Trendmagazin

Exkluzív interjú Mártai Mariannával

Egy igaz beszélgetés mindenről, ami a Nagy Napon számít

2010.12.09 | Szabó Adrienn

Mariannát egészen gyermekkora óta vonzotta a divat világa, kislányként nagy álma volt, hogy divattervező legyen, és egyszer bemutathassa saját kollekcióját. Végül a Budapesti Gazdasági Főiskola elvégzése után közgazdász lett, azonban az álom még mindig ott élt a szívében. Elérte célját, 2004-ben, miután elvégzett egy divat iskolát, mint divattervező és divatsminkes, végre színpadra állíthatta, első, saját kollekcióját. Innentől pályája újra a szépipar felé vette az irányt. Majd, 2006-ban Sipos Zita, sminkmesternél kezdett el komolyabban foglalkozni a sminkeléssel. Az akkor még hobbinak tartott mesterség mára, nagy szerelme. „Úgy éreztem, végre megtaláltam önmagam és ez az, amit én igazán szeretnék csinálni az életben. Kreatív, lendületes, izgalmas, széppé varázsolhatom az embereket, akik ettől még több önbizalommal telve örökíthetik meg legjobb formájukat.” - írja Marianna a bemutatkozójában. Több rangos helyezést ért el sminkes versenyeken. A világon elsőként megjelenő Zuii Organic bio sminkmárka magyarországi kizárólagos forgalmazója és 2010. februárjában a Nürnbergi Vivaness kiállításon megkapta a Zuii Organic Magyarországi Sminkmestere címet az Ausztrál gyártótól. Nála természetesen és nyugodt szívvel szépülhetünk; nem kell afelől aggódnunk, hogy mi kerül a bőrünkre.

Mártai Marianna

A sors is a divat irányába terelte, ugyanis életét a divat- és reklámfotós, Varga Zoltánnal kötötte össze; közös vállalkozásukat 2009-ben kezdték meg. A szakmák nagy mestereit szokásom megpróbálni, mielőtt bármit is írnék róluk, nos személyes tapasztalatommal zárnám a bemutatóm. Egy fotózáson az a szerencse ért, hogy Mariannával, és férjével, Zoltánnal dolgoztam együtt. Csodás képek születtek, a sminkem gyönyörű szép volt; és a legfontosabb, én, a nagy kritikus is meg voltam elégedve. Professzionális, a stílusomhoz és a fotó stílusához igazított külsőt varázsolt nekem Marianna.

Most pedig, következzen az exkluzív interjú a sminkek mesterével, Mártai Mariannával:

A bemutatkozódban is olvashattuk, hogy professzionális termékekkel foglalkozol, itt került szóba a Zuii Organic neve. Mesélnél nekünk ezekről a termékekről, miben másak, mint a többi kozmetikai cikk?

Hogy a Zuii miben más, nos teljesen más, csak annyiban hasonlít, hogy színes és dekorkozmetikai termék. Viszont nincs benne tartósítószer, nem tartalmaz parabéneket, talkumot, szintetikus anyagokat, kőolajszármazékot és genetikailag módosított anyagokat sem, mitöbb, nem tesztelték állatokon. Azonban rengeteg természetes ásványi anyagot, vitaminokat, A-, B- és C-vitamint, valamint aloet tartalmaznak a termékek. Továbbá UV-A és UV-B szűrőt a dekorkozmetikumok. Azon túl, hogy megszínezi bőrünket, vitalizálja és hidratálja is. Igaz a prémium kategóriás termékeknek roppant esztétikus a csomagolása, nagyon jól mutatnak a drogériák polcain, de a már említett anyagokat bizony tartalmazzák. Tehát a Zuii ebben más. Alapanyagként bionövényeket és biovirágszirmokat használtak fel, innen ered szlogenünk: „Viselj virágokat az arcodon!”

[kiemelt]
[cim]A Zuii-ról[/cim]
[tartalom]

 

Talkum: más néven zsírkő, a kozmetikai- és gyógyszerkészítmények töltőanyaga, a csomagolásokon E553b néven feltüntetve.

Parabének: etil-, metil-, propil- és butil-parabén; NIPA-ester, PHB-észter, stb. tartoznak ebbe a csoportba. Ezek a kemikáliák a bőrre káros hatásúak, nem képes a bőr ellenállni nekik. Fontos ügyelni rá, hogy a felsoroltak egyikét se tartalmazzák az általunk használt kozmetikai termékek!

Genetikailag módosított anyag: génállományában mesterséges módon módosított természetes anyagok, melyek a manipuláció során káros anyaggá válnak.

Kőolajszármazékok a kozmetikában: legelterjedtebb a pakura, mely a kőolaj-finomítás során létrejövő, nyúlós, fekete végtermék. Használhatatlan anyag, a kozmetikai-ipar azonban hasznosítja a ráncosodás megelőzése céljából. A naiv vásárlók mit sem sejtenek arról, hogy a csodaszereknek köszönhetően, a ráncosodás és a bőr feszessége csak ideig-óráig tart, de később sokkal erősebb mértékben, intenzívebben és mélyebb barázdákban fognak jelentkezni a ráncok

(!)Figyelem: A fent említett anyagok mindegyike a bőr számára kártékony hatású! Olyan kémiai folyamatokat indít el szervezetünk elsődleges védekezési felületén, a bőrön; melyek sokkal nagyobb kárt hoznak, mint hasznot! Továbbá kiválthatnak allergiás tüneteket. Az aktuális helyzeten javítanak, de hosszú távon a bőr öregedését, elgyengülését, vízhiányosságát és akár a nem kívánt májfoltok és pigmenthiányos bőrfelületek kialakulását segítik elő. (!) [/tartalom]
[/kiemelt]

Akkor most rátérnék a lényegre. Ugye Londonban jártál az elmúlt hónapban, nos megkérnélek, hogy számolj be nekünk a National Wedding Show-n szerzett tapasztalataidról. Érdekelnének a személyes élményeid, továbbá az, hogy a hazai rendezvényeink miben különböznek a londonitól?

Én azt gondolom, hogy a rendezvény jellege igazából hasonló a hazai kiállításokhoz, viszont mégis teljesen más. Főleg a közönség, sokkal nyitottabbak az emberek, nem nézelődni mennek. Maga a kiállítás sem egy olcsó mulatság, 15-20, akár 40₤ is lehet egy belépő. Egyébként a kiállítók sokkal felkészültebbek, rendezettebbek a standok és nagyon ízléses formában kínálják a szolgáltatásaikat. Ami teljesen eltérő a magyar kiállításoktól, hogy nincs ez az úgynevezett mutyizás, szórólapömlesztés, ingyenes szolgáltatás. Ott mindent megbecsülnek, és minden pénzbe kerül. De nagyon kedvező ajánlatokkal és akciókkal várják a kiállítók a rendezvény látogatóit. Ami nekem egy fájó pont volt - és ezzel kezdeném, mert utána csak jóról fogok beszélni – az, az hogy Magyarország nem szerepel ezen az eseményen. A környezetünkben lévő szinte összes ország fontosnak tartja a megjelenést Európa egyik legszínvonalasabb rendezvényén, mi egyelőre nem, de csak egyelőre! Hiszen mi ezt a rést szeretnénk kitölteni. Ezt leszámítva csak jóról tudok beszámolni, fantasztikus élmény volt.

Említetted, hogy más a közönség, valójában akkor kikre is értetted ezt? Ki a célközönsége a kinti rendezvénynek?

Természetesen a menyasszonyok és családjaik, itt nincs olyan aki csak lézeng és érdeklődik , főleg potenciális vásárlókkal találkozhatunk. A párok vagy az arák már komoly esküvő szervezési céllal, tényleges szerződnek a kiállítókkal. A látogatók 40%-a az elkövetkezendő 12 hónapban köt házasságot. A szerződések megkötésekor, a menyasszonyok 90-95%-a akár 2-3000₤-ot is elkölt előlegként. Egy átlag esküvőre, egy átlag család, az éves keresetük felét, azaz 25-30.000₤-ot költ el. Ez úgy gondolom az esküvők minőségét, nagyon megítéli; látszik, hogy itt színvonalról beszélünk. Szóval a kiállítók a valóságos közönséget, a házasulandó párokat érik el, így ez a rendezvény náluk valóságos piacként működik.


Evezzünk kicsit más vizekre, tudom, hogy Te nagyon szereted a ruhákat. Mesélj, kérlek, mi az idei divat nemzetközi szinten?

Hát, azok a ruhák, valami csodálatosak voltak. Tudni kell, hogy a 3 nap alatt, naponta 4, egy órás divatbemutatót tartottak, többek közt Benjamin Roberts és Justin Alexander is bemutatták a kollekcióikat. Ebben is szeretnénk változást, mert vannak olyan magyar tervezők, akiknek a munkái nemzetközi szinten is megállnák a helyüket. Bejött, ez a Marilyn Monroe stílus, az ’50-es évek világa. Szinte minden második standnál a térdig érő ruhák, a kis fejdíszek és az egyedi, különleges kiegészítők voltak kiállítva. Férfi vonalon sem a hagyományos öltözék, hanem a zsakett volt a közkedvelt forma. A zsakett elvileg egy olyan darab, ami ugye egy tea vagy golf partihoz illik, igazából délelőtti viselet. Viszont most esküvői vonalon abszolút az a trend, hogy fekete zsakett, ing, nyakkendő és világos nadrág.

Milyen pluszt említenél még meg, amiben esetleg jobbak a külföldi kiállítók, mind mi?

Hát, amit még kifejezetten kiemelnék, azok a torták. Hogy abban mi mennyire el vagyunk maradva. Igaz, itthon is már csodákat alkotnak a cukrászaink, de amit ott felhoztak, hát az pompás volt. Úgy kell elképzelni egy cukrászati standot, hogy mondjuk ötven tortát kiállítanak és meg lehet kóstolni és már ott megrendelni. Nem fotókat lapozgatsz, hanem kiválasztod a minőségibbnél is, minőségibb édes álmokat. Mondanék még pár szót a kedvencemről, ez a „Fiji Me” volt, ami egy honey moon stand volt. Ott berendezték a kis szigetrészletüket, beöltöztek bennszülötteknek és bemutatták, hogyan érkezel meg mint friss házas a nászutadra a Fiji-szigetekre. A párokat már a repülőtéren fogadja két bennszülött, akik a nyakukba akasztják a helyi virágfüzérüket, majd egy karavánnal a kis kuckójába szállítják a párt a szigeten. Nagyon emberközeli és barátságos volt, úgy adták el, hogy az ember beleszeretett ebbe az utazásba. Nagyon tetszett! Ugye én, mint sminkes, figyeltem a sminkes kiállítókat, hát abban nincsenek olyan magas színvonalú szolgáltatásaik, mint nálunk. Igényesek, tehát költenek a menyasszonyok a sminkre, de nem a prémium kategóriára, mint itthon. Ebben valahogy nem igénylik még a luxust, vagyis inkább van egy-két olyan felkapott márka ami nem feltétlen a professzionalitásáról ismert inkább csak trend Angliában.

Milyen pluszt nyújtanak a kinti rendezvények, ami érdekessé teszi, amitől több ez a rendezvény, hogyan kötnek le ilyen nagy tömeget?

Ugye a divatbemutatók hatalmas tömeget mozgattak meg. Továbbá, minden interaktívvá van téve. Felhozok néhány példát, ott van a Champagne Bar, ahol a jegyesekre első alkalommal koccintanak a családok, innentől hivatalos tulajdonképpen az eljegyzés. Ott is kategóriák vannak, el lehet menni a V.I.P. bárba, ahol egy közös ünnepi ebédre beülhet a két család. Ez például egy kedves dolog.

Vagy, ami minket nagyon megfogott - és az Esküvő Nap alkalmával itthon is kipróbáljuk - az a How To Look Good, ami arról szól, hogy hogyan nézzen ki jól a menyasszony. Tulajdonképpen a legújabb trendet mutatják be egy élő, hús-vér menyasszonyon. Kiválasztanak egy szerencsést a jelentkezők közül, akit egy show keretében tulajdonképpen, ott a helyszínen átalakítanak menyasszonynak. Jön a stylist, a fodrász, a sminkes és megalkotják a legújabb trend menyasszonyát.

Meg aztán vannak Bridal Coaching-ok, ez is interaktív, elmondják, hogy a házasulandóak, hogyan készülhetnek fel a nagy napra, közvetlen előtte. Hogyan lazulhatnak el, nyugodhatnak meg a nagy pillanatok előtt. Nagyon hangulatosak ezek a programok. Kis stresszoldó tanácsadások.


Tehát, az Esküvő Napon ezekkel a jó kis programokkal találkozhatunk majd? Lesz How To Look Good show is?

Igen, az Ara Átváltoztatás nevet kapta tőlünk, nem másolni szeretnénk hanem inkább bevezetni az új szolgáltatásokat Magyarországon. A kisorsolt menyasszonyt, pedig a profi stábunk fogja átalakítani; a kis, saját világa szerint. Már a novemberi rendezvényünkön is lesz ilyen show! Érdemes jelentkezni, mert tulajdonképpen az ember megspórolja a próbasminket, a próbakontyot, stb.

Hát, arról egészen biztos, hogy majd beszámolok. Akkor most lenne pár szakmai kérdésem, hiszen egy sminkmesterrel beszélgetek, és egy menyasszonynak nagyon fontos, hogy tökéletes sminkje legyen. Az első kérdésem az volna, hogy mit tanácsolsz, mihez alakítsa egy ara a nagy napon a sminkjét?

A sminket önmagukhoz alakítsák, de egyébként mindent. A legfontosabb, hogy önmaga legyen egy menyasszony. A nők 101%-a azt szeretné, hogy a vőlegénynek tetsszen és ehhez azt kell adnia, ami és aki. A férfiak általában nem tudják, pontosan, hogyan is fog kinézni a menyasszony az esküvőn. Nem szabad túl sokat adni, de amit adunk, azt a teljes luxus hatásában kell. Ami fontos, hogy tisztában legyenek vele, hogy a sminkes nem kozmetikus, tehát mindenképp menjenek el kezeltessék az arcukat, mert a sminkesek ezzel nem tudnak szolgálni. Az egy külön szolgáltatás.

Mi a véleményed az összeegyeztetett, úgymond „egyen sminkekről”? Mit tanácsolsz, hogyan alakítsuk ki, hogy mindenkinek megfelelő legyen?

Én nagyon támogatom, ilyen szolgáltatás nálam is van. Sokkal szebb, nagyobb a harmónia, az összhang, ha a menyasszonyhoz igazítják a közeli hozzátartozók, vagy a tanú, az örömanyák, a koszorúslányok sminkjét. Igazából ez nem pénz kérdése, hanem inkább igényességé, kreativitásé, ötletességé. Egy biztos, a kiindulási alap bármiféle dolog összeegyeztetésében; legyen az haj, kiegészítő, smink, a színeket egyeztessük első soron. Persze, senkinek sem kell egyformának lenni, mind lehetnek szépek, lehet egyénre szabott, és mégis összeegyeztetett.

Ha már a közös dolgoknál tartunk, egyre jobban elterjed, a közös készülődés szokása. Menyasszony a barátnőivel, vőlegény a barátaival. Te hogyan látod ezt, aki jártas vagy az esküvő előtti készülődés témában, érdemes ezt a divatot követni?

Hát, kezdjük ott, hogy a menyasszonynak több okból is nyugtató hatású a közös készülődés. Egy, a jó hangulat oldja őt; kettő, teljesen biztos lehet abban, hogy senki, de senki nem lesz szebb, mint ő. Ez nagyon fontos. Továbbá, ha ilyen feelingben készül az ara, akkor sokkal jobbak lesznek a fotók is. Oldott, vidám hangulatban, felszabadultan megy neki a nagy napnak.


Mi az, amivel nagyon el lehet szúrni egy sminket? Amit, semmiképpen ne csináljunk, ha jót akarunk? Mi a top tabu a menyasszonyi sminkben?

Huh, a legáltalánosabb gond az „önsminkelés”! Hatalmas bakikat lehet elkövetni. De már vannak tanfolyamok, szóval ha valaki ragaszkodik hozzá, hogy magát sminkelje, vagy nem tud sminkeshez menni, az jobb, ha betanulja. A másik, ha nem járunk kellőképpen utána, hogy a sminkesünk milyen szintet képvisel, mit tud hozni, hogyan dolgozik. Ebből is adódhatnak problémák. Ami jó tanács, hogy a sminkpróbát, jóval az esküvő előtt tartsuk meg, hogy még lehessen vagy alakítani, vagy sminkest váltani. Nem egy, nem két menyasszony jött, az esküvő előtt két héttel, sírva, hogy sminkeljük ki a nagy napra, mert nem lett jó a próbasmink. A legtöbb sminkes, be van táblázva, és ha segíteni akar, se tudja elvállalni utolsó pillanatba az arákat.

Végül zárnám egy olyan kérdéssel, amit nem bírom ki, hogy ne tegyek fel. Csak annyit mondok, hogy: vőlegénysmink! Kicsit piszkáljuk fel a férfiakat így az interjú végére.

Ez egy nagyon vicces dolog. Ugyanis, amikor a sminket egyeztetjük és eljönnek a tanácsadásra a párok, én mindig felajánlom a vőlegénynek, hogy őt is kisminkeljük a nagy napra. A válasz: „Nem, nem, hát ő férfi”. Végül sikerül az aráknak egy próbasminkre rábeszélni a párját, nagy nehezen. Szívességet téve szeretett feleségjelöltjüknek eljönnek a próbasminkre a vőlegények. Persze még ekkor is azt mondják, hogy nekik erre a szolgáltatásra nincs szükségük. Majd az esküvő napján, ott toporognak, hogy „akkor ők mikor következnek”? Tehát, mindig oda lyukadunk ki, hogy nekik is szükségük van rá és igenis, én minden férfinak ajánlom. Nem lesznek tőle nőiesek, csak sokkal szebbek és nagyobb harmóniában lesznek a menyasszonnyal.

Nagyon szépen köszönöm Mariann, az olvasók nevében is az interjút. Szerintem rengeteg hasznos tippel, ötlettel szolgáltál nekünk. Köszönjük a kis londoni utazást és nagyon sok sikert kívánunk a februári Esküvő Naphoz, ami hol is kerül megrendezésre?

Az öt csillagos Royal Corinthia Hotel-ben, 2011. február 13.-án, már lehet regisztrálni és jelentkezni, a további információt meg a Kedves Olvasók megkaphatják nálad.

Hamarosan rövid összefoglalónkat olvashatjátok a novemberi EsküvőNapról!