Trendmagazin

Az LVMH megvette a Loro Pianát

Új szintre kerülhet a patinás olasz márka

2013.07.10 | Munkatársunktól

A világ legnagyobb luxusvállalata hatalmas akvizíciót jelentett be sajtóosztályán keresztül. A francia konszern ezúttal az olasz Loro Piana 80 százalékát vásárolta fel 2 milliárd euró (mintegy 580 milliárd forint) értékben, míg a maradék 20 százalék továbbra is az alapító család kezében marad.

Az LVMH ismét bevásárolt

Az LVMH annak idején három nagy brand (a Louis Vuitton, a Moët & Chandon és a Hennessy) összeolvadásából jött létre, ma pedig a teljesség igénye nélkül olyan egyéb világmárkákat tulajdonolnak, mint a divatban jól ismert Christian Dior, a Fendi, a Givenchy, a Donna Karan, az Emilio Pucci, vagy éppen a Marc Jacobs. Náluk van továbbá a Dom Perignon és a Belvedere is, de karórákban sem szűkölködnek, hiszen a Zenith mellett a Bulgari, a Tag Heuer és az Hublot is az övék.


Sergio és Pier Luigi Loro Piana összehozták a nagy üzletet

Ebbe a sorba remekül illeszkedik az 1924-ben alapított egykori kis családi ruhagyártó Loro Piana, mely ma már világszerte ismert és respektált a tehetős úriemberek körében. Az olasz márka a lehető legminőségibb kasmír-, és gyapjúszövetekkel dolgozik, öltönyeik a Kitonnal, vagy a Luigi Borrellivel vetekednek, de gyártanak némileg mérsékeltebb, ám még mindig felső-kategóriás árcédulával bíró, sportosan elegáns ruhákat, kiegészítőket is. Jelenleg 132 üzlettel rendelkeznek világszerte, tavaly 700 millió eurós forgalmat produkáltak.