Trendmagazin

A VIVA TV-ben jártunk

Több mint zenetévé

2011.12.14 | Molnár Gergely

Hazánk piacvezető zenetévéjének budapesti stúdiójába látogattunk el, a legtöbb kábelszolgáltató kínálatában megtalálható csatorna székházában épp az élő adásra készültek. Megnéztük a díszleteket, a vezérlőt és beszélgettünk a vezetőkkel is.

A VIVA TV-ben járt a Trendmagazin (Fotók: Oroszvári Péter)

Ha zenetévére gondolunk, általában egy non-stop csatorna jut eszünkbe, ahol éjjel nappal klipek mennek és csak reklámok vagy egyéb rövidebb műsorok szakítják meg a műsorfolyamot. Kezdetben a VIVA TV – illetve korábban Z+ és VIVA+ - is ezt a receptet követte, de egy szűk évtized alatt a fiatalok, videoklip nézési szokásai megváltoztak. Már nem feltétlenül a televízión keresztül nézik-hallgatják az új vagy éppenséggel régebbi zenéket, inkább a különböző videómegosztó portálokon jutnak el a nézőkhöz ezek a tartalmak, ennek megfelelően változtatta meg műsorkínálatát - a körülbelül 2 millió nézőt elérni képes - VIVA is.

 

A csatorna műsorokért felelős menedzsere, Szalai Kata kifejtette, hogy nagyobb hangsúlyt helyeztek a zenéken kívül más tartalmakra is, és azt is elmondta, hogy a csatorna számára fontos a folyamatos visszajelzés, mert így jobban ki tudják elégíteni a nézői igényeket. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a világ legkedveltebb közösségi oldalán több mint 250.000-en nyomtak tetszik gombot a VIVA TV-re. És valóban, a nézettségi adatok is ezt az új műsorpolitikát igazolják, hiszen a szóban forgó csatorna a nézőszámok tekintetében rendre jól teljesít.


A hétköznaponként kétórás élő adással jelentkező Interaktív című műsor remek példa erre, a műsorban vendégeskedő előadótól, hírességtől a vivatv.hu chat programján keresztül lehet kérdezni, amely kérdésekre élőben kapnak választ a nézők, illetve ugyanebben a műsorban a legfrissebb híreket, botrányokat és pletykákat is nyomon lehet követni, az éppen aktuális vendég vagy vendégek kommentálásában.


Vagy említhetjük a Megálló című kívánságműsort, amelyben minden héten, más-más helyszínen lehet klipeket kérni, ezen kívül sorozatok és napi Top 10-es slágerlisták is színesítik a programot, vagy lényeges még a VIVA Chart Show, amelyben a hét legjobb előadóit láthatjuk-hallhatjuk. Egyébként szimpatikus módon a külföldi-hazai zenék aránya 60-40 százalék a magyar előadók javára, ami manapság figyelemreméltó.


Az 1997-óta létező VIVA TV társcsatornái - Comedy Central, Nickelodeon, MTV Hungary – is inkább a fiatal korosztályt célozza meg, de ezek valamelyikén kortól függetlenül bárki találhat kedvére való műsort. A Comedy Central – Litkai Gergely ismert humorista vezetésével - nevéből adódóan a szórakoztatás, a humor csatornája, saját gyártású műsorokkal és klasszikus külföldi tartalmakkal nevetteti nézőit. A repertoárban olyan programok szerepelnek, mint a Family Guy, az Így jártam anyátokkal, vagy az örökzöld Mr. Bean. A Nickelodeon a gyerekeket célozza meg, az MTV Hungary műsorai pedig alapvetően az amerikai MTV-hez hasonló kínálattal rendelkezik, magyar nyelven.

Iszak Eszti épp az Interaktívra készült


 

Amikor a VIVA TV székházában jártunk, Budapest XI. kerületében, a Bocskai úton a Dorottya Udvarban - ami a 20. század elején, katonai ruharaktárként, textilüzemként, majd később finom vegyiáru-gyárként működött - éppen az Interaktívra készült a VIVA TV stábja, beleshettünk a kulisszák mögé, a díszletet és a vezérlőt is volt alkalmunk bejárni. A meghívott vendégek, a műsorvezetők, a kameramanok a sminkesek és a többiek mind azon fáradoztak, hogy rendben lemenjen az adás.

 

Sőt arra is jutott időnk, hogy az említett műsor vendégeként meghívott Lolával, napjaink egyik legsikeresebb könnyűzenei előadójával is váltsuk pár szót. Lola kérdésünkre elmondta, hogy már 7 éve rendszeresen szerepel a VIVA TV műsoraiban, szívesen jár oda és csak pozitív élményei vannak ezzel kapcsolatban ennyi év után is, illetve a műsorok utáni visszajelzésekkel is elégedett. Szinte második otthonává vált a stúdió az évek során.

Lolának második otthonává vált a VIVA

 

Jó érzés látni, hogy egy sikeres csatorna nem feledkezik meg azokról sem, akik segítségre szorulnak. Már hagyománnyá vált, hogy a VIVA Televízió a karácsonyi ünnepek közeledtével valamilyen jótékonysági ügy mellé áll. Lakinger József marketingvezető elmondta, hogy ez 2011-ben sincs másként, a VIVA Teleton segélyvonala a Mosoly Alapítvány kis pártfogoltjain segít. Műsorvezetők és előadók látogattak el a Tűzoltó Utcai Gyermekklinika Onkológia és Neuro-onkológia Osztályaira, ahol jókedvre derítették a kórház kisbetegeit. Aki adakozni szeretne az a Teleton segélyvonalán, a 06-91-33-55-33-es emelt díjas - 375 Ft / hívás – számon megteheti.

Szalai Kata és Lakinger József mutatta be nekünk a VIVA stúdióját

Ha egy a nézői igényekre figyelő, nem csak klipeket játszó zenetévére vágytok, kapcsoljatok bátran a VIVA műsorára!


Ilyen volt, ilyen lett