A Párizs központú Gucci 3 éve perelte be a Los Angeles-i központtal rendelkező Guessvállalatot, mivel állítása szerint ez utóbbi boltjaiban és online olyan termékeket értékesít,melynek logói „bizonyítottan a Gucci védjegyének egyfajta utánzatai.” A Gucci-akta szerintez a márkajelzés a zöld-vörös csíkozást, a G betűk speciális rajzolatát, a tervező nevénekaláírását és a gyémánt motívumot foglalja magában.
A Gucci különösen egy, Marc Fischeráltal tervezett cipő ellen lép fel, melyek feltűnően hasonlítanak a Gucci egyik lábbelijére.Louis Ederer, a Gucci ügyvédje szerint a Guess részéről egy olyan hatalmas ésrendkívül összetett programnak vagyunk szemtanúi, melynek legfőbb célja, hogy a Gucci jólismert és ikonikus design-ját kisajátítsa. E programból kifolyólag – a vállalat állítása szerint -221 millió dollár kárt okozott a cég a Guccinak.
A Guess a bíróságnak elmondta, hogy a Gucci nem vádolhatja meg őketmárkalopással, mert ezeket a motívumokat ők már 7 évvel a per előtt is használták. Emellettmég azt is kihangsúlyozták, hogy a Gucci felmérései nem tudták igazolni, hogy a designvalóban megtévesztette volna a vásárlókat és emiatt károsodtak volna.
Daniel Petrocelli, a Guess ügyvédje nyitó felszólalásában kifejtette, hogy 1495 Guesstermékről állította már a Gucci, hogy jogsértő, de 99%-ukat sosem lehetett összetéveszteni aGuccival. „A Guess nem Gucci. És nincs is oka arra, hogy olyan legyen, mint a Gucci. AGucci ráadásul bőrt használ, a Guess szintetikus anyagokat, ezért tud olcsó maradni.” Azügyvéd szerint a legtöbb Guess termék 100 dollár alatt elérhető és azokat a nőket célozzameg, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy Gucciban járjanak, mely termékekdollárezrekbe kerülnek.
A jelentés szerint a Gucci pénzbeli és egyéb kártérítést követel, melynek összértékemeghaladja a 124 millió dollárt. A döntés várhatóan két hét múlva születik meg.