A Vision ConnectedDrive a Genfi Autószalonon lesz először látható. A színpompás dizájn és a fejlett technológiák a BMW 2013-ban várható hibrid sportautójának előfutárává teszik a modellt. A kétüléses roadsteren új dizájnelemeket, elektromos futóművet és programozható megjelenítőket próbálnak ki, például a sofőrt körülölelő felületen egy igazán egyedi háromdimenziós vezérlőpultot. A sofőr előtti műszerfal is a 3D-s kivetítő része, a vezetési adatok egy üvegen lesznek láthatóak (hasonlóan, mint a katonai repülőgépek HUD-ján).
A Vision ConnectedDrive komfort, biztonsági és információs rendszerei külön-külön optimalizálhatóak és egyedivé tehetőek lesznek mind a sofőr, mind az utas számára. Az első és hátsó fényszórókban található szenzorok figyelni fogják a forgalmat és a környezetet, majd ezeket az információkat az oldalsó tükrökben elhelyezett antennák továbbítják más autókba is, így próbálandó elkerülni például azt, hogy a navigációs rendszer dugóba irányítson minket.
A dizájn domináns részei a hosszú tengelytáv, hátratolt üléshelyzet és a nyúlánk motorháztető; a feszes és folyamatos vonalakkal elválasztott felületek, amiktől álló helyzetben is úgy tűnik, mintha száguldana a kocsi. Hab a tortán a vonalak mentén futó fényjáték, ami egy kis színt visz a „szürkeségbe”. Az ajtók a Z1-eshez hasonlóan lefelé csúsznak, eltűnnek a karosszériában. Akár így is vezethető, még vérpezsdítőbbé téve sebesség élményét.
Természetesen a bevezetőben említett sorozatgyártásra érettség még ennél a modellnél is erősnek mondható, hiszen ez is csak egy látványterv; ugyanakkor a felhasznált technológiák és formák mindenképp feltűnhetnek majd a jövő BMW-in.