Az autó meghajtásáról megannyi válsztható dízel- és benzinmotor fog gondoskodni, a leggyengébb ezek közül egy 120, míg a legerősebb 204 lóerős. Az olcsóbb változatok hatfokozatú manuális váltóval lesznek kaphatóak, a drágábbak pedig már duplakuplungos rendszerrel. Ugyanakkor, mivel a GLC a jövő Mercedeseinek előfutára, a gyár figyelembe fogja venni a hibrid- és alternatív meghajtások felhasználását is a takarékosság jegyében. Megtalálható lesz benne többek között a mai autókra is egyre jellemzőbb fékenergia-visszanyerés, és automatikus start-stop rendszer is; ezek nagyon fontos tényezők a mai egekbe szökő benzinárak mellett.
A BMW az X1-nél ennyire nem figyelt oda a fogyasztás javítására (a start-stop rendszer ebben is benne van), de a legnagyobb, 258 lóerős benzinmotorjától eltekintve a további választható 4 dízel átlagfogyasztása 6 liter körüli, ez jó érték egy terepjárónál. A két legkisebb, 143 és 177 lóerős motor kérhető hátsókerék-hajtással is, egyébként mindegyik összkerékhajtású.
A BMW előlről kicsit órmótlanabb, fiatalosabb mint a GLC, ami egy vérbeli, elegáns Mercedes. Utóbbi méretei még nem derültek ki, de bizonyosan hasonló lesz a 445 centiméter hosszú és 179 centi széles X1-hez.