Trendmagazin

A webáruházak gyengítik a butikokat?

A Harrods felveszi a versenyt az online kereskedőkkel

2014.01.16 | Munkatársunktól

A tavalyi karácsonyi időszak sikeresnek volt tekinthető az angol márkaboltok szempontjából, hiszen a gazdaság fellendülése tovább folytatódott. Azonban a boltokban igencsak keskeny sorok álltak, hiszen sokkal többen választották a személyes vásárlás helyett az online rendelést. A Yahoo! becslései szerint az online vásárlók minden egyes elköltött font után 12 pennyt spóroltak a karácsonyi időszakban.


A Harrods mindig is kiemelkedő szállítója volt a luxus márkájú termékeknek, azonban ennek eredményeképpen szembe kellett néznie a jelentős versenyszférát jelentő számos független kiskereskedővel, akik viszont az online vásárlást is lehetővé tették. Az olyan forgalmazóktól, mint a Skatehut, a független divatmárkákig, a fogyasztók hozzáférhettek egy rendkívül széles árukészlethez, a közép­, vagy magas árú termékeket is beleértve, és sokkal olcsóbban beszerezhették őket az internetről, mint a boltból. Ez persze komoly feladat elé állította a Harrods vezetőit, akik csak korlátozott mértékben tudták csökkenteni a luxuscikkek és termékek árait a boltokban.


Mit tettek? Befektettek 200 millió fontot a butikok felújítására, hogy a fogyasztók, valamint a vásárlók élményeit fokozni tudják. Nemrégiben mutatták be a boltok új kinézetét az izgatott vásárlóközönségnek. A Knightsbridge például plusz szinteket, és számos újratervezett részt kapott, annak ellenére, hogy már így is eléggé zsúfolt üzlethelyiség volt. Különösen érdekes az üzletház ötödik emeletén található új cipőrészleg, mely 2014 augusztusában nyílik majd meg, és melyről azt híresztelik, hogy egész Európa legnagyobb cipőrészlege lesz. Ez a jelentős beruházás azért történt meg, mert a vezetők abban reménykednek, hogy a vendégek tömegesen térnek majd vissza az áruházba, és újra felfedezik a vásárlás élményét, miközben kiélvezik az új személyre szóló szolgáltatásokat, és új luxus termékeket szereznek be maguknak.


A beruházások mértéke –melyet az új üzlettulajdonosok segítségével hoztak létre­ figyelemreméltó, és jól rávilágít a kisebb üzletek fennmaradásának fontosságára, melyeknek vissza kell szerezniük a vásárlóikat, a rohamosan fejlődő online piacról. Az olyan luxus áruházaknak, mint a Harrods­nak is, megvan az előnye a kisebb, egyedülálló boltokkal szemben, és nem csak azért, mert sokkal több pénzügyi forrással rendelkeznek, hanem mert folyamatosan fejlesztik az üzlethelyiségeiket. Emellett, képesek arra, hogy ugyanolyan luxus élményt nyújtsanak a fogyasztóknak vásárlás közben is, mint amilyen szintű terméket árulnak, mely azonnal megkülönbözteti őket az online boltoktól, és a független e-kereskedelmi vállalatoktól. Az olyan egyének számára, akik aktívan képesek élvezni a vásárlást, és imádnak a különböző luxusmárkák termékei között kutatni, egy vásárlással eltöltött nap az újonnan felújított Harrods­ban, egy egész napos kikapcsolódást jelenthet.