Trendmagazin

Tata Nano, a csodacsini járgány

Az ékszerautó

2011.10.09 | Szabó Adrienn

A Tata Nanoról már sokan hallhattatok, mert ez a világ legolcsóbb és leggazdaságosabb üzemanyag fogyasztású kisautója. Senki se gondolta volna, hogy a másik végletbe átcsapva megismerkedhetünk a világ legdrágább autójával is a Nanoban.


Semmi más nem kellett ehhez, csak egy kis átalakítás, így mutathatta be a Tata Group nemrégiben új büszkeségét, egy kis ékszerautót. Maga Ratan Tata, a cég vezetője rántotta le a leplet az új modellről a Tata Theatre-ben Mumbaiben. Egy Nano karosszériáját és utasterét alakították át a kivitelezők, így jött létre a Goldplus modell. A nevéből is rájöhetünk, hogy az átépítés során felhasznált fő alapanyag egyik kedvenc nemesfémünk, az arany. De arany autót már annyian csináltak, nem lett volna nagy szám, így felturbózták, belevittek egy kis ezüstöt is és kirakták féldrága- és drágakövekkel.

Az indiaiak közkedvelt járgánya így egy teljesen új külsőt nyert. Jöjjön pár számadat a dekorról: 80 kilónyi 22 karátos aranyat, 15 kg ezüstöt és 10.000 darab kövecskét helyeztek fel a mini masinára. A drágakövek közt szerepel többek közt a gyémánt és a rubin is. Azt hiszem ilyen információk birtokában mindenki képes felmérni az autó értékét. Horribilis összegről beszélünk, hétköznapi ember eszével felfoghatatlan értéke van a járgánynak. Alapból hozzájuthatunk egy Tata Nanohoz 3.000 dolláros áron, de ezen a kiglancolt kis verdán csak az arany értéke 4.68 millió dollár, utána se merek számolni a többi elemnek és a végösszeg hallatán lehet, hogy fényt kapnánk.


A Smart vetélytársa egyébként egy 3.1 méter hosszú, 1.5 méter széles és 1.6 méter magas kisautó, ami azt jelenti, hogy alacsony termetem ellenére még én is át tudok nézni felette. 10 hüvelykes kerekei igen egyediek a kategóriájában, ugyanis ezeket általában robogókon láthattuk eddig. A mini szekér 5 ajtós változatban gurul le a gyártószalagról. A kerek formatervezésű apróság szíve egy 624 köbcentis, kéthengeres, 33 lóerős motor, mely a hátsó kerekek közt dolgozik. A 100 km/h-s végsebességű harci szúnyog nem lesz a magyar autópályák réme, de a városi kocsikázásra tökéletesen alkalmas. Ha agyon hajtjuk is, maximum 5 literrel kell megitatni a 33 pacit százon, ami elég jól hangzik ilyen, plafont verő benzin árak mellett.

A Tata üzeme egyébként 2011-ig ígérte, hogy csak belső piacra tervez, reményeink szerint a jövőben a kis üzemanyag takarékos Nano autók elárasztják majd a világot. Persze az alap darab nem garantált, hogy megfelel majd az Európai Uniós előírásoknak, ugyanis az ár maximális csökkentése érdekében bizonyos biztonsági alapberendezéseket kihagytak a kisautóból. Ilyen a légzsák, vagy a hátsó biztonsági övek. Ugyan ebből az okból a komfortra és dizájnra még ennyire sem adtak. Az üléseket nem a rekkenő hőségre tervezték, mert azokat nejlon anyag borítja. A műszerfalat egyetlen műanyag elemből készítették el, a belső tér így, hogy is mondjam, olyan letisztult és egyszerű.


No, de térjünk vissza a kis ékszercsodánkhoz. Most kicsit elkeserítem a hölgyeket, akiknek már ragyog a szeme a kisautó láttán. Sajnos a Tata Nano Goldplus csilli- villi kormánya mögé nem lesz lehetősége senkinek beülni, mint tulajdonos. Az autót marketing céljából készítették el a GoldPlus Jewellery számára, mely az indiai nemesfém ipar egyik vezető vállalata. A Tata Nanoval egy közös promóciós munkaként készítették el a kincses autócskát, ezzel az 5000 éves múlttal rendelkező indiai ékszergyártásról is megemlékeztek.

Egyes források szerint az autógyártó cég már nyit Sri Lanka felé, egy taxi társaság részére gyártanak le egy sor Nanot. Lehet, hogy pár év múlva Magyarországot is ellepik a Tata Nanok? Ti beülnétek egy ilyen mini autóba?