1909-ben született meg a hivatalosan Maybach-Motorenbau GmbH névre keresztelt német luxusautó gyár, Wilhelm Maybach és fia, Karl együttműködése nyomán. A cég eredetileg dízel-és gázüzemű motorokat fejlesztett ki, és gyártott a Zeppelinekhez, majd vasúti kocsikat is készített. A Maybach hozzájárult a náci háborús erőfeszítésekhez, majd a dicsőségesen induló vállalatot a második világháború tönkre tette, utána már nem foglalkoztak autógyártással. 1960-ban vásárolta fel a Daimler-Benz, majd a Mercedes-Benz élesztette újjá 2002-ben, amikor bemutatták az 57s-t, és a hosszított 62s-t. Bár az ára vetekszik a Rolls Royce-éval, a márka nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.
A most megjelent Cruiserio talán megújulást hozhat a luxusautó márkának – a formatervét az Exelero tanulmányautót is kialakító Fredrik Burchhardt álmodta meg. Az autó a legújabb Mercedes S osztály formai alapját képező Maybach 57s modell módosított változata, emiatt oldalról nagyon hasonlít a Mercedes CL kupéra. A belső tér kialakítása konzervatív, több helyen a Mercedessel való hasonlóságot fedezhetünk fel. A széles, függőlegesen bordázott króm hűtőmaszk tekintélyt parancsoló, a nyújtott fényszórók igen hangsúlyosak.
Az új modellt egy dupla turbós, tizenkét hengeres, több mint 600 lóerős motor hajtja meg. A Cruiserio iránt viszonylag nagy érdeklődés mutatkozik már most, hiszen száz darab legyártására már született döntés. Akinek pedig megjött a kedve a vásárláshoz, Riyadhban az első példány már megvásárolható. Az ára mindössze egymillió dollár.