Az alapmodellek közül a Daytona és a Yacht-Master II a svájci gyártó két legdrágább darabja. Az utóbbi nem csupán az egyedüli és bravúros, hajózáshoz kiválóan alkalmas szerkezete miatt kerül megközelítőleg 8 millió forintba, hanem amiatt is, hogy csak fehér, valamint sárga arany verzióban kapható. Legalábbis eddig így volt. A Rolex ugyanis az idei Baselworld-ön a Yacht-Master II egy új változatát, a félig acél, félig rózsaszínű arany verzióját mutatta be. Ez azért is érdekes, mert ez az arany fajta igen ritka, a Rolex is csak a Daytona-t gyártja ebből az – általuk csak "everose gold"-nak keresztelt – arany típusból.
A szíjon szálcsiszoltak az acél elemek, viszont oldalt polírozottak, ami csillogóvá, így elegánsabbá teszi a modellt. A férfiasságot és a nyers erőt szimbolizáló acél az értékek, és minőség, valamint a luxus szinonimájaként felfogható arannyal párosul, amiből ez a halvány rózsaszín árnyalatú fajta mesteri finomságot is mutat. Aranyból van a kék kerámia lünetta nagy része, a szíj középső szemei, valamint a korona és a nyomógombok, ráadásul a kis másodpercmutató tárcsája rozé aranyból készült. A fehér számlap és a kék számláló tárcsa – külön érdekesség, hogy a Rolex ezt „parancs gyűrűnek” nevezte el – továbbra is a vitorlázás szerelmeseinek készült modell védjegyei, a számlap indexei és mutatói a piros elemek miatt sportos benyomást keltenek.
A mestermű szívét a Rolex saját, háromszázhatvan darabból álló 4160-as jelű „yacht timer” szerkezete hajtja meg. Ennek különlegessége, hogy egy speciális visszaszámláló van benne. A visszaszámlálásokat a parancs gyűrű és a középen elhelyezett, félkör alakú tízes skálájú számláló különféle beállításaival lehet elvégezni. Az acél, arany elemekkel kiegészített tok átmérője 44 milliméter, vízállósága 100 méter. Az új verziójú Yacht-Master II áráról még nincs pontos adat, de tekintve, hogy részint acélból készül, talán olcsóbb lesz a másik két változatnál. Vagy a különleges arany típus, és a magas presztízs a legmagasabb árcédulát jelenti majd? Hamarosan kiderül.
A Rolex egyetlen kronográf modellje a Daytona az 1960-as évek eleji megjelenése óta a száguldás rajongóinak időmérője. A modell a nevét is egy híres autóversenypályáról kapta. A Submariner mellett ez a gyár legközkedveltebb (tehát legtöbbet értékesített) típusa. A fém, illetve bőrszíjjal kapható acél, acél és arany, valamint a teljes arany változatok szinte semmit sem változtak a hatvanas évek óta. A pár hete megrendezett Basel-i vásáron azonban még ez a jól bevált óracsoda is képes volt új köntöst ölteni. Az újdonság egy új modell változatot jelent. A speciális kiadású Daytona nem hivatalosan a "Chocolate" becenévre hallgat, ugyanis a számlapja csokoládébarna színű.
A sötét tónusú számlapot, és a fekete aligátor bőrszíjat a tizennyolc karátos „everose” arany tok és áthajtózár teszi még elegánsabbá. Az újítás valójában "optikai tunning", így a modell műszaki specifikációit nem érte módosulás, a 40 milliméteres, száz méterig vízhatlan, arany tok továbbra is magán őrzi a négyszáz méterig beszámozott tachográf skálát, és a csavaros nyomógombokat. A meghajtást korábban a Zenith El Primero nevű szerkezete biztosította a Daytonákban, pár éve ezt már a gyártó saját építésű, 4130-as kaliberű szerkezete végzi el. Ez képes a másodperc 1/8-ad részének pontosságával mérni az időt. A mutatók és a segédszámlapok rozé aranyból készültek. A varrott, méretre gyártott fekete bőrszíjat a tok anyagával megegyező, arany csattal lehet rögzíteni. A fekete szíj harmonizál a nagy fekete arab számokat formáló indexekkel és a fekete, kerámia lünettával. A modell túl friss még ahhoz, hogy legyen hivatalos ára, viszont a bőrszíjjal szerelt, sárga arany Daytona ára alapján, minimum 25.000 dollárba kerül majd.