommygtc
-
2010.10.30. 13:58
4
Az könnyen lehet flashy2 :D
avatar
flashy2
-
2010.10.30. 13:33
3
ne örülj annyira tommy behozzuk mi még ezt a karácsonyi szezonban :P
avatar
tommygtc
-
2010.10.30. 13:29
2
\"Egy érdekes statisztikai tény, hogy a férfi ruhák eladása világszerte gyorsabban növekszik, mint a női. Nos, erre még a legképzettebb gazdasági szakemberek sem képesek választ találni.\"

MUHAHAHAHA :\'D
avatar
Bonanza
-
2010.10.30. 13:16
1
Ez nagyon jó hír!
Hugo Boss 'Waldon' mandzsettagomb
A kifinomult eleganciával rendelkező férfiak fontos kiegészítője a mandzsettás ing. A Hugo Boss új kollekciójában találunk egy 'Waldon' elnevezésű, fényezett palládiumból készült, csavart barázdákkal díszített mandzsettagombot, ami "semleges" színe miatt bármilyen típusú inghez és öltönyhöz passzolhat.

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Hazánkban kikiáltották a Magyar Köztársaságot, az USA 41. elnökeként beiktatták George H. W. Bush-t, Tim Burton Batmanje pedig letarolta a mozikat.