Talán meglepő. Itáliáról mi más jutna az eszünkbe, mint a művészetek, és a varázslatos konyha? Úgy tűnik, kiegészítésre szorul a korábban ismert fogalom. Európa csizmája meredek utakon jár, ha kell, bizonyítja a Stelvio út, amely a svájci határtól nem messze, az Alpokban található. Szédítő negyvennyolc kanyar emeli a legveszélyesebbek közé. 2752 méterrel a tengerszint fölött a második legmagasabb hegyi útnak tekinthető a térségben.
Bolívia
A latin-amerikai ország sem szenved hiányt magaslatokban, tekintettel az Andokra, így az északi Yungas út meglehetősen stabil helyet foglal a listán. 70 km-t tesz meg a fővárostól, La Paztól Coroicóig. A látási viszonyok igen korlátozottak a szinte állandó köd miatt, mindemellett csúszásveszély is fenyeget. Ráadásul ez az egyetlen út a közelben. Baleset majdhogynem minden két hétben történik, Yungas évente átlagosan 200 emberi áldozatot követel.
Románia
A közeli Románia népszerű turisztikai célpont a hazai kirándulni vágyóknak. Így nem hagyhatjuk ki a gyönyörű Kárpátokon átívelő, ám nyelvtörőnek is beillő országutat, a Transfagarasanult. Amennyire gyönyörűek ezek a vonulatok, annyira sziklásak, rizikósak is. 2040 méteres magasságban kanyargó aszfalt esetén még inkább érthető, miért is emlegetik annyian.
Kína
Ha a fent említettek hegyekben gazdagok, akkor Kína kétszeresen az! Olyan közlekedési infrastruktúrát terveztek, ami egészen egyedülálló. Az utat, ami egyébként a Guoliang alagút névre hallgat, egy hegy belsejébe vájták, megvilágításként „ablakok” szolgálnak. Paramétereit tekintve 1200 méter hosszú, 4 méter széles, és 5 méter magas. Veszélyt elsősorban az alul megbúvó völgy, és a fentről zuhanó sziklák jelentik.
Argentína
Végezetül következzék egy olyan ország, amelyben a korábbiakhoz képest, elsősorban a síkság az úr. Persze azért magasságok itt is vannak, a közlekedést pedig csak meg kell oldani. Így épült ki a Los Caracoles, ami egy Chile és Argentína közötti hágó. Extrém meredek, és természetesen a fokozás kedvéért hihetetlenül kanyargós is. Továbbá hó és jég mindig van, tehát csúszásveszély is, a manőverező autóst pedig egyetlen korlát sem védi.