A mára fogalommá lett márka az alapító Hugo Boss nevét viseli, aki 1924-ben a németországi Metzingenben létesített ruházati cikkeket gyártó üzemet. Az alapító 1948-as halálát követően a gyár hamarosan öltönyök készítésére szakosodott. Az időzítés tökéletes volt, a vállalat rövid időn belül a férfiruha-gyártás egyik meghatározó szereplőjévé vált. A 60-as évekre már egy magasabb színvonalat képviselő, minőségi kategóriát jelent a férfiruházat piacán. Divatmárkaként a 70-es években került bevezetésre mint az üzleti élet klasszikus férfiruházata és már a kezdetektől páratlan népszerűséget ért el, amely azóta is töretlen. A dinamikus fejlődésnek köszönhetően mára a termékkínálat jelentősen kibővült és a BOSS a divatruházat /és az ehhez kapcsolódó divatcikkek/ széles spektrumát magába foglaló márkacsoporttá fejlődött.
Jelenleg öt független, de egymást kiegészítő irányvonal képviseli a HUGO BOSS arculatot:
- Az elegáns BOSS Black
- A lezser BOSS Orange
- A sportos BOSS Green
- Az avantgárd HUGO
- És a prémiumkategória BOSS Selection
Ez a széles skálájú választék minden alkalomra változatos, minőségi termékeket kínál.
BOSS Black (1970) /férfi- és női ruházat, kiegészítők /
Az elegáns üzleti viselet teljes választékát nyújtja a mindennapokra és különleges eseményekre is. Utcai, hivatali és estélyi viseletek. Klasszikus vonalak mégis modern megjelenés. A legkényesebb ízlést is kielégítő és a személyiséget kifejező összeállítások.
BOOSS Orange (1999) /férfi- és női ruházat, gyermekruházat, kiegészítők /
Progresszív stílusú utcai és szabadidő ruházat. Újszerű, különleges anyagok, tekintetet vonzó, játékos színösszeállítások, különleges mintavilág, figyelemreméltó részletek. A mindennapokra kínál divatos, felszabadult érzést biztosító, rendkívül kényelmes viseletet.
BOSS Green (2003) /férfiruházat, kiegészítők/
Felsőkategóriás sportruházat főként a golfkedvelő közönség számára. Sport- és divatorientált kollekció a maximum teljesítményért és megjelenésért. Az igényes sportruházat és a sportos elegancia egyedülálló ötvözete, a testmozgás öröme elegáns, választékos formában.
HUGO (1993) /férfi- és női ruházat, kiegészítők/
Haladó irányzatot képviselő avantgárd utcai viselet, de különleges alkalmakra is egyéni megjelenést biztosít. Kreativitást és az egyéniséget hangsúlyozó vonalak, az öntudatos férfi és nő választása. Az új utakat kereső és a divatteremtő irányzatokat kedvelő, stílusérzékeny közönség magas elvárásait hivatott kielégíteni.
BOSS Selection (2003) /férfiruházat, kiegészítők/
A luxusmárka prémiumkategóriája. Kifinomult, extra eleganciát sugárzó felsőbbrendű minőség, exkluzív megjelenés. A legmagasabb elvárásokat is kielégítő, különleges anyagokból, (100%-os tiszta, élő gyapjú) a leggondosabb kivitelezéssel készült remekek kollekciója. A legmagasabb színvonalat elváró, az elitet képviselő vásárlók igényeihez szabott csúcstermékek. [/tartalom]
[/kiemelt]
A márkacsoport fő termékei: öltönyök, ingek, nyakkendők, frakkok, alsóneműk, cipők, karórák, napszemüvegek, illatszerek, kozmetikumok és újabban divat-gyermekruházat, ékszerek és mobiltelefonok is gazdagítják a kínálatot.
Ez a hatalmas széleskörű termékkollekció 2008-ban 1.686 milliárd euró bevételt eredményezett. Jelenleg a világ 80 országában /2004 óta itthon is/ több mint 1300 márkaszaküzlet található, melyből 330 a cég saját üzlete. A vállalat számos kulturális és sportesemény szponzora, a fejlődő országok és a környezetvédelem elkötelezett támogatója. Üzemei a világ számos pontján megtalálhatóak, de bárhol is készült egy termék, mindegyiken a Made by HUGO BOSS felirat található, ami azt jelzi, hogy a név az egész világon ugyanazt jelenti: az egyéni stílust, a kivételes eleganciát és a felsőfokú minőséget.