Trendmagazin

Burberry, a kötelező felszerelés része

A cég története 1856-ban kezdődött el

2010.07.24 | Ispán Laura

A Burberry márkanév kialakulása 1856-hoz köthető, ugyanis ebben az évben nyílt meg az első férfi divatáru bolt Angliában, Basingstoke városában. Thomas Burberry ezelőtt gyakornokként dolgozott egy vidéki textilüzletben. Az üzlet egyre növekedett és 1870-re kész birodalommá változott - az akkori üzlezméretekhez képest - a cég fő üzletfelei a helyi rezidensek és sportemberek voltak, akik gyakran látogatták a boltot.


1879-ben Thomas feltalálta a gabardint - egy olyan légáteresztő anyagot, amelyet egy olyan innovatív technológia segítségével állítottak elő, mely során a fonalat vízhatlanná teszik a szövés előtt. Az ezúton nyert anyag nem csupán vízálló, hanem rendkívül tartós is. 1888-ban lett kiváltva szabadalom erre a technikára. Gabardinból készültek a híres Burberry kabátok esős őszi, vagy tavaszi napokra. Az új anyagnak köszönhetően számtalan új termék látott napvilágot (aki teljesen beleszeretett, az külföldön akár az esküvői ruháját is megvásárolhatja ebből az anyagból). 1891-ben nyílt meg az első londoni Burberry bolt, amely napjainkban a cég főhadiszállása. 1901-ben Thomas megbízást kapott a hadügyminisztériumtól arra, hogy tervezzen a Brit tiszteknek új egyenruhát. A projekt annyira jól sikerült, hogy az Első Világháború során Burberry által tervezett viharkabátok a felszerelés kötelezően előírt darabjai voltak.

Emma Watson a Burberry reklámarca

A lovagló lovas Burberry logo 1904-ben lett megtervezve és regisztrálva, mint kereskedelmi márka. A zászlón található latin felirat "Prorsum“ jelentése „Előre“. Ez az egy szó magában foglalja a cég filozófiáját, amelyhez valóban könnyedén köthetjük a kitartást és a folyamatos fejlődésre, haladásra való törekvést az esetleges kudarcok ellenére is. Még ebben az évtizedben sor került a párizsi és a new york-i bolt megnyitására. Ezen kívül a norvég felfedező, Roald Amundsen kapitány Burberry felszerelésben érte el a világon elsőként a Déli-sarkot 1911. december 14-én. A felfedezés sikerének bizonyítékaként ott hagyott egy Burberry gabardin sátrat a jégmezőn. Ezen a sikeren felbuzdulva Ernest Shackleton elhatározta, hogy ő lesz az első felfedező, aki öbölről öbölre végigjárja az Antarktiszt. Az 1914-es expediciójára a felszerelést szintén a Burberry cég adta. A világszerte híres piros, fekete és homok színű kockák viharkabátok béléseként születtek meg 1924-ben, és hamarosan ez a szimbólum is regisztrált kereskedelmi márkává vált. Később esernyőkön, bőröndökön és sálakon is megjelenik a jellegzetes minta.

Rekkámfotó a 2010 tavasz/nyár kampányhoz

A Burberry cég fontos szerepet játszott a repülés területén is, mert a pilóták számára speciális öltözeteket gyártott. 1937-ben megrendezésre került egy repülő verseny London és CapeTown között. A leggyorsabb időt a Burberry cég által szponzorált páros: A.E.Clouston és Betsy Kirby Green futotta a De Haviland DH88-as gépen. A szponzorálások segítségével széles publikumhoz jutott el a márka hírneve. A második világháború alatt Burberry folytatta a jó minőségű gabardin kabátok szállítását a hadsereg minden ágazatához. 1955-ben nyerte el elöször a Royal Warrant kitüntetést őfelségétől a kirélynőtől. 1970-ben Megnyitotta kapuit a Burberry új úttörő szerepet betöltő üzlete az East 57th utcában, New Yorkban. A ´80-as években kiépítették a kiskereskedelmi hálózatot az USA területén és számos önálló Burberry boltot is létesítettek az Államok területén. 1997-ben kialakuló új menedzsment csapat elkezdte a márkát felfrissíteni új tervezői kollekciókkal, termék diverzifikációval és megkülönböztethető figyelemfelkeltő hirdetési kampánnyal. 1999-ben a London Fashion Week alatt megtartotta a Burberry az első divatbemutatóját, melyet nem csupán hatalmas elismerés követett, hanem az év kollekciójának is magválasztották a felvonultatott ruhákat. Az új évtized hajnalán Burberry újra a tartós divat ikjonjává vált, és számos díjat megnyert. 2000-ben a Burberry Touch parfüm mind férfi mind női változatban is útnak indult a vásárlók legnagyobb örömére.

Burberry üzlet Belgrádban

A brand megalkotójának Thomas Burberrynek merész karaktere, vállalkozó szelleme és rendkívüli feltalálói tehetsége képessé tette a márkát és a céget arra, hogy folyamatosan túléljen generációkról-generációkra. Olyan módon, hogy minden szituációból előnyt tudjon kovácsolni önmaga számára, így napjainkra luxus divatházzá nőtte ki magát, a kis Basingstoke-i bolt.