Trendmagazin

A törékeny szépség

Bugatti Veyron Grand Sport L’Or Blanc

2011.07.11 | Szabó Adrienn

Kis elefánt a porcelánboltban, de a mondás egy teljesen új értelmet nyer az új Veyronnal. Ismét egy különleges modellel gurultak elő és gazdagítják az olasz Ettore Bugatti örökségét. Hogy nincs új a nap alatt? – Nos, erre tökéletes cáfolatot ad minden egyes flancos kis luxusjárgányával a Bugatti.


A világ – talán nem hazudok, ha azt mondom- vezető luxusautó gyártó cége, a Bugatti a Königliche porcelángyártó manufaktúrával együttműködve alkotta meg legújabb egyedi járgányát. A Bugatti Veyron Grand Sport L’Or Blanc a világ első porcelán elemekkel felszerelt autója. A hetekben avatták fel Berlinben a 4 kerekű szépséget, mely magában hordozza a vadság és a finomság jegyeit egyaránt. Mind a külső, mind a belső design elemek fő alapanyaga a KMP- nek hála, a mesteri munkával elkészített porcelán. A kék fehér szín váltakozva jelenik meg a karosszérián ezzel kiemelték a kocsi idomait és egy különleges optikai hatást értek el. A csíkozás markánssá, kicsit morcossá, mondhatni vaddá teszi az autót.


A külső részt hét ponton díszítették porcelán elemekkel. Ilyenek a felnik közepén elhelyezett porcelán rátétek, az olajbetöltő fedél, a tanksapka, valamint a hatalmas EB, Bugatti embléma az autó csinos kis popsiján. A berlini Királyi Porcelánmanufaktúra mestereinek kézimunkája nem csak a külsőt ékesíti, hanem az utastérben is fellelhető pár kéznyom. A kék-fehér örvénylő csíkozás magával ragadta a belső teret is. A komfortos ülések mellett a rideg porcelán jelenik meg ezzel éles kontrasztot húzva az anyagok közt.

Belül 5 további helyen alkalmaztak precíz kézimunkával elkészített porcelán díszítőelemeket. A középkonzol egyes részei, és annak két oldala lett kiemelve, fő ékességként egy csiszolt gyémánt tálca koronázza meg ezt a panelt. A két ülés közt kényelmesen támaszkodhatunk a hófehér könyöklőn száguldás közben. A fehér szépség hátsó falán egy elefánt szimbolizálja az erőt, mely két hátsó lábán áll. Ez az egyedi tervezésű motívum fellelhető a többi porcelánnal megmunkált részen is. A közös kapcsolathoz tulajdonképpen az elefánt adta az inspirációt. A hatalmas állatban rejlő erőnek és a Bugatti halhatatlan eleganciájának szerelméből született a vadonatúj és egyedülálló luxusautó.


De foglalkozzunk egy kicsit azzal, ami belül van, az autó szívével, lelkével. Hiszen ha egy férfit megkérdezünk egy autóról, nem a pofás külsejét kezdi elemezgetni, mint én, hanem azt hogy mit tud. Így hát, jöjjön a lényeg. Műszakilag egy és ugyanazon szerkezetről beszélünk, mint az alapul szolgáló Veyroné. A 16 hengeres W-motort 4 turbófeltöltő lélegezteti, itt pihen – persze csak álló helyzetben – 1.001 paripa. Na de mi van, ha az ezeregy mesébe illő adat nem pihen, hanem repíti? - nos akkor elérhetjük a 400 km/h feletti végsebességet is. A vezetés élményét tovább fokozza a 150 ms alatt kapcsoló automata sebességváltó. Most jön az a rész, amikor belegondolunk, mit is jelentenek a következő adatok, és kiráz a hideg. Az autó 2.5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-s sebességre. Azt hiszem, az élményt nem kell leírnom, ahogy finoman az ülésbe süppedünk és mellettünk minden csak suhan. Megvolt a külső, megvolt a belső, nézzük, mennyit kóstál egy ilyen egyedi darab! Összesen 2.400.000 dollárért a miénk is lehet a csodajárgány. Segítek: 445.500.000 forint, ilyen árért már igazi luxusjárgányról beszélünk!