Trendmagazin

Egyre többen vesznek italt az interneten

Folyamatosan nő az emberek igénye a minőségi termékekre

2011.08.07 | Oroszvári Péter

A Luxury Institute egy évben összesen 9-szer összesíti a tehetősebb vásárlók által preferált üzletek, márkák részedesésének statisztikáját. Következzenek a legfrissebb, júniusi adatok.

A luxustermékeket árusító üzletek felfelé törekvése továbbra sem lankad, az emberek egyre inkább választják ezeket a tömegárukkal szemben. Az eladásokat a Saks vezeti, a tavalyihoz képest 20,2%-os növekedéssel – náluk főleg férfi- és női ruhák, cipők, és táskák, kiegészítők, ékszerek és illatszerek közül válogathatunk. A Neiman Marcus 12%-os növekedést könyvelhet el, míg a Nordstrom „csak” 7,4%-osat – ám innen fogyott a legtöbb teljes árú termék, míg máshol inkább a kedvezményes ajánlatokat részesítették előnyben.

Saks Fifth Avenue

Azon cégek is növekedtek, melyek inkább a minőségi termékekre, mint az eladásra összpontosítottak. Ilyenek például a Lululemon Athletica jógadivatja, vagy a Vera Bradley mintás kézitáskái. Meglepő a gyermek-luxusruházat népszerűsödése is: a Bonpoint és a MonnaLisa Milánból egészen az Egyesült Államokig terjeszkedett; a L.O.L. Kids és a Miss Grant pedig szintén sikereket ért el.

Lululemon Athletica

Főként az Y Generáció, avagy az „ezredfordulósok” (akik 1975 és 2000 közt születtek) mutatnak nagyobb érdeklődést a minőségibb termékek iránt, mint a régebbi klasszikusok felé: főleg az Apple és a Grey Goose emelkedik ki ilyen téren.

Apple

A tehetős vásárlók majdnem kétharmadának a kiemelkedő minőség és egyedi design a legfontosabb, ezt követi a kiszolgálás minősége, majd csak ezután a márka ismertsége, történelme. A vásárlók fele elvárja az exkluzivitást, az odaadó kiszolgálást és a limitált termékeket – ugyanúgy, mint az ingyenes postázást és (ha szükséges) visszacserélést, élettartam garanciát, és elsőbbséget az előrendelhető termékekre.

Gucci

A fiatalság feltörekvésének oka nagyon is egyértelmű: az elektronikai termékek fejlődésével és elterjedésével egyrészt tartani kell az iramot, másrészt ezek segítségével is vásárolhatunk újabb és újabb dolgokat. Például, már az italvásárlás is egyre népszerűbb otthonról: az emberek egyharmada vásárol on-line alkoholt (interneten 16%, telefonról 11%, e-mailben vagy telefon 5%), míg az üzlet fizikai valójába inkább már csak az idősebbek járnak. Persze, Magyarországon kicsit más még a helyzet ilyen téren.

Könnyebb a minőségi borok beszerzése is

A márkák közt vitathatatlanul az Apple húzott el a legjobban: 45%-jával messze a Rolex, Coach, vagy a BMW előtt áll, holott saját kategóriáikban azok is vezetnek. Mivel az Apple fiatalnak mondható, kiváló példa arra, hogy az emberek a minőséget és a szolgáltatást sokkal jobban előbbre helyezik, mint a cég múltját.

BMW

S végül néhány, az ezredfordulósok által kedvelt dobogós helyezett:

Ruházat: Gucci (12%), Prada (7%), Banana Republic (6.5%)
Cipők: Jimmy Choo (13%), Prada (8%), Nike (7%)
Táskák: Coach (30%), Louis Vuitton (12%), Gucci (10%)
Autók: BMW (29%), Mercedes-Benz (26%), Lexus (23%)
Elektronika: Apple (45%), Sony (15%), Dell (9%)
Utazás: Four Seasons (13%), Ritz-Carlton (12%), Hilton (9%)