A cél az volt, hogy a budapesti repülőtér bekerüljön Közép-Kelet-Európa legforgalmasabb, legszínvonalasabb repterei közé. Ennek elérése érdekében hatalmas beruházásba kezdett a vállalat. Első jelentős mérföldköve volt a SkyCourt megépítése. Az épületet a KÖZTI tervezőcsapat álmodta meg. A Tima Zoltán által vezetett tervező brigádnak sikerült egy ámulatba ejtő giga kagylót létrehozni a két terminál közé. Méretei magárét beszélnek, de ha számszerűsíteni akarjuk, akkor a 12.000 négyzetméteres elbontott irodaház helyére most 40. 000 új négyzetméter épült. Az épület meghatározó elemei, mely a vázát adja, a 14 darab 70 méter hosszú acél szerkezet. Közötte pedig a keresztmerevítést szolgáló speciális üvegsorok. A tervezés során törekedtek arra, hogy az utasokat ráhangolják a repülésre. A nagy üvegfelületek nem csak design elemek, hanem az ég és föld közötti közvetlen kapcsolatot erősítik. A központi helyen egy 20 méteres üveghomlokzaton keresztül testközelben élvezhetjük a reptéri feelinget.
Biztonsági okokból az üveget speciális tükröződésmentes bevonattal látták el. Az acélvázakat pedig hófehér festékkel festették át, méghozzá speciálisan olyannal, melyet a repülő külső felületeire is használnak. A kagyló belseje pedig minden igényt kielégít, több szinten, tudatosan felépített struktúra szerint van kivitelezve. Funkcionálisan három különböző területet szerveztek össze. Az utasforgalmat, a dolgozói forgalmat és az áruforgalmat. A legalsó szinten az utasok elől rejtve történnek az árufeltöltések és a mozgatások. A földszint és a galéria szolgálja az utasok kényelmét és szórakoztatását. A régen megszokott módon folyik azonban a check-in a jegyen szereplő terminálban. Ezek után a biztonsági ellenőrzés után tudunk már hivatalos utasként bemenni a SkyCourt területére. Itt kellemesen szórakozva, vásárolva tölthetjük el a felszállás előtti perceket.
A designt illetően modern, de semmiképpen nem kihívó. Törekedtek arra a tervezés során, hogy ne színvilágától legyen nyüzsgős az épület. Váza és a belső tér kialakítása letisztult, egyszerű és fénnyel teli. Színvilágában is visszafogott, főként a semleges színek jellemzőek- fehér, világosszürke. A tudatos színválasztás lehetőséget adott rá, hogy az éttermek, üzletek saját profilja határozza meg a hangulatot és az összehatást. És ha már szó került a vendéglátó egységekről és a butikokról, egy kis ízelítő, hogy mi az, ami már biztos helyet élvez Budapest Airport-jának utasforgalmi csarnokában. Az éttermek, kávézók, bárok nagyságrendileg, úgy 1400 ember leülésére adnak lehetőséget. A gyorséttermek közül a Burger King már el is foglalta trónját. Lesz ezen kívül KFC és az egyre inkább népszerűségnek örvendő, Leroy is éttermet nyitott. Nagy meglepetésünkre azonban még Ronald McDonald bohóca nem kopogtatott a szinte fenntartottnak gondolt helyéért és úgy tűnik már nem is fog. Helyette az itthon eddig még nem ismert francia Hippopotamus családi étterem nyitotta meg első egységét Magyarországon.
Az üzletek között nem csak a világmárkák kaptak helyet, persze ők vannak túlsúlyban, de a Tisza és a Szamos is büszkén vállalja nemzetközi ambícióit. És akkor most néhánykedvenc a külföldiek közül: Ralph Lauren, Hugo Boss, Longchamp, Montblanc. A hölgyek gyengéjéről, az ékszerekről pedig a Caprice és a Swarovski gondoskodik. Meglépve az első lépcsőfokot a beruházások területén, élvezhetjük az új csarnokot, de semmiképpen se feledkezzünk el a jövőről. A tervek szerint néhány éven belül, újabb lépcsőfokokról számolhatunk majd be. 2012-re körülbelül 170.000 négyzetméterrel szeretnék bővíteni az Airport területét. Ebben benne van egy air side növelés, mellyel nyolc gépnek tudnak további helyet biztosítani, ez úgy 75.000 négyzetmétert foglal el. Ezen kívül bővítik és helyreállítják a meglévő terminálokat, ez újabb 55.000 négyzetméter. Fénytechnikailag korszerűsítésre kerül sor, a csatorna rendszereket átalakítják és több gyalogoshíd is épül az utasok részére. Megépítik az első reptéri szállodát, ahol 250 szoba várja szeretettel, az ide utazókat.
A SkyCourt projekt 70 millió euróba került, az egész beruházás pedig hozzávetőleg 120 millió euróba fog kerülni.