Az Ipsos által készített, nyolcszáz, 18 éven felüli magyar fogyasztó megkérdezésén alapuló online felmérés szerint az internetet használók 47 százalékának van okostelefonja, 9 százalékának pedig táblagépe - ismerteti az MTI-hez eljuttatott csütörtöki közleményében a PayPal. Az internetet egyre nagyobb arányban használják online vásárlásra, csak az e-mailezés, a közösségi hálózatok használata és a hírek olvasása előzi meg a világhálón bonyolított vásárlást. A költések arányait figyelembe véve az utazás vezet, ezt követi a számítógéppel kapcsolatos vásárlás, majd a ruházat.
A válaszadók leginkább azért kedvelik az online vásárlást, mert olcsóbbnak, valamint kényelmesebbnek tartják, illetve mert szerintük speciális igényeket is kielégít. A megkérdezettek 8 százaléka használja okostelefonját online vásárlásra. A válaszadók több mint fele inkább a számítógépéről bonyolítja a pénzügyi tranzakcióit; 47 százalékuk úgy véli, mobiltelefonjának kijelzője nem elég nagy a kényelmes vásárláshoz. A belföldről megrendelt termékek és szolgáltatások esetében az utánvét a legnépszerűbb fizetési forma, a vásárlók 70 százaléka választja. Ezt követi a bankkártyával történő fizetés és az átutalás. Azok körében, akik külföldi weboldalakról vásárolnak, a PayPal a legkedveltebb fizetési mód, a válaszadók 51 százaléka használja legszívesebben, ezzel megelőzi a kártyás fizetést és az utánvétet - olvasható a közleményben.