Trendmagazin

2013-ban jön a Mercedes GLC

Készül a BMW X1-es riválisa

2011.02.06 | Oroszvári Péter

Amióta a BMW piacra dobta az X1-es kompakt terepjáróját, egyik országbéli riválisa, a Mercedes is nekiállt megtervezni a sajátját. Az új látványterveken látható, hogy a Mercedes étvágya a formabontó dizájnok iránt mit sem fogyott.

Az Autocar tudomása szerint a GLC a németországi Sindelfingenben fog készülni, forgalmazását 2013-ban fogják megkezdeni. Az új Mercedes arculatra jellemző új hűtőmaszk, döntött lámpatestek, feltűnő kerékívek, és kupéfar mind megtalálhatóak lesznek a bébi SUV-n, akárcsak a megemelt övvonal.

Kompakt terepjáróval támad a Mercedes

Az autó meghajtásáról megannyi válsztható dízel- és benzinmotor fog gondoskodni, a leggyengébb ezek közül egy 120, míg a legerősebb 204 lóerős. Az olcsóbb változatok hatfokozatú manuális váltóval lesznek kaphatóak, a drágábbak pedig már duplakuplungos rendszerrel. Ugyanakkor, mivel a GLC a jövő Mercedeseinek előfutára, a gyár figyelembe fogja venni a hibrid- és alternatív meghajtások felhasználását is a takarékosság jegyében. Megtalálható lesz benne többek között a mai autókra is egyre jellemzőbb fékenergia-visszanyerés, és automatikus start-stop rendszer is; ezek nagyon fontos tényezők a mai egekbe szökő benzinárak mellett.

Vajon megszorongatják az X1-es BMW-t?

A BMW az X1-nél ennyire nem figyelt oda a fogyasztás javítására (a start-stop rendszer ebben is benne van), de a legnagyobb, 258 lóerős benzinmotorjától eltekintve a további választható 4 dízel átlagfogyasztása 6 liter körüli, ez jó érték egy terepjárónál. A két legkisebb, 143 és 177 lóerős motor kérhető hátsókerék-hajtással is, egyébként mindegyik összkerékhajtású.

A BMW előlről kicsit órmótlanabb, fiatalosabb mint a GLC, ami egy vérbeli, elegáns Mercedes. Utóbbi méretei még nem derültek ki, de bizonyosan hasonló lesz a 445 centiméter hosszú és 179 centi széles X1-hez.