A sznsz nagyon hls ezrt a szereprt
Mintha az apmat jtszottam volna el
Flicks and Bits/Imran Hassan/TM    2014.09.18    0 hozzszls

„Az emlékek re” cím film Jonas (Brenton Thwaites) történetét meséli el, egy fiatalemberét, akit egy látszólag utópikus világban neveltek fel, ahol mindenki boldognak tnik. Ez a harmonikus világ egy szigorúan megtervezett létforma, ahol a közösséget megfosztják az emlékek úgynevezett terhétl. Nincs fogalmuk arról, hogy mi az a szenvedés, az éhezés, vagy az erszak. Másrészrl, nincs is szabadság, nincs választás, sem pedig egyéniség. Az embereket minden reggel beinjekciózzák, ami genetikailag arra készteti ket, hogy ne lássanak színeket, ne legyenek érzelmeik, és a tudományosan ellenrzött környezet megakadályozza egyfajta megkülönböztet képességgel azt is, hogy ösztönösen érezzenek valamit, és így megrzi a látszólag utópisztikus világ rendjét. Mindenki azonosságban él: azonos otthonok, azonos ruhák, de még a családok is azonosak. Ebben a különös társadalomban minden egyes család egy férjbl, egy feleségbl, és két gyermekbl áll, egy fiúból, és egy lánygyermekbl áll. A fényes intelligenciájától, és a becsületességétl eltekintve van valami különböz, és kivételes Jonasban. Az ünnepségen, ahol az ifjúság épp az elhivatottságát választja meg, a Chief Elder (Meryl Streep) kiválasztja Jonast, hogy legyen az örököse az emlékek rzjének. Ebben a pozícióban, mely a közösségben a legtiszteletreméltóbb, lesz az si emlékek rzje, melyek még az „Azonosság” elttrl származnak. Jonas kiképzése elkezddik, a jelenlegi emlékek rzje (Jeff Bridges) tanítja t feladatára. Az öreg kedves, de fáradt, mivel az emlékek terhét hordozza magával. A filmben olyan mellékszereplkkel találkozhatunk, mint Katie Holmes, Alexander Skarsgard, Odeya Rush és Taylor Swift. A rendez személyében Phillip Noyce, a történet pedig egy könyvadaptáció, mely Lois Lowry klasszikus, ugyanilyen novellájából ered. A Flicks and Bits magazin interjúja.


Ez a film számodra egy 18 éven át tartó álom beteljesülését jelenti. Tudnál beszélni egy kicsit magadról, és a filmrl, valamint arról, hogy mi vonzott ennyi idn keresztül is ehhez a szerephez?

Jeff Bridges: Persze. A lányaim elolvasták a könyvet, de még mieltt én megtudtam volna azt, hogy k olvasták, épp az apám ­ Lloyd Bridges­ számára kerestem volna egy ilyen szerepet. Emellett valami olyat szerettem volna csinálni, amit a gyermekeim is megnézhetnek, így átnéztem a tinédzser regények aktuális kínálatát, és megláttam ezt a csodálatos könyvet, az öreg, sz hajú emberrel a borítóján, és gondoltam ’Igen, az apám eljátszhatná ezt a fickót’. Ezután rögtön elolvastam a könyvet, és teljesen beleszerettem a történetébe... azt vártam, hogy egy tinédzserek számára szóló történet lesz, de szerintem a felnttek számára is ugyanolyan tanúságos. Azt gondoltam, hogy fantasztikus lenne az apámat egy ilyen szerepben viszontlátni a mozivásznon. Apámnak meglett volna hozzá a tehetsége, és azt gondoltam, hogy ezt a könyvet nagyon egyszer lenne megfilmesíteni, de nagyot tévedtem! Annak ellenére, hogy az iskolában is tanították, és több mint 10 millió példányban adták el a könyvet, egy idben a tiltott könyvek listáján is szerepelt­ ami izgatta a fantáziámat, mert szeretem az ilyen különleges dolgokat. Tehát az egész meglehetsen ellentmondásos volt, és nagyon sok év kellett hozzá, hogy végre el tudjam készíteni. Egy darabig elkezdtünk rajta dolgozni, azt hiszem, van is egy videó a garázsban, ahol az apám játssza az emlékek rét, az unokaöcsém, vagyis a húgom fia pedig talán Jonast, és gyorsan felvettük az egész sztorit. De nagyon elégedett vagyok azzal, hogy a végs filmen ennyit dolgoztunk, mert ez volt a megfelel csapat. Örülök, hogy végül így végzdött.

De végül te játszod azt a szerepet, amit az édesapádnak szántál, az emlékek rének kulcsszerepét, aki nagyon öregnek tnik, de valójában egyáltalán nem az. Sokkal inkább mondható fáradtnak, mert az emberiség összes emlékének terhét hordozza. És emellett, hogy arra használja a tudását, hogy segítsen a Vének bizottságának meghozni a fontos döntéseket, meg van neki tiltva, hogy megossza a tudását, vagy, hogy arra használja fel, hogy megváltoztassa a társadalmat...

Ezzel a karakterrel sokkal inkább bele tudtam magam élni az sz, idsöd fickó szerepébe, mint gondoltam. Úgy érzem, mintha az apámat játszottam volna el. Számomra volt az emlékek rzje, vagyis csak az egyik, mert az anyám és az apám egyszerre töltötték be ezt a szerepet. Olyan mintha az munkáját végezném el, így kicsit mindig velem van. És a karakter, egy olyan srác, aki a múlt összes tudását magában hordozza­ valamit, ami ebben a társadalomban, melyben az emlékek rzje létezik, mindent, amit az azonosság társadalma eltussolt, a történelmet, és az emlékeket egyaránt. Mindezek ellenére tisztában vannak az emlékek értékével, mert nem akarják újra ugyanazokat a hibákat elkövetni, így azt a megoldást választották, hogy az összes emléket egy emberre bízzák, aki megrzi ket, és ’az emlékek re’. Habár a legtöbb történetben a ’The Receiver’ nevet kapta. Ez egy tanúságos mese, és most épp olyan idket élünk, amikor szükség van az ilyen történetekre. Az egyik dolog, amit nagyon szeretek ebben a könyvben, és egyben a filmben is, az, hogy ez nem egy olyan történet, ami lenyomja az egyértelm üzenetet a nézk vagy az olvasók torkán, de mégis olyan kérdéseket hagy maga után, ami az embereknek eszükbe jut, miután kiléptek a moziból. Sok minden van benne.


Mennyire jelentett kihívást a könyv tematikájának, és a történet jellegének megtartása, miközben egy helytálló mozifilm készítése is a célok között volt? És el tudom képzelni, hogy nehéz lehetett képernyre vinni az egészet, mert a könyv végül is arról szól, hogy mi játszódik le Jonas fejében?

Határozottan. Amikor fantasy, és majdnem mitológiai történetekkel van dolgod, a megfelel hangsúly megtalálása rendkívül fontos­ ahhoz kell, hogy átfogja a történet fantasztikus részeit, de ahhoz is, hogy valós maradjon. És persze ott van az is, hogy vonzóvá kell tenni az egészet azon rajongók számára, akik a könyvet is olvasták. És épp ez volt az, amivel 18 éven át bajlódtam: szerettem volna h maradni a könyvhöz. De végül muszáj volt néhány gondolatot elhagyni, és kicsit más véleményére is adni, nem csak a sajátomra, mert csak így jöhetett létre. Az a jó a filmiparban, hogy csupa kreatív emberrel dolgozhatsz együtt. Annak érdekében, hogy ezt elnnyé fordítsd, muszáj engedned néhány olyan dologból, amihez ragaszkodsz. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy Michael Mitnick írta meg a forgatókönyvet. Fantasztikus ötletekkel rukkolt el, és nyitott volt mindenki más ötleteire is. Feldobsz egy ötletet, és csupán egy kicsit változtat rajta, de máris jobb lesz, mint a tiéd volt.

A könyv írója, Lois Lowry mennyire támogatta a filmet... volt az elmúlt 18 év során vele néhány beszélgetésed errl?

Jesszusom, Lois Lowry rendkívül támogató volt, és nagyon fontos része volt az egész forgatás során. Az els tanácsa számunkra az volt, hogy ne ragaszkodjunk mindenhez a könyvben, csupán az egésznek a lényegét ragadjuk meg változatlanul­ örömmel kijelenthetem, hogy ez sikerült, és nemcsak az én véleményem, hanem az véleménye szerint is. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel. Mivel imádom ezt a könyvet, ezért szerettem volna, ha mindenki megszereti ezt a történetet, és elég biztos vagyok abban, hogy ez így is lesz.

Ez a film az, amit már nagyon régóta szerettél volna te rendezni, tehát milyen volt, hogy mégis Phillip Noyce lett a rendez?

Nem is lehetett volna nála jobb személy erre. Az egyik legcsodásabb dolog a Phillip Noyce­ szal való munkában az volt, hogy nagyon befogadó személyiség. Ezt úgy értem, hogy szerette volna tudni mindenki véleményét, minden egyes mvészt megkérdezett arról, hogy mit gondol­ és nem csak utasítgatott. Megvoltak a saját véleményei is, és ezek alapján irányított minket, de emellett rendkívüli módon érdekelte az, hogy ki mit gondol, és mit tud hozzáadni a projekthez. Szerintem a filmkészítés 99%­a már eldl a castingnál, és ebbe nem csak a színészek kiválogatását értem, hanem az egész csapatot, a személyzetet, és a mvészeket egyaránt. A legfbb személy a rendez, így nagyon szerencsések voltunk, hogy Phillip Noyce vezényelte le a produkciót. A munkához való hozzáállása egyszeren hihetetlen, annyira kreatív, és biztató mindenki számára.

Salvatore Ferragamo 'Boston' utaztska
A Salvatore Ferragamo márka talán nem túlzottan ismert hazánkban, ám nyugodt szívvel ajánlom termékeiket.

Idén sem lesz hiány új karórákból, errl a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissül cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzésébl kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissül cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Amikor mindenki két számmal nagyobb fels ruhát, de szk nadrágot hordott, amikor a férfiak nagy részének is nies frizurája volt, amikor egy mobiltelefon akkora volt, mint ma egy laptop, na akkor dúlt a huszadik század legnagyobb kulturális forradalma.