A Comite Colbert, 75 francia luxusmárka (beleértve a Diort, a Cartiert és a Remy Martint is) szövetsége egy plakátkampányt indít még a nyári szezon előtt a francia reptereken, hogy az utazókat lebeszélje a hamisítványok vásárlásáról. „Felhívhatod az ügyvédet erről a telefonról.” – szól az egyik plakát, a szöveg felett egy hamisított Chanel mobil képével.
„Egyébként a világon Franciaországban a legkeményebbek a hamisítványok elleni jogszabályok, – magyarázta a Comite Colbert főnöke, Elisabeth Ponsolle des Portes – hiszen már 1994 óta bűncselekménynek számít az efféle tevékenység.” Az egyik plakát elmondja, hogy Franciaországban 300.000 euróig terjedő büntetést szabhatnak ki a hamisított termékek birtoklásáért és akár három évre börtönbe is kerülhetnek azok, akik ilyen termékeket vásároltak.
A Comite Colbert 1995 óta minden második évben indít egy ilyen kampányt, most azonban Olaszország, Csehország, Szlovákia, Románia, Horvátország és hazánk is csatlakozott a mozgalomhoz. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a hamisított áruk mennyisége megduplázódott 2009. és 2010. között, ami 103 millió terméket és 1,1 milliárd eurós kárt jelent. Sajnos azonban sok vámtiszt még a mai napig sem képes megkülönböztetni a hamisítványt az igazitól.
Franciaország pedig különösen nagy áldozata a hamisításnak, hiszen a hamis áruk a francia gazdaság számára 30.000 munkahelybe és 6 milliárd eurós kiesésbe kerülnek minden egyes évben. Itt leginkább a ruhákat, a napszemüvegeket, a parfümöket, a kozmetikai termékeket és a bőrdíszműket hamisítják: a 2011-ben lefoglalt 8,9 millió termék felét tették ki ezek az áruk. Leginkább a Louis Vuitton termékei válnak a hamisítás áldozatává.
Globálisan azonban virágzik a hamisítás iparága az internetes vásárlásoknak „köszönhetően” is, amit a postai csomagválogatás során lefoglalt növekvő számú hamisítvány igazol. Ezért akarja a Comite Colbert, hogy a banki csoportokkal együttműködve nyomon követhessék az internetes vásárlásokat is.