Trendmagazin

Az itthon kapható 10 legdrágább autó

Az Audi A8-tól a Ferrari 599-ig

2011.05.29 | Kirschner Dávid

Bár az itthoni autóparkban még ritka egy-egy több tízmillió forintos luxusautó, az elmúlt években egyre többen vásárolnak kisebb vagyont érő járműveket. A kereslet tehát növekszik, és jópár éve a kínálattal sincs probléma. Összegyűjtöttük a hazánkban kapható 10 legdrágább luxusautót.

10. Audi A8 L


Az Audi zászlós hajója, az évek óta országok vezetőinek autójául szolgáló A8 L éppen most újult meg. A hosszított kivitelű limuzint egy 6300 cm3 -es, 12 hengeres motor hajtja meg, ami nem mellesleg 500 lóerőt teljesít. A Lang verzióból készítenek Security verziót is, ami 450 munkaóra alatt készül el, és egy tonna többlet tömeget jelent. Viszont ezért cserébe golyóálló fényezést- és üveget, robbanás biztos futóművet és megannyi méregdrága felszerelést kínál a gyártó.

9. Range Rover Sport


A Range Rover már második évtizede a kortalan, sikkes terepjáró, amivel bármikor, bárhol meg lehet jelenni – nem csak luxusjármű, hanem igazi terepjáró. Az 5 literes, nyolc hengeres motorral szerelt változatért (a 3.2 millió forintos regisztrációs adóval együtt) 40.440.000 forintot kell fizetnünk. A 375 LE-s motor 6,2 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit. A hat sebességes, felezős automata váltó segítségével nem probléma az autó által vezérelt, automatikus lejtmenet sem.

8. Porsche Cayenne Turbo


Bár háromszáz-ezer forinttal olcsóbb a Mercedes G 55 AMG Station Wagonnál, a Porsche Cayenne Turbo legmagasabb felszereltséggel így is 41.160.000 forintba kerül. A Porsche terepjárója a híres 500 lóerős turbo motort kapta, ami 4800 köbcentis, V8-as, és 4,7 szekundum alatt százra gyorsítja a robusztus, 2200 kg-os kocsit.

7. BMW 760Li


A BMW 7-es sorozata egy ráncfelvarrás után nem rég esett át teljes megújuláson. A limuzin legkiemelkedőbb változata évek óta a nyújtott tengelytávú 760Li modell, amelynek alapára újonnan 45.225.000 forint. A Lang modell 20 centiméterrel hosszabb a kicsinek nem nevezhető alapmodellnél. Az 5.972 cm3 -es motor tizenkét hengeres, 544 lóerős. Bár nem sportautó, hanem inkább elnöki limuzin, a 2,3 tonnás súlya ellenére 4,6 másodperc alatt 100 km/h-n van, végsebessége 250 km/h.

6. Audi R8 Spyder


Az Audi R8 kabrió változata, a Spyder ára 52.863.000 forint. A közvetlen benzinbefecskendezésű, tízhengeres motor 5200 köbcentis, 386 LE-s, és az Audi Quattro technológiájának köszönhetően állandó összkerékhajtású. Az 1700 kilós autó 4 másodperc alatt százon van, végsebessége 313 km/h.

5. Maserati Quattroporte Sport GTS


Alig marad el a német sportkupétól az olasz Maserati luxuslimuzinja, a Quattroporte, ami alapára szerint nem kerülhetne fel a listára, de a Sport GTS típus ára már 54.870.000 forint. A négyajtós sportkocsi 4,7 literes motorja 440 lóerőt teljesít, és 5 másodperc alatt van százon, végsebessége eléri a 285 km/h -t.

4. Porsche 911 Turbo Cabriolet


A világ legismertebb sportautója a Porsche 911, amelyből majdnem minden évben újabb típus jelenik meg. Az 55 millió forintot meghaladó árú Porsche 911 Turbo Cabriolet farában egy hat hengeres, 3800 köbcentis 500 lóerős boxermotor található. A 312 km/-h-s végsebességből 3,5 másodperc alatt teljesít 100-at, ennek ellenére vegyes használatban mégis csupán 11,5 literes fogyasztása van.

3. Mercedes S65 L AMG


A harmadik helyet Mercedes foglalja el, méghozzá a német gyár prémium limuzinjának legbrutálisabb AMG változata, az S65 L AMG, és ennek kupé verziója a CL 65 AMG – mindkettő ára 66 millió forint felett van. A sportkupé motorháza alatt egy hatezres, V12-es és 463 lóerős motor dübörög, ami kevesebb, mint 4,5 s alatt 100 km/h-ra röpíti a kocsit. A limuzin hasonló adatokkal rendelkezik, bár a nagyobb mérete, és a kevesebb lóerő (450 LE) miatt „csak” 5 másodperc alatt van százon.

2. Mercedes SLS AMG


A második legdrágább itthon szintén Mercedes, az SLS AMG modell. A klasszikus „sirály szárnyú” néhány éve lett teljesen megújítva hosszas álom után. A 67.227.000 forintos árért cserébe egy V8-as, 420 lóerős szörnyeteget kapunk, a motor 6,2 literes. A végsebessége 317 kilométer, ebből a százat 3,8 szekundum alatt már el is éri, a gyorsulásban nagy segítség a Mercedes legprofibb, AMG SPEEDSHIFT DCT 7-sebességes sportváltója.

1. Ferrari 599 GTO


A Ferrari 599 GTO azonfelül, hogy minden idők leggyorsabb utcai Ferrarija, a hazai új autók piacán is az első, a maga 124.100.000 forintos árával. A harmadik GTO Ferrariból csupán 599 darabot készítettek. A 6000 köbcentis, 12 hengeres motor 670 lóerős. A puritán műszerfalon van egy fedélzeti számítógép, ami az autó pillanatnyi állapotáról informálja a sofőrt. A kevesebb, mint 1500 kilós súlyánál fogva mindössze három és fél másodperc alatt már százon is van álló helyzetből, végsebessége pedig 335 km/h.