A Gellért fürdő a 20-as, 30-as években egy társadalmi találkozóhelynek számított: ide jártak a költők, az írók, a színészek, de még a politikusok is, hogy kipihenjék a mindennapok fáradalmait és megvitassák ügyes-bajos dolgaikat. Ezekben az időkben kezdett Magyarországon az emberek már némileg túljutottak a háború okozta sokkon és a trianoni békeszerződés traumáján és azon igyekeztek, hogy újból felvegyék az arany békeidők hangulatát. Ezt a hangulatot hivatott újrateremteni az a fürdőruha-pályázat is, melyet július 1-jén írt ki a Budapesti Gyógyfürdő és Hévizei Zrt. a Sonia Produkciós Irodával és a Nők Lapja Évszakokkal karöltve. A tervezőknek olyan darabokkal kellett nevezni, melyek vonalvezetésükben, színvilágukban, anyagukban a 20-as, 30-as éveket idézik meg egyfajta modern köntösben. A döntőbe 17 tervező és 4 tervezőpáros jutott tovább, akik a tegnapi teliholdas estén mutatkozhattak be kollekcióikkal.
Az estet az AquaDance Stúdió szinkronúszói nyitották meg, akik Pérez Prado Mambo No. 5 slágerére hullámoztak a habokban. Ezt követően Szekeres Nóra, az est háziasszonya ismertette a zsűrit. A ruhákat Szőke László a Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatója, Darida Erzsébet a gazdasági vezérigazgató- helyettes, Cinege Szilvia az értékesítési- és marketingigazgató, Halász Éva öltözéktervező, Akovács Éva a Nők Lapja Évszakok főszerkesztője, Szűcs Panni a Budapesti Városüzemeltetési Központ szóvivője és Hajdú Péter a fővárosi Önkormányzat főtanácsadója értékelte. Szőke László köszöntötte a részvevőket, majd kezdetét vette maga a show Nagy Zsófia babakék-bézs ruháival.
Általában elmondhatjuk, hogy tényleg sikerült a ruháknak megragadni a 20-as, 30-as éveket. Jellemzőek voltak a magas derekú alsók, a nyakbakötős felsők és a különleges megformálású egyrészesek is. Paulovits Gabriella piros színű, piros pöttyös ruhái nemcsak vonalvezetésben, hanem mintájukban is rendkívül hangulatosak voltak, Horváth Zsófia pedig jól megragadta a retro hangulatot csíkos darabjaival. Fábics Karolina rengeteg anyaggal dolgozott, ez egy kicsit sok is volt, viszont ötletes kalapjai feledtették velünk e hibáját. Szépligeti Ágnes és Tarján Andrea is hasonló hibát vétett: köpenyeik rendkívül ötletesek és kreatívak voltak, ám az alatt levő fürdőruhákat gyorsan elfelejtettük. Sztancs Ágnes Fruzsina egyrészes ruháival, különleges fodrozásával elkápráztatott minket, de különösen jól eltalálta a ruhák neonos színeit is.
A ruhák bemutatása után a zsűri visszavonult, hogy kijelöljék a győzteseket, mi pedig ezalatt Adele Fado 2012-es Capsule kollekciójába nyerhettünk bepillantást. Nagyszerű darabokat láttunk, gyönyörű anyagokból és mintákból, viszont azt nem hagyhatom szó nélkül, hogy Adele Fado ruháit nem lehet felismerni, hiszen nincs egy önálló stílusuk. Túlságosan sokféle hangulatú, színű, formavilágú ruhát láttunk felvonulni és a végére kaotikussá vált az egész.
Természetesen ezen az estén nem ezek a ruhák voltak főszerepben, így e kollekció felvonulása után sor került az eredményhirdetésre is. Különdíjban részesítették Szépligeti Ágnes és Tarjáni Andrea munkáit, akik az eleganciát képviselték fekete ruháikkal. A harmadik helyezést ért el Váradi Marietta tengerészkék alkotásaival. A második helyre szintén egy tervezőpáros léphetett: Pusztai Judit és Gál Barbara japán kollekcióját ítélte majdnem a legjobbnak a zsűri. (Ezzel az értékeléssel mi nem igazán értettünk egyet, a show talán egyik legrosszabban sikerült, leggiccsesebb darabja volt.) A pálmát Hornok Barbara munkái vitték el, melyek gyönyörű selyemanyagból készültek és ízléses aranyszínű díszekkel tették rendkívül exkluzívvá.
Összességében nagyszerű munkák születtek, így izgatottan várjuk a jövő évi fashion showt, ahol az előzetes tervek szerint a 30-as 40-es évek fürdőruhái kerülnek előtérbe!