Idén 73. alkalommal kerül megrendezésre a hajóverseny, és a Corum csakúgy mint tavaly, most is felajánlott egy modellt fődíjnak. Az óra igazi különlegesség: csak 30 darab készül belőle, és az Okalys-Corum hajócsapat tagjainak kapcsolatának megerősítését is fémjelzi. Az óra 48 mm-es titániumtokba került, fekete, ám kék színben fénylik az utókezelésnek köszönhetően. 48 órás energiatartalékkal rendelkezik, valamint 300 méterig vízálló.
A verseny a Genfi-tavon zajlik, útját a lehető legegyszerűbbre szabták: Genf – Le Bouveret – Genf. Bóját csak egyet helyeztek el, Le Bouveret-ben, félúton. A leggyorsabb időeredményt elérő versenyző kapja meg a Bol d’Or karórát, ám nem örökbe – ez minden évben elnyerhető, mígnem egyvalaki öt éven belül háromszor nyer a versenyen: ekkor lesz végleg az övé. Ilyen teljesítmény eddig csak három párosnak sikerült az eddig megrendezett 72 versenyen: a Horace Julliard vezette Marie-José II- nek (1961, 1962 és 1963-ban); az Altair IX-nek Philippe Stern irányításával (1980, 1982 s 1984); valamint Ernesto Bertarelli Alinghi-jének (1997, 2000 és 2001).
Ha érdekelnek a vitorlás órák, akkor tekintsd meg a témában készült összeállításunkat!