A felmérésben a magyar internetezők 14 százaléka számolt be arról, hogy tapasztalta már, hogy a Facebook visszaélt személyes adataival, és azokat felhasználta reklámcélokra. Ugyanez az arány a Google-lal kapcsolatban 8 százalék volt. Összességében a válaszadók 27 százaléka számolt be személyes adattal való visszaélésről. A magyar internetezők 17 százaléka nagyon, 29 százaléka pedig inkább aggódik amiatt, hogy a Facebook a jövőben visszaél személyes adataival, míg ez az arány a Google esetében 12, illetve 24 százalék. Az említett vállalatokban azok közül is kevesen bíznak, akik egyébként nem tartanak ilyen visszaéléstől. A válaszadók körülbelül negyedét viszont nem zavarja adatai felhasználása, mivel úgy gondolja, hogy ennek fejében számára hasznos reklámanyagokat kap. A személyes adatok reklámcélú felhasználása miatt az 50 év felettiek (81 százalék) kiemelkedően aggódnak.
Attól, hogy valamilyen kormányszervezet figyeli meg internetes tevékenységét, a magyar internetezők 33 százaléka tart. Hatósági megfigyeléstől elsősorban a férfiak (56 százalék), illetve az idősebb generáció (59 százalék) tart. A legtöbben azonban (66 százalék) bűnszervezetek visszaélései miatt aggódnak. Végül arra a kérdésre, mennyire tartja fontosnak, hogy szigorú büntetésekkel szabályozzák az internetes adatokkal való visszaélést, a válaszadók 95 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azt nagyon fontosnak (62 százalék) vagy fontosnak (33 százalék) tartja.
A G Data magyarországi képviselete arra hívja fel az internetezők figyelmét, hogy személyes adataikat a lehető legkevesebb weboldalon osszák meg, a közösségi oldalakon pedig csak szigorúan a nyilvánosságnak szánt adatokat tegyék közzé. A számítógépeken pedig elengedhetetlenül fontos megbízható forrásból beszerzett jogtiszta programokat, illetve folyamatosan frissített vírusirtót és tűzfalat használni - szögezi le a közlemény.