3. Website-ok!
Egy idősebb igazgató, nem régen a következőt nyilatkozta: „a luxusipar számára szégyen, amikor Zappos fényévekkel minőségibb kiszállítási szolgáltatásokat nyújt, mint bármelyik Luxus cég.“ Az első és legfontosabb dolog, amit a luxus ipar viszonteladói megtanulnak az internet hasznosításával kapcsolatban, az pontosan az, amit a tehetősebb réteg elvár az internetes vásárlástól. Ez pedig, annak a biztosítása, hogy bármikor, amikor csak a szükség úgy hozza legyen arra mód, hogy könnyedén és gyorsan kapcsolatba tudjon lépni a vállalattal. A Luxury Institute által készített felmérés alapján a tehetős fogyasztók 62%-a kijelentette, hogy az online vásárlásai során sokkal kényelmesebb és biztonságosabb érzést nyújt a számukra, ha közvetlenül feltudnak hívni valakit segítségkérés vagy információ szerzés okán. Ezenkívül 60 %-uk szinte biztosan elhagyná az oldalt, és megszakítaná a vásárlási folyamatot, ha nem találnak gyors válaszokat a kérdéseikre a weboldalon. Ráadásul 45%-uk egyenesen elvárja, hogy legyen egy olyan telefonszám a honlapon, amin keresztül beszélhetnek az ügyfélszolgálattal, vagy akár egyenesen a sales-es munkatárssal. Míg a luxus ipar ilyen és ezekhez hasonló kérdésekkel küszködik, Zappos lekörözte és csúnyán le is hagyta őket. A Zappos titka, hogy megértette, hogy a vásárlói kör nagyon szűk rétege igényli a telefonos szolgálatot, ők viszont nagyon gyakran. Egyenlőre a csúcs minőséget produkáló iparág vezér egyéniségei, próbálják felfogni a kapcsolatot a call-center és az online csatornák között, annak érdekében, hogy 2011-re messze magasabb szintű vásárlói élményt nyújthassanak a fogyasztóiknak.
4. Az ügyféllé tétel már nem csupán hobbyszintű, hanem egyenesen tanítványképzés
A legújabb felmérés szerint, a gazdagabb réteg 25%-a állította azt, hogy kapcsolatot tart bármely luxus cég sales-sével. Ez csúcspontot és egyben nagy előre lépést jelent a korábbi adatokhoz képest, amelyben ez csupán a vásárlók 8-15%-ra volt igaz. Hogy ez miért is fontos? Ezek a kis csoportok, amelyek kiépültek a sales-esek körül kb a beszerzési ár kétszereséért adják el a luxus termékeket a viszont eladóknak. Minden valószínűség szerint a tanítvánnyá vált fogyasztók folyamatos fogyasztói is az adott luxus terméknek, különösen akkor, ha megmarad a jó viszony a cég valamely hivatalos értékesítőjével.
5. Eljött a luxus mobil alkalmazások ideje
A csúcsminődégű márkák már jó pár éve ráálltak az online vásárlás rendszerére, nem olyan régóta az internetes közösségi portálokon is aktívan szerepelnek. Jelenleg minden erejükkel azon vannak, hogy ne maradjanak le a felfutóban lévő piacról, méghozzá a mobilon keresztül történő vásárlásról. A Luxury Institute felmérése szerint a jómódú emberek 76%-a hasonlítja össze a termékek árait a mobiljukon, miközben elképesztő gyorsasággal nő azok száma, akik telefonon keresztül vásárolnak (27 %). Ráadásul a válaszadók 21%-a állította azt, hogy vásárlás közben a mobiljukat arra használják, hogy különböző információkat gyűjtsenek a megvásárolandó termékről. Ebből a felmérésből is látható, hogy közel van a fordulópont és több területen is le fogják hagyni a laptopokat az okostelefonok, ezért a luxusmárkák egymással versengve készülnek az új piac meghódítására. A Tiffany legújabb mobilalkalmazása segítségével megtalálhatod a számodra legtökéletesebb eljegyzési gyűrűt, ez is egy olyan egyszerű és gyakorlatias innováció, ami a vásárlók érdekeit szolgálja.
6. Professzionális értékesítési módok, bolton belüli mobilszolgáltatásokkal
A luxus ebben az esetben azzal kezdődik, hogy az adott boltban dolgozó értékesítőt valamint magát a boltot ellátják különböző mobil eszközökkel(iPad, iPhone). Ezek felhasználása az értékesítés új dimenzióját fogja megnyitni a vásárlók előtt. Lehetővé válik a különböző promóciók, akciók levetítése videó és audió funkciók együttes használatával, ezenkívül könnyen lekérdezhetővé fog válni az, hogy az egész értékesítési hálózaton belül hol van még elérhető darab ha egy termék elfogyott az adott boltban, az online megrendelések figyelemmel követése is lényegesen könnyebb lesz.
A vásárlóknak meg lesz az a lehetősége, hogy a mobiljuk bejelenti az érkezésüket a boltban, így a kiszolgáló személyzet a kedves látogatót név szerint köszöntheti, és ezenkívül tisztában lesz azzal, hogy milyen ajánlatok lettek már kiküldve a vásárlónak, és melyek azok, amik még újdonságnak számítanak. Ezek az alkalmazások csupán csak a kezdetét jelentik a mobil telefonok bolton belüli használatának, melyek fokozzák a vásárlói élményt. Nem is beszélve arról, hogy a marketing perszonalizáció hatásossága és hatékonysága ilyen módon meg fog erősödni a jövőben, ami az igazi luxus megtapasztalásához fog mindannyiunkat vezetni.