3,7 másodperc alatt van százon a húszmilliós sportautó
Bemutatkozik a mexikói szuperautó
Oroszvári Péter    2013.09.28    13 hozzászólás

Egyelőre autós berkekben sem cseng túl ismerősen a Vühl neve, első sportautójuk azonban jelentős tapasztalatot és elhivatottságot sejtet megalkotói részéről. Egy Ferrari kifinomultságát azért még ne várjuk, a nyitott karosszériás 05-ös a nyers erőt képviseli.


A pehelysúlyú sportkocsi váza alumíniumból, karosszériája pedig megerősített műanyagból és szénszálból készül, üres össztömege így mindössze 695 kg. Hajtásához a Ford Focus ST-ben is dolgozó kétliteres, négyhengeres EcoBoost motort választották, de egy kis további finomhangolással még további 35, összesen 285 lóerőt sikerült belőle kisajtolni. Ez nem tűnhet soknak sportautó viszonylatban, de kis tömege miatt több, mint elég a 05-ösbe: a kocsi 3,7 másodperc alatt van százon, végsebessége 245 km/h - a szélvédő hiánya miatt a frizurájuk miatt aggódó hölgyeknek nem ajánlott a padlógáz.


 

A motor erejét hatsebességes manuális váltó közvetíti az elöl 17, hátul 18 collos kerekekre, melyeket nagyteljesítményű tárcsafékek lassítanak. A 05-öst többek között a KTM X-Bow és az Ariel Atom ellenfelének szánja a gyártó, akár zárt versenypályán, akár közúton.


 

A megrendeléseket 2014 tavaszától kezdődően lehet leadni a járgányra, először csak Angliában és Észak-Amerikában. Természetesen a Közel-Kelet, Kína és Európa gazdagabb országai is célba vannak véve, ahol megvan az a közönség, amely ki tudja fizetni a közel 20 millió forintos vételárát.

avatar
mandark
-
2013.10.03. 20:01
13
Szinte biztos vagyok abban, hogy egy ilyen autót javítani sokkal könnyebb egy igazi autószerelőnek, mint a mai elektronikával telepakolt járgányokat :) alkatrész, na azt pótolni tényleg gázabb lehet, bár a Ford motor azért elég elterjedt, ha a kasztnit nem töröd össze, nagy gáz nem lehet :)
avatar
Ricsiboy
-
2013.10.03. 18:35
12
Nem rossz munka, csak az a baj ezekkel hogy nem hinném sokan mernének venni egy ilyen ismeretlen autót, pláne gondolva arra hogy ezeknél az alkatrészek beszerzése, szervíz is halál szokott lenni. De ha annyira megbízhatók lesznek lehet megveszi őket egy nagyobb autógyár.
avatar
mandark
-
2013.10.03. 18:32
11
Igen, ebben igazad van. Tisztelendő a munkájuk mindenesetre, én szurkolok nekik hogy ebből jöjjön be annyi pénz és esetleg lehetőség, hogy tényleg egy igazi utcai sportautót készítsenek utána.
avatar
dmm
-
2013.10.03. 15:17
10
mandark: a riválisokat, amiket szintén nem vesz senki...épp erre céloztam. Szóval ja, ez nem \"sportkocsi\", hanem versenyautó. Mint olyan, soha nem lesz egy igen szűk körön kívül népszerű, de még azon belül sem biztos, mert a konkurencia nagyon erős. A lényeg, hogy mexikót \"a térképre nem teszi fel\", az biztos.
avatar
mandark
-
2013.10.03. 14:41
9
dmm: szerintem nem a szélvédő hiánya miatt fognak lemondani róla az emberek :) nézd meg a riválisokat, azokon sincsen. Ez egy buliautó, versenypályán mindenképp kell sisak, közúton meg nem lehet száguldozni. Plusz ha megnézed az ülésnél a fejtámlát, az látszik, hogy a szélvédő olyan szögben áll, hogy pont a fej fölé löki a menetszelet. Ettől még nem lesz kabrió kényelem, de nem is folyik ki a szemed sisak nélkül :D
avatar
anima_trix
-
2013.10.03. 11:22
8
még nő létemre is elmennék vele egy körre
avatar
Oliv3r
-
2013.10.02. 18:38
7
nekem bejön kajakra :D
avatar
dmm
-
2013.10.02. 18:34
6
Na meg persze ezzel a puritán, funkcionális belsővel sem.
avatar
dmm
-
2013.10.02. 18:34
5
Tényleg sokmindennél gyorsabb valószínűleg, csak azt érdemes látni, hogy szélvédő nélkül a büdös életben nem lesz népszerű egy igen szűk rétegen kívül.
avatar
tywin
-
2013.10.02. 14:58
4
Bernie: Ezt kétlem. Ahhoz sokkal több kell manapság. De tényleg jól néz ki. :)
avatar
Szeki
-
2013.10.01. 14:31
3
Nem is rossz :)
avatar
GT50
-
2013.10.01. 03:33
2
WOW ÜBER KOCSI .
avatar
Bernie
-
2013.09.30. 18:35
1
De komoly a műszerfal meg az egész.. egyben van :D lhet hogy ismeretlen márka de simán lekörözne sok nagy sportautót.
Paolo Pecora kabát bőrdíszítéssel
Az itt látható Paolo Pecora szövetkabát már első ránézésre is magával ragadó, hiszen a szürke színt barna bőrdíszítésekkel dobták fel a tervezők.

Idén sem lesz hiány új karórákból, erről a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzéséből kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissülő cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Amikor mindenki két számmal nagyobb felső ruhát, de szűk nadrágot hordott, amikor a férfiak nagy részének is nőies frizurája volt, amikor egy mobiltelefon akkora volt, mint ma egy laptop, na akkor dúlt a huszadik század legnagyobb kulturális forradalma.