A legfontosabbak
Rengeteg nagyszerű modellt mutattak be idén is a Genfi Autószalonon, órákat lehetne zengeni jónéhány példányról, de mi most csak a legfontosabbakat vesszük sorra. Az Audi legnagyobb újítása idő előtt lelepleződött, hiszen a TT harmadik generációjáról már március 3-án gyárinak tűnő képeket közölt a holland Autoblog. Ez a TT nagyon hasonlít az előző generációs “kistestvéréhez”, ugyanakkor sokkal izgalmasabb lett az eleje a LED-es fényszóróknak köszönhetően, ezenfelül több lesz benne az alumínium a tömegcsökkentés miatt. A Győrben készülő sportautó digitális műszerfalat is kapott, illetve turbómotorral lesz megvásárolható.
A Citroennél érdemes lesz odafigyelni a legújabb C1-re, ami a vele egyszerre bemutatkozó Peugeot 108-nak és a Toyota Aygonak az ikertestvére. Ezek a városi kisautók Csehországban készülnek, hosszuk 3,46, szélességük 1,62 méter. A minik közül a legizgalmasabb formája a C1-nek van, amit leginkább merész és különleges fényszóróinak köszönhet. A Ford ráncfelvarráson átesett Focus típusán igen sok változás történt: az Aston Martin inspirálta hűtőrács és az új lámpák egy egészen új megjelenést kölcsönöztek ennek az autónak. De az új Lamborghini, a Huracán is egészen eltér a korábbi Gallardótól: a belső tér és a padlólemez is sokkal jobb minőségű lett, kívülről pedig az Aventador stílusjegyeit hordozza magán.
A Hondánál a Civic Type-R még csak tanulmányként elérhető, a prototípust jövő januárban dobják a piacra, míg a Mercedes S Coupét már hamarosan gyártani kezdik, melynél a LED fényszórókat felár ellenében oldalanként 47 Swarovski-kristállyal díszítik. A Maserati Alfieri jóval kisebb és könnyebb lett az elődjénél, ezt a sportkocsit a Porsche 911 ellenfelének szánják a gyártók. Nem szabad szó nélkül elmennünk a Volvo meglepetéséről sem, ugyanis a Concept Estate nevet viselő háromajtós kombi egyöntetű sikert aratott a látogatók és a szaksajtó körében is, megteremtve ezzel az utat a svéd márka további térnyeréséhez.
A legőrültebbek
Minden kiállításon vannak olyan darabok is, melyek befogadása nagymértékben igénybe veszi a türelmünket és a vizuális befogadóképességünket. Az ideig kiállításon is elénk került jó néhány olyan darab, ami igencsak megosztja az embereket. A Carlsson CS50 Versailles formájában még nem is lenne túlságosan újító, azonban az aranyozás miatt nem biztos, hogy mindenki kedvencévé válik majd. Már az elnevezés sem hagy kétséget afelől, hogy egy igazi “patinás” darabbal van dolgunk. A gyártó szerint a 25 elkészült darabból már 10 elfogyott.
A Mansory Carbonado GT is erős vizuális hatást gyakorol a nézőre: a motorháztető, az új bodykit, a tető és a hátsó ajtó kivitelezése biztosítja, hogy ne lehessen szem elől téveszteni ezt a modellt. Ha a hagyományos Mercedes G63 AMG 6x6-os túl szerény neked, akkor a Brabus verziót épp neked találták ki, ami meglehetősen robusztus és drámai hatást kelt. Itt a méret az, ami megdöbbentően hat, a Hamann Limited Lamborghini Aventadornál pedig a színkombináció: a szürke és neon-zöld párosítása nem biztos, hogy mindenki számára elegáns megoldásnak bizonyul.
Az Év Autója: Peugeot 308 SW
A Genfi Autószalonon minden évben kiosztják az Év Autója díjat, amit idén a Peugeot kombija vihette el. Az autó csomagtere óriási, 610 literes, azonban ennek ellenére nem lesz tömzsi a háta a modellnek a kecses vonalvezetésnek köszönhetően. Az ötajtós 308-asnál összességében 33 centiméterrel hosszabb, így tehát igazán klassz utazóautónak ígérkezik. A díjat egyértelműen megérdemelte, ha végignézünk a sorozat korábbi modelljein: jól látható, hogy a Peugeot 308-as az SW érkezésével sokat komolyodott.
A Trendmagazin fotói a kiállítás legjobb újdonságairól: