Trendmagazin

Happy Birthday Coca-Cola!

125 éves a vállalat

2011.05.19 | Major Imola

Idén ünnepli a 125. születésnapját a Coca-Cola. A vállalat ennek örömére nagyszabású rendezvénysorozatot szervezett világszerte. A cég 200 országban, közel 2400 termékkel jeleskedve különböző akciókkal, partikkal ünnepli sikeres fennállását. Hazánkban május 14-én, a Westend tetőteraszán került sor az egész napos rendezvényre.


A Coca-Cola sikertörténetének kezdete az 1800-as évekre nyúlik vissza, azóta töretlenül emberek millióinak kedvenc itala. A tartósítószert és mesterséges ízfokozót nem tartalmazó szénsavas üdítő mára már legendává vált. A cég szerint másodpercenként 18520 palack fogy világszerte és a tavalyi nyereség, úgy 12 milliárd dollárra becsülhető, azaz közel 2200 milliárd forintra. Mi ez, ha nem siker?! A kezdetek kezdete 1886, amikor is egy atlantai patikus nyilvánosságra hozta, elixírként számon tartott vegyületét. Akkor még nem tudta, hogy világhírnévre tett szert. Az eredeti kézzel írt receptet egy gyógyszerkönyvben találták meg, mely 1903 óta módosítva lett, ugyanis kis mennyiségben kokain is fellelhető volt benne.


A kóladióval- a másik fő alkotóelemmel-együttesen született meg a márkanév, mely a feltaláló könyvelőjének fejéből pattant ki. S az ő kézírásának köszönhetjük a híres Coca-Cola feliratot is. A különleges logóhoz, különleges üveg is párosult, melyet 1915-ben a Root Glass Company tervezett meg. A domború felületű speciális üvegpalack is védjeggyé vált, így akármikor akárhol felismerhető volt az eredeti üdítő. Két legyet ütöttek egyetlen csapással, egyedivé tették a termék külsejét és elkerülték a hamisítás lehetőségét. A következő állomás 1950, amikor is a Time magazin - először fennállása óta - a címlapra terméklogót tett ki és ez nem más volt, mint a Coca-Cola logója. Majd a Coca merész lépéssel fekete sportolók által népszerűsítette üdítőjét.


A sikerhez azonban nem elégséges egy eladható termék, kell hozzá egy egyediség, amelyet a cég mesterien képvisel. Minden, ami Coca-Cola, igényes és különleges. Gondoljunk csak bele, minden télen, akkor kezdődik csak igazán a karácsony, ha meglátjuk a tv-ben a Coca-Cola kamionokat. Tavasz után pedig a pezsdítő, színes élettel teli reklámfilmekkel szívjuk magunkba a nyár friss fuvallatát.



Minden eszközt megragadva promotálják magukat, a magazinokban, a vendéglátó egységekben, a használati tárgyakon. Mindig élen jár és minidig jó érzéseket kelt bennünk. És mindez nem véletlen, a márka vezérmotívuma a BOLDOGSÁG kifejezése. Egy pozitív töltettel rendelkezik, ami pozitívan hat ránk. A szeretet erősítése egy nemes cél, és mivel folyamatosan ezt sulykolják belénk, így úgy is állunk a márkához, bármennyire is tudjuk nem egészséges. De hiába a sok lejárató cikk és felmérés a káros hatásairól, mi mégis előszeretettel vásároljuk és előreláthatólag fogjuk is.

Boldog Szülinapot!