Tavaly októberben, amikor munkatársunk, Hack Sára itt járt, még Magyari Tamás válaszolt kérdéseinkre, most pedig már veled beszélgetek. Hogyan jutottál el idáig, hogy lettél az üzletvezető egy ilyen luxuskategóriás divatszalonban?
Ez sok mindennek köszönhető, két faktort említenék, az egyik a szerencse, a másik pedig a szakmai jártasság. Az előző munkahelyemen együtt dolgoztam egy Magyarországon elég nevesnek mondható stylisttal, és a nyár közepén felhívott, hogy nincs-e kedvem valamit együtt csinálni vele, mire én igent mondtam, de megemlítettem neki, hogy már nem dolgozom annak a cégnek ahol előzőleg voltam. Ezután két héttel rá itt ültem a Zegna üzlet tulajdonosával, Janikovszky Jánossal egy interjún, és egy héttel később már itt dolgoztam, mint üzletvezető.
Azért legyünk őszinték, mégiscsak egy férfidivattal foglalkozó üzletben vagyunk... Ez mennyire nehezíti meg a dolgodat?
Szerintem ez pont szerencsés, legalábbis én kifejezetten élvezem! Nagyon hálás a férfidivat, főleg a klasszikus vonal és a Zegna világa, amiben én teljesen megtaláltam önmagam. Engem rabul ejt a szövés, a szabás, a kidolgozottság, az, hogy mit mihez lehet viselni... Illetve nagyon megfogott, hogy a Zegna most volt száz éves. Az évforduló alkalmából egy centenáriumi kollekciót adtak ki, egy bizonyos szövetanyagot, ami megjelent az öltönyökön, táskákon, kiegészítőkön, továbbá ehhez még készült néhány speciális ing, kalap és sál is. Rendkívüli dolog, hogy száz éves évfordulóra kiadnak olyan termékeket, amit limitált darabszámban lehet megvásárolni. Például az ilyen cipőkbe bele van ütve a centenáriumi logó, ami engem lenyűgöz!
Mivel rengeteg hölgyolvasónk van, és őket sem szeretnénk kihagyni a jóból, ezért játszunk el a gondolattal: a következő pillanatban felhív a Zegna központi irodájából mondjuk a cég kreatív igazgatója, és közli veled hogy el akarják indítani a női vonalat. Mit mondanál erre, egyáltalán van arra esély szerinted, hogy a Zegna kihozzon női kollekciót is?
Szerintem igen, egyébként a cégnek már van egy női részlege, ami nem Zegna néven fut. Mivel a márkának száz éves múltja van a szabászat, az anyagválasztás, a stílus terén, ezért biztos lenne ezekben a ruhákban olyan finomság, érzékenység, ami miatt megállná a helyét a hölgyeknek szánt kollekció is.
Visszatérve rád, üzletvezetőként nyilvánvalóan sokrétű a munkád, például milyen gyakran kell külföldre menned? Egyáltalán, hogy néz ki egy átlagos munkanapod?
Valóban, nagyon sokrétű a munkám. Az áru rendelése, a berendelt készlet érkezésének figyelése, az ezzel kapcsolatos ügyek intézése éppen úgy a feladatom, mint a marketingünk szervezése. Kiemelt fontosságú a vevőkkel való kommunikáció, illetve különféle rendezvények szervezése is. Én eddig még nem voltam külföldön mint a szalon képviselője, mivel nagyon „fiatal” vagyok még a Zegnánál, de alapvetően az üzletvezető illetve egy divat iránt fogékony kolléga feladata a milánói rendelés.
Ezt hogyan kell elképzelni? Minden szezonban adott egy divatbemutató, ahol ti is jelen vagytok, és ott döntitek el hogy miket rendeltek meg az üzletbe?
A milánói showroomban dől el, hogy mit veszünk. Ezeket a rendeléseket eddig Magyari Tamás végezte fantasztikus érzékkel és tudással. Nagyon fontos, hogy ismerjük a vevőink ízlését, hiszen a megrendelt ruhák az ő igényeiket kell hogy kielégítsék. Ez jó kis kreatív munka számunkra!
Mennyire tartod fontosnak a személyes kapcsolatokat, egyáltalán a vásárlók igénylik a segítséget, tanácsadást?
Vevőink nyolcvan százaléka elfogadja az ajánlást, nyitottak az új dolgokra, trendekre, viszont vannak tudatos, divatorientált vásárlóink is, olyan férfiak, akikkel öröm együttműködni!
Az Ermenegildo Zegna 5-6 éve még teljesen ismeretlen fogalom volt a magyar emberek többségének, most hol tart a márka ismertsége?
Mára már szerintem Magyarországon a Zegna egy ismert márka, amely tényleg stílusos férfiakat öltöztet, akik a klasszikus olasz vonalvezetésre és anyagválasztásra kíváncsiak. Ez a visszafogott elegancia – úgy érzem – egyre nagyobb teret nyer Magyarországon!
Most az a furcsa helyzet áll elő, hogy nekem kell képviselnem a kritikusokat. Elég gyakran hallom általános panaszként, hogy adott egy jó nevű márka, amely folyamatosan nagyszerű kollekciókkal jön ki, ám valamilyen érthetetlen oknál fogva a hazai üzletbe mindig a legegyszerűbb, legátlagosabb darabok érkeznek be... Erről mi a véleményed, nálatok például milyen szempontok alapján dől el, hogy miket rendeltek meg egy adott kollekcióból?
Itt jelenik meg az, hogy mi franchise üzlet vagyunk, ezért kőkeményen dominál a pénz. Úgy gondolom, hogy amit mi rendelünk, az valóban viselhető divat, nem az elcsépelt, „tök átlag” áru, hiszen nálunk mindig vannak különlegességek vagy új anyagok. Óvatosan és módjával rendelünk olyan ruhákat is, amelyek a modernebb vonalat képviselik, hiszen erre is van igény.
Ugyan nem azért vagyunk itt, hogy a kollekciókat részletesen elemezzük, de mivel a Z Zegna igen sok olvasónk érdeklődését felkeltette, ezért beszéljünk erről is. Ezek a ruhák tulajdonképpen milyen irányzatot képviselnek a Zegnán belül?
Ez egy fiatalos, lendületes vonala a Zegnának, ami leginkább a 20–35 éves korosztályt célozza meg. A hétköznapi viselettől egészen az öltönyökig megtalálható benne minden. Alapvetően egy szűkített fazonú, testhez álló, igazi vagány viselet, árfekvésben pedig kicsit olcsóbb is mint a klasszikus részleg.
Nemrég volt Milánóban a divatbemutató, milyen stílusirányzatokra számíthatunk az új kollekcióban? Vagy akár azt is kérdezhetném hogy mi lesz idén a trendi?
Legutóbb már az őszi kollekciókat láttuk, amiben nagyon férfias, kissé militarista, szőrmékkel kombinált ruhák jelentek meg, színekben a rozsdabarna, zöld, illetve fekete dominált. Ami külön érdekesség, hogy a legutóbbi show-n már nagyon sok ázsiai modell mutatott be ruhákat, ami számomra egy különleges fűszerezést adott a divatbemutatónak.
Mik a további terveid az üzlettel, mi az amit mindenképpen el szeretnél érni?
Azt szeretném elérni, hogy az eddigi vevőket megtartsuk, és emellett nagyon fontos feladat új emberek felé is nyitni. Tudom hogy hazánkban is megtalálható az a réteg, aki megengedheti magának ezeket a minőségi ruhákat, csak fel kell kelteni bennük a érdeklődést. Fontos, hogy a vásárlóink is lássák: számukra is nagy előnyt jelent, ha egy „cool-effect” öltönyt viselnek. A jövőben még több hangsúlyt szeretnénk fordítani a marketing tevékenységünkre, hogy minél több ember számára ismertté és elérhetővé váljon a Zegna fantasztikus világa.