Az Interbrand cég által készített összeállítás nem a cégek értékét, vagyonát rangsorolja, hanem egy bonyolult, számos pénzügyi mutatót figyelembe vevő számítás végeredménye alapján szerkesztett lista. Számos kritériumnak kell megfelelni ahhoz, hogy szerepeljen egy márkanév az összesítésben. A feltételek között szerepel például az átlátható pénzügyi helyzet, valamint a márkának legalább három kontinensen kell jelen lennie. A listán nagyrészt amerikai cégek szerepelnek - az első hét kizárólag amerikai – a felsorolásban informatikai, elektronikai cégek, nagy divat márkák, több autógyár és alkohol márka is helyet kapott. A legnagyobb növekedést az okostelefonok piacán élvonalbeli Apple érte el, mivel figyelemre méltó módon 37 százalékkal nőtt a márka értéke és a 17. helyen áll, a nagy vesztes pedig a Harley-Davidson, 24 százalékkal csökkent márkanevének értéke és összességében a 98. a listán.
A Coca-Cola után a számítástechnikában érdekelt cégek szerepelnek a lajstromban, második az IBM, harmadik a Microsoft, negyedik a Google (36 százalékos márkaérték-növekedéssel)! Az első nem amerikai cég a nyolcadik helyezett Nokia, azonban Finnország büszkeségének márkaértéke 15 százalékkal csökkent, a tavalyi ötödik helyről csúszott vissza, így nem lehet büszke idei helyezésére.
Meglepő módon a luxusautók gyártásában nagy múltra visszatekintő Porsche (72.) és Ferrari (91.) a lista vége felé kapott helyet, ugyanakkor több autómárka, mint például a Toyota (11.), a Mercedes-Benz (12.), a BMW (15.) vagy a Honda (20.) az első húsz között végzett. Az országok rangsorát utcahosszal az Egyesült Államok vezeti 761 millióval, a második Németország 98 millió dollárral.
Érdemes megnézni a teljes listát, mely ide kattintva elérhető.