Az amerikai farmergyártók most azon dolgoznak, hogyan tudják megvédeni az európai export piacukat és ebbe bevontak amerikai és európai hivatalokat is. Szakértőik szerint közösen kell kidolgozni rövid távú taktikai és hosszú távú stratégiai lehetőségeket. A helyzetet nehezíti, hogy az amerikai prémium farmernadrágok piacát recesszió sújtja, bár az idei év eleji adatok már reménykedésre adhatnak okot, mert 19, 5%-os növekedést értek el ezen termékek európai exportjában.
A Kaliforniai Kereskedelmi Szövetség képviselői kérték a törvényhozókat, hogy gyakoroljanak nyomást az EU-ra, hogy vonják vissza az adónövelést, mert Los Angeles megyében már így is 10,2%-os a munkanélküliség és nem engedhetik, hogy még több munkahely szűnjön meg. Az olcsóbb farmer-termékeket már így is harmadik országokban gyártják, hogy csökkentsék a termelési költségeket, ezzel rengeteg munkaképes embertől elvéve a megélhetés lehetőségét.