Trendmagazin

Csökkenti árait a Tag Heuer

Váratlan lépés a svájci óragyártótól

2015.03.20 | Munkatársunktól

A Tag Heuer a Baselworld kiállításon bejelentette, hogy tekintettel a svájci frank megnövekedett értékére, a márka nemcsak ellenáll a kísértésnek, hogy emelje az órái árát, hanem valójában sokkal inkább arra hajlik, hogy csökkentse azt. A Tag Heuer hivatalos közleménye:

„A Tag Heuer megragadja a lehetőséget a közelmúltbéli svájci frank erősödésének következtében arra, hogy egyensúlyba hozza a nemzetközi árpolitikát. A márka tartózkodik attól, hogy emelje az árait az euróövezetben, Japánban, és Szingapúrban. Ezzel szemben egy átlagos 8%­-os árcsökkenésre számíthatnak Svájcban, Kínában, az Egyesült Államokban, a Karib-­térségben, Közép-Amerikában, és Dél­-Amerikában, valamint 7%­-os csökkenésre az Egyesült Királyságban, és 13%­-os árcsökkenésre Hongkongban. Ez az új árpolitika egy rendkívül megnyugtató, pozitív, konstruktív, és dinamikus üzletet képvisel az ügyfeleink és a partnereink számára.”

Jean-Claude Biver, a Tag Heuer vezérigazgatója (Fotó: FABRICE COFFRINI/AFP/Getty Images)

Jean-Claude Bivert, a Tag Heuer vezérigazgatóját Ariel Adams (Ablogtowatch) kérdezte a bejelentés után.

Egyesek úgy vélik, hogy az óraipar árai már nem fenntartható mértékű növekedést mutattak az elmúlt években, de marketingszempontból nagyon nehéz lehet egy ilyen márka számára, hogy csökkentse az árait. Azt hiszem, merész, és bölcs lépést tett a Tag Heuer. Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban: Mi késztette önöket arra, hogy meghozzák ezt a nehéz döntést? És milyen reakciót remélnek a fogyasztók részéről?

Jean-­Claude Biver: A ma politikája az, hogy a Tag Heuer visszatérjen az alapokhoz, és az alapvető üzleti stratégiájához. Mindig is a piacvezetők között voltunk, és továbbra is kulcsfontosságúak leszünk ebben az árkategóriában, de a múltban rengeteg időt töltöttünk el a kreativitással, az innovációkkal, és a kollekciónk nagy részét az árkategória felső szegmensében készítettük. Most azonban úgy döntöttünk, hogy nem adjuk fel a felső árkategóriát, ugyanakkor több innovációt, több kreativitást, és több referenciát áldozunk az alapvető árkategóriára. Ezzel együtt visszatérünk az alapokhoz a stratégiánkat illetően, és úgy döntöttünk, hogy összehangoljuk a nemzetközi árstratégiánkat, amely egyes országokban az árak csökkentéséhez fog vezetni, míg más országokban a növekedéshez. Hiszünk abban, hogy egyre sürgetőbb fontossága van ma egy egységes nemzetközi árnak. Nem volt nehéz meghozni a döntést, mert a márka részéről nagyon egységes, és dinamikus módon jutottunk erre az álláspontra.

A fogyasztóknak tetszeni fog az új kollekció, melyben nagyon érdekes újítások lesznek, és igencsak versenyképes áron juthatnak majd hozzá az egyes darabokhoz. Minden újítást, beleértve a saját fejlesztésű Automatic Chronograph Tourbillont, a legújabb V4 Phantom­ot, vagy az új Carrera Heuer 01-­et, meglehetősen agresszívan pozicionáltuk, köszönhetően az iparunk új irányba való átszervezésének, mely minden gyártási folyamatot magában foglal. Meggyőződésem, hogy megfelelünk majd a vásárlóink elvárásainak, akik mostantól verhetetlen áron élvezhetik a minőségi kínálatot!

Tag Heuer Carrera 01

A Tag Heuer vezérigazgatójaként azt mutatta felénk, hogy a márka visszatér a hagyományos árképzés felé, amely segít megtalálni a luxusórák helyét az új versenykörnyezetben. Hogyan kapcsolódik a 2015­-ös árazás ehhez a politikához, és emellett az árak csökkentése egyben azt is jelenti, hogy már idén több elérhető árú karórát láthatunk?

Igen, ahogy már korábban is említettem, az új fejlesztésű rendkívül érdekes, és fontos kollekciónak már kulcsfontosságú az árfekvése, valamint a belépési ára is. A belépési árak mindig nagyon légyeges és fontos jellemzői a termékeknek, mivel lehetővé teszik az ügyfeleknek, hogy belépjenek a márka világába. Éppen emiatt tettünk külön erőfeszítéseket az árkategóriának megfelelő belépési árak kialakítására.

A globális árkülönbségek és a nemzetközi értékesítés egyre nehezebbé tették a fogyasztók, és a kereskedők számára is a helyzetet, mivel különböző helyeken különböző árakon kínálják a termékeket. Milyen stratégiával – ha van ilyen­ áll elő a Tag Heuer, hogy amellett, hogy csökkenti az árakat, megtartsa a piacok közötti egyenlőséget, és következetesen képezze az árakat, és ne legyen káros az árcsökkentés?

Még csak most szervezzük át az árainkat világszerte, ami ahhoz vezet, hogy az országoktól függően árcsökkenést, vagy áremelést vezetünk be. Elhatároztuk, hogy megtartjuk ezeket az árakat a jövőben is, még akkor is, ha ez azzal jár, hogy az egyes országokban csökkentenünk kell a haszonkulcsot. A mai egységes világban egyszerűen szükség van egy egységes ár-stratégia létrehozására.